SME

Medzi Popradom a Jánovcami je už plný profil diaľnice

Motoristi majú oddnes k dispozícii plný profil diaľnice D1 v dĺžke viac ako 11,6 kilometra medzi Popradom a Jánovcami. Okolo 18:00 by mal byť novootvorený úsek v prevádzke už bez obmedzení pri maximálnej rýchlosti 130 km/h.

POPRAD 3. septembra (SITA) – Motoristi majú oddnes k dispozícii plný profil diaľnice D1 v dĺžke viac ako 11,6 kilometra medzi Popradom a Jánovcami.

"Úsek bol postavený v termíne tak, ako bolo dohodnuté," uviedol počas dnešného otvorenia úseku generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výstavba tohto úseku v plnom profile stála takmer 93 mil. € (2,8 mld. Sk). Jeden kilometer diaľnice III. etapy úseku Mengusovce – Jánovce medzi Popradom a Jánovcami tak stál necelých 300 mil. Sk (10 mil. €), "čo je aj na Slovensko veľmi dobrá cena," dodal Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Počas výstavby došlo k navýšeniu pôvodnej sumy o 4 %. Navýšenie sumy podľa riaditeľa diaľničnej spoločnosti súvisí najmä so zmenou legislatívy o dopravnom značení. Výstavba druhého profilu bola financovaná zo štátneho rozpočtu.

Počas dňa budú cestári odstraňovať dočasné dopravné značenie a dopĺňať chýbajúce. Okolo 18:00 by mal byť novootvorený úsek v prevádzke už bez obmedzení pri maximálnej rýchlosti 130 km/h. Na prvom profile úseku medzi Popradom a Jánovcami, ktorý je v prevádzke už od minulého roku, potrvá zmena dopravného značenia o niečo dlhšie. Tu sa takisto zvýši povolená rýchlosť zo súčasných 100 km/h na maximálnu 130 km/h.

Po dnešnom dni zostáva z úseku D1 Mengusovce – Jánovce v celkovej dĺžke 25,85 km nedokončená len I. etapa medzi Mengusovcami a Popradom, ktorého súčasťou je aj tunel Bôrik pri Svite. Ten by mal byť otvorený začiatkom decembra tohto roku. "Momentálne sa robí dopravné značenie, dokončujú sa informačné systémy, od novembra by sa mali začať skúšky technológie tunela," uviedol Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Za Jánovcami nasleduje 18,54 km dlhý úsek Jánovce – Jablonov, ktorý spadá do prvého balíka PPP projektov. Vo výstavbe sú ďalšie dva úseky, Jablonov – Studenec v polovičnom profile a Studenec – Behárovce v plnom profile v celkovej dĺžke 8,5 km, ktoré majú byť dokončené v máji 2010.

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 468
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 179
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 016
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 764
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 345
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 593
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 221
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  2. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 689
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 794
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 811
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 662
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 273
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 910
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu