SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Medzi Popradom a Jánovcami je už plný profil diaľnice

Motoristi majú oddnes k dispozícii plný profil diaľnice D1 v dĺžke viac ako 11,6 kilometra medzi Popradom a Jánovcami. Okolo 18:00 by mal byť novootvorený úsek v prevádzke už bez obmedzení pri maximálnej rýchlosti 130 km/h.

POPRAD 3. septembra (SITA) – Motoristi majú oddnes k dispozícii plný profil diaľnice D1 v dĺžke viac ako 11,6 kilometra medzi Popradom a Jánovcami.

"Úsek bol postavený v termíne tak, ako bolo dohodnuté," uviedol počas dnešného otvorenia úseku generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

Výstavba tohto úseku v plnom profile stála takmer 93 mil. € (2,8 mld. Sk). Jeden kilometer diaľnice III. etapy úseku Mengusovce – Jánovce medzi Popradom a Jánovcami tak stál necelých 300 mil. Sk (10 mil. €), "čo je aj na Slovensko veľmi dobrá cena," dodal Choma.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Počas výstavby došlo k navýšeniu pôvodnej sumy o 4 %. Navýšenie sumy podľa riaditeľa diaľničnej spoločnosti súvisí najmä so zmenou legislatívy o dopravnom značení. Výstavba druhého profilu bola financovaná zo štátneho rozpočtu.

Počas dňa budú cestári odstraňovať dočasné dopravné značenie a dopĺňať chýbajúce. Okolo 18:00 by mal byť novootvorený úsek v prevádzke už bez obmedzení pri maximálnej rýchlosti 130 km/h. Na prvom profile úseku medzi Popradom a Jánovcami, ktorý je v prevádzke už od minulého roku, potrvá zmena dopravného značenia o niečo dlhšie. Tu sa takisto zvýši povolená rýchlosť zo súčasných 100 km/h na maximálnu 130 km/h.

Po dnešnom dni zostáva z úseku D1 Mengusovce – Jánovce v celkovej dĺžke 25,85 km nedokončená len I. etapa medzi Mengusovcami a Popradom, ktorého súčasťou je aj tunel Bôrik pri Svite. Ten by mal byť otvorený začiatkom decembra tohto roku. "Momentálne sa robí dopravné značenie, dokončujú sa informačné systémy, od novembra by sa mali začať skúšky technológie tunela," uviedol Choma.

SkryťVypnúť reklamu

Za Jánovcami nasleduje 18,54 km dlhý úsek Jánovce – Jablonov, ktorý spadá do prvého balíka PPP projektov. Vo výstavbe sú ďalšie dva úseky, Jablonov – Studenec v polovičnom profile a Studenec – Behárovce v plnom profile v celkovej dĺžke 8,5 km, ktoré majú byť dokončené v máji 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 703
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 335
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 973
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 143
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 936
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 585
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


4m
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep

Blogy SME

  1. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  2. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  3. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  4. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  5. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  6. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  7. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  8. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 730
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 348
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 109
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 806
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 563
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 215
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 770
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 495
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu