SME

Jazdili sme s vycibreným cee´dom

Kórejsko-slovenský bestseller dostal niekoľko dobre mierených úprav. S výraznejším dizajnom, šetrnejšími motormi a novými prvkami výbavy štartuje do druhej etapy svojho života.

(Zdroj: Kia)

PARNDORF. Príbeh Kie cee´d do istej miery pripomína lacný americký film. Kórejská značka nebola príliš „vážnym hráčom“ na starom kontinente a presadzovala sa najmä vďaka atraktívnym cenám a bohatej základnej výbave, až kým nevyvinula auto špeciálne pre Európanov. Počiatočné uštipačné úsmevy neprajníkov ešte znásobilo zavedenie odvážnej sedemročnej záruky. Výsledok? Cee´d do značnej miery vylepšil imidž automobilky Kia a odštartoval jej novú éru s modelmi vytváranými pre Európu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastná tvárOd slávnostného predstavenia cee´du ubehli necelé tri roky a Kia usúdila, že je správny čas na modernizáciu. Facelift znamená v mnohých prípadoch veľký kompromis. Na aute musia byť na prvý pohľad badateľné zmeny, ale výrobcu to nesmie stáť veľa peňazí. Cee´d sa zbavil starej tváre. Namiesto nej má nové svetlomety s projektorovou technikou, ktoré by mali disponovať lepším svetelným výkonom ako tie predošlé. Jedna zo slabín auta tak bude zažehnaná. Xénónov sa ale v tejto generácii cee´du už nedočkáme.

SkryťVypnúť reklamu

Zo cee´du sa stala osobnosť: Prepracovaná predná časť

mu podľa nášho názoru pristane.

Zmenila sa aj maska chladiča alias „tigrí gril“, čo je základný spoznávací znak všetkých nových (alebo omladených) modelov Kia. Pribudol nový nárazník i predné blatníky. Bočné smerové svetlá našli útočisko v spätných zrkadlách.

„Zadok“ verzie kombi sa takmer nezmenil.

Pribudla len nová grafika koncových svetiel.

Karosárska verzia hatchback obsahuje aj zmenený zadný nárazník i koncové svetlá imitujúce použitie LED diód. Zadná časť prevedenia kombi sa s výnimkou upravenej grafiky koncových svetiel zaobišla bezo zmien.

Koncové svetlá imitujú použitie diódovej techniky.

SkryťVypnúť reklamu

Nárazník bol prepracovaný v spodnej časti.

Čo bude s pro_cee´dom? Modernizovaná verzia dorazí neskôr. Staví na športovú vizáž a bude sa výraznejšie líšiť od svojich dvoch praktickejších súrodencov. Jazdili SME…

Cee´d sa už netvári „bezpohlavne“. Konečne má vlastnú tvár a nepripomína žiadneho konkurenta. Nová maska chladiča v skutočnosti nepôsobí akoby bola nasilu prilepená k autu. Hoci je vnímanie dizajnu subjektívna záležitosť, nám sa úpravy exteriéru veľmi páčia. Autu pristane aj päť nových lakov karosérie a tri nové typy zliatinových diskov kolies.

Výkon nových svetlometov zatiaľ nevieme posúdiť. Jazdili sme iba počas dňa, za dobrých svetelných podmienok.

Vonkajšie rozmery sa v rámci faceliftu takmer nezmenili. Nové nárazníky cee´d hatchback predĺžili o 25 mm na 4260 mm, kombík narástol o 20 mm na 4490 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny k lepšiemu Dobrou správou je, že výhrady zo strany vodičov alebo novinárov voči autu nezostali nevypočuté. Najviac je tento fakt cítiť vo vnútri. Zmenila sa grafika prístrojov pred vodičom. Oranžové podsvietenie nahradilo prívetivejšie červené. Pribudol nový volant s ergonomickejšie riešeným vencom. Tlačidlo ovládajúce palubný počítač už nenájdete na stredovej konzole, ale práve na spodnom ramene volantu. Druhé ovláda prijímanie, prípadne odmietanie hovorov v prípade, že máte aktivovanú funkciu Bluetooth.

Nový volant padne dobre do ruky. Tlačidlo ovládajúce

palubný počítač zmizlo zo stredovej konzoly.

Autu nechýba možnosť väčšej individualizácie. Zákazník si môže vybrať jeden z troch dekorov stredového panelu a výplní dverí - strieborný, karamelový alebo čierny klavírový lak. K dispozícii sú aj nové poťahové látky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sedadlá sa nezmenili. Pribudli však nové vzory čalúnenia.

Výbavu môže rozšíriť niektorý z nových prvkov, ako dvojzónová automatická klimatizácia, integrovaná satelitná navigácia s dotykovou obrazovkou, dažďový senzor, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent pre rozjazd do kopca,… Jazdili SME…

Nový volant rovnako ako hlavica radiacej páky padnú dobre do ruky. Ovládanie palubného počítača je teraz ergonomickejšie. Dokonca aj ovládanie hlasitosti audia sa presťahovalo na ľavú stranu volantu tak, ako to býva zvykom. Pribudla funkcia impulzného blikača. Pre tri bliknutia smerovky sa stačí dotknúť príslušnej páčky. Na odomknutie všetkých dverí zvnútra pri bežiacom motore však stále treba hľadať tlačidlo na stredovej konzole. Potiahnutím za kľučku dverí na strane vodiča odomknete iba jeho dvere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Schránka pred spolujazdcom má o málo väčší objem a je klimatizovaná. Použité plasty sú prevažne zhodné s verziou pred faceliftom. Nový volant, stredová konzola a poťahy sedadiel príjemne osviežili dobre známy interiér.

Dve novinky Paleta poháňacích jednotiek určených pre Kiu cee´d sa nemení, až na dve výnimky. Základný zážihový štvorvalec 1,4 CVVT má znížený výkon zo 77 kW (105 k) na 66 kW (90 k). Obľúbený turbodiesel 1,6 CRDi prešiel rozsiahlou modernizáciou. Jeho výkonové charakteristiky ale zostávajú rovnaké. Dosahuje buď 66 kW (90 k), alebo 85 kW (115 k), obe verzie sú skombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre motory 1,6 l, 2,0 l a 1,6 CRDi 85 kW je k dispozícii aj štvorstupňový automat.

Obľúbený turbodiesel 1,6 CRDi sa konečne

SkryťVypnúť reklamu
reklama

dočkal šesťstupňovej prevodovky.

Všetky poháňacie jednotky dosahujú menšiu produkciu škodlivín CO2 v priemere o deväť percent. K dispozícii budú aj verzie Eco Dynamics vybavené systémom stop/štart Idle Stop&Go, brzdami s funkciou rekuperácie energie, pneumatikami Michelin s nízkym valivým odporom a indikátorom radenia jednotlivých prevodových stupňov.

Jazdili SME…

Vyskúšali sme oba modernizované agregáty. Na rovinatých cestách v okolí Parndorfu sa „priškrtenie“ výkonu základného zážihového motora príliš neprejavilo. Zostáva počkať si na test v domácich podmienkach. Postrehli sme ale lepšie utlmenie poháňacej jednotky a menej vibrácií prenikajúcich do kabíny. Prepracovaný turbodiesel vo verzii s 85 kW je rovnako kultivovaný ako predtým. Vďaka šesťstupňovej prevodovke môžeme očakávať pokles jeho spotreby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Miernym sklamaním pre nás zostáva naladenie posilňovača riadenia. Charakterizuje ho stále príliš silný účinok a tým necitlivé riadenie bez akejkoľvek spätnej väzby. O málo lepšia situácia panuje v prípade zážihovej verzie, no ani tam to ešte nie je úplne „ono“.

Úpravy charakteristicky podvozka posúvajú cee´d opäť o krok bližšie k premiantom triedy - Fordu Focus a VW Golf. Najmä po stránke komfortu pruženia a celkovej kultivovanosti.

Predaj modernizovanej Kie ceed na slovenskom trhu odštartuje 18. septembra 2009. Oficiálne ceny zatiaľ nepoznáme.

Technické parametre vozidiel Kia cee´d

motor 1,4 CVVT 1,6 CVVT 2,0 CVVT 1,6 CRDi 1,6 CRDi 2,0 CRDi

zdvihový objem [cm3] 1396 1591 1975 1582 1582 1991

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výkon [kW/k] 66/90 92/126 105/143 66/90 85/115 103/140

pri otáčkach [1/min] 6200 6200 6000 4000 4000 4000

krútiaci moment [Nm] 137 154 184 235 255 305

pri otáčkach [1/min] 5000 4200 4750 1750-2500 1900-2750 2000

palivová spotreba [l/100 km] 5,5 5,9 7,0 4,2 4,4 5,4

emisie CO2 [g/km] 132 139 167 110 115 142

pohotovostná hmotnosť [kg] 1263 1263 1341 1367 1367 1458

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,6 10,8 10,4 14,0 11,5 10,3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

najvyššia rýchlosť [km/h] 187 192 205 172 188 205

Rozmery Model cee´d cee´d_sw pro_cee´d

dĺžka [mm] 4260 4490 4250

šírka [mm] 1790 1790 1790

výška [mm] 1480 1490 1450

rázvor náprav [mm] 2650 2650 2650

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 061
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 550
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 347
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 986
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 763
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 834
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 002
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 25 501
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 441
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 503
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 155
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 905
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 700
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu