SME
Sobota, 24. september, 2022 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Porovnávali sme Nissan Qashqai a Peugeot 3008

Peugeot 3008 prekonáva tradičného lídra triedy crossoverov vnútorným priestorom a jazdnými vlastnosťami. Nissan je krajší, má prístupnejší batožinový priestor a nižšiu spotrebu.

Jednoduchý japonský dizajn má niečo do seba. Qashqai je krajší ale peugeot po všetkých stránkach modernejší. Najväčší rozdiel pri jazde v zákrutách.Jednoduchý japonský dizajn má niečo do seba. Qashqai je krajší ale peugeot po všetkých stránkach modernejší. Najväčší rozdiel pri jazde v zákrutách. (Zdroj: Chvála Rastislav)

BREZNO. Samotné porovnanie ukázalo mierny náskok Peugeotu a nestarnúce kvality Nissanu zároveň. Nový model Peugeot 3008 má o päť centimetrov dlhšiu, citeľne širšiu a o málo vyššiu karosériu ako Qashqai. Peugeot dosiahol tvarmi karosérie výnimočnosť, po ktorej možno prahnú duše motoristov, ale Nissan tiež nevyzerá tuctovo a pritom je pekný. Z istého uhla pohľadu vyváženejší a krajší než Peugeot.

Dobre drží stopu

V akustickom komforte cestovania je lepší Francúz, a to aj vtedy, ak prejde z kvalitnejšej cesty na horšiu. Peugeot 3008 ponúka ľahké ovládanie a dáva pocit z jazdy, ktorý by sme od Peugeotu nečakali. Pri prejazde nerovností neposkakuje a v zákrute drží presnejšiu stopu. To, že Peugeot 3008 jazdí lepšie, neznamená nekvalitu Nissanu, ktorý si právom drží výborné predajné pozície a štatút v súčasnosti najúspešnejšieho modelu značky Nissan.

Istý náskok má francúzsky interiér. Pozícia vodiča v Peugeote ťaží z vysokého stredového tunelu. Jediným prehreškom je nestavovanie klimatizácie pri zaradenom piatom stupni. Celkovo páka trochu prekáža dosahu ruky na ovládač. Nissan využíva klasickú koncepciu interiéru , jednoduché a zrozumiteľné ovládanie. Ovládače na volante sú trochu nešikovné pre ľudí s krátkymi prstami. Výhľad z pozície šoféra je však lepší.

 

94_malje_big.jpg
Koncepcia s vysokým stredovým tunelom padne každému šoférovi vhod. Budíky sú trochu prezdobené.

95_malje_big.jpg
Všetko jednoduché a prehľadné a bez výstrelkov. Vodič má prehľad o všetkom.

91_malje_big.jpg
Nissan má lepšie chránenú karosériu pred škrabancami na parkovisku a obrubníkmi. Peugeot zbytočne prezdobil spodnú časť predného nárazníku. Dvojdielne otváranie kufra v 3008 má význam pri športe a na pikniku.

92_malje_big.jpg
Rozdiel vo výške vyklopených piatych dverí je viditeľný. Pod dverami Nissanu treba zohnúť hlavu.

Bežný nákup ľahšie vložíte do Nissanu avšak Peugeot ponúka výklopný spodný diel ako lavicu na prezúvanie pri športoch, viac možností usporiadania dna a príjemnejšie sklápanie zadných sedadiel. Nastupovanie do Peugeotu je ľahšie a vnútorný priestor o niečo väčší.

Obrnený Nissan

Konštrukciou auta daná vyššia svetlosť podvozka je výhodou iba pokiaľ predné nárazníky neprídu do konfliktu s obrubníkom. Peugeot je vysoký, ale na prednom nárazníku má prídavný plastový kus, ktorý túto výhodu neguje. Do nepohody a nástrah veľkomesta je lepšie vyzbrojený Nissan s kratšími prevismi a lepšou plastovou ochranou vôkol celého auta.

Vyhráva mladší

Výsledok porovnávacieho testu výrazne ovplyvnil čas vzniku oboch automobilov. Peugeot využíva najnovšie poznatky koncernu PSA. Na druhej strane je obdivuhodné, ako Peugeot zvládol vstup do nového segmentu automobilov, kde nikdy nepôsobil. Konštruktéri podvozka sa vyrovnali s vysokou karosériou, prispôsobili auto jazde na asfalte aj štrkovej ceste a nezabudli na vnútorný priestor a dobrú pozíciu za volantom. S dizajnom to možno troch prestrelili. V tomto je lepší Nissan, ktorý má ľahko a menej komplikovane konštruovaný kufor.

Kupujem - nekupujem

Z tejto dvojice si vyberám Peugeot a zároveň musím priznať, že Nissan ani po pár rokoch nestráca na príťažlivosti. Peugeot je veľmi tesný víťaz testu.

Technické údaje

Vozidlo Peugeot 3008 1,6 HDi Nissan Qashqai 1,5 dCi
Zdvihový objem (cm3) 1560 1461
Výkon (kw/k) 80/110 78/106
Pri otáčkach (ot./min.) 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 240 240
Pri otáčkach (ot./min) 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 137 139
Emisná norma EURO 4 EURO 4
Prevodovka 6-st. man. 6-st. man.
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2613 2630
Dĺžka (mm) 4365 4315
Širka (mm) 1837 1780
Výška (mm) 1625 1615
Pohotovostná hmot (kg) 1500 1407
Objem palivovej nádrže (l) 60 65
Základný objem batož. priestoru (l) 432 410
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2 12,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 180 174
Spotreba mesto (l/100 km) 6,5 6,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4 4,8
Kombinovaná spotreba 5,1 5,2
Spotreba v teste 6,4 5,9
Cena modelu od 18 900 eur 18 490 eur

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  4. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  5. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  6. Realitný maklér v Poprade
  7. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ nechali všetko plávať?
  1. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  2. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  4. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  5. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  6. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  7. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  8. Na Slovensku máme približne 23% fajčiarov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 422
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 859
  3. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 3 448
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 377
  5. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 225
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 721
  7. Excelentná novinka v Tescu 2 192
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 1 959
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Irán vs. Rusko
  2. Post Bellum SK: Vojnou ich trápenie neskončilo. V Topoľčanoch sa rozpútal 24. septembra pogrom na Židov
  3. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Pezinok Grinava
  4. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť druhá- Bosna a Hercegovina, vodopády Kravice (a ďalej do Čiernej Hory, záliv Boka Kotorska)
  5. Anton Kaiser: Cestovanie časom - Zlaté Moravce včera a dnes
  6. Peter Svoreň: Znie to málo uveriteľne, ale COVID-19 môže na jeseň zbrzdiť až zastaviť rast celosvetovej ekonomiky
  7. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Haluzice
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 11 896
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 209
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 420
  4. Filip Kaľavský: Seniori bez obedov s dotáciou 6 012
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 909
  6. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 562
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 436
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 235
  1. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
SkryťZatvoriť reklamu