SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky
NISSAN QASHQAI NAŠIEL PREMOŽITEĽA

Porovnávali sme Nissan Qashqai a Peugeot 3008

Peugeot 3008 prekonáva tradičného lídra triedy crossoverov vnútorným priestorom a jazdnými vlastnosťami. Nissan je krajší, má prístupnejší batožinový priestor a nižšiu spotrebu.

Jednoduchý japonský dizajn má niečo do seba. Qashqai je krajší ale peugeot po všetkých stránkach modernejší. Najväčší rozdiel pri jazde v zákrutách.Jednoduchý japonský dizajn má niečo do seba. Qashqai je krajší ale peugeot po všetkých stránkach modernejší. Najväčší rozdiel pri jazde v zákrutách. (Zdroj: Chvála Rastislav)

BREZNO. Samotné porovnanie ukázalo mierny náskok Peugeotu a nestarnúce kvality Nissanu zároveň. Nový model Peugeot 3008 má o päť centimetrov dlhšiu, citeľne širšiu a o málo vyššiu karosériu ako Qashqai. Peugeot dosiahol tvarmi karosérie výnimočnosť, po ktorej možno prahnú duše motoristov, ale Nissan tiež nevyzerá tuctovo a pritom je pekný. Z istého uhla pohľadu vyváženejší a krajší než Peugeot.

Dobre drží stopu

V akustickom komforte cestovania je lepší Francúz, a to aj vtedy, ak prejde z kvalitnejšej cesty na horšiu. Peugeot 3008 ponúka ľahké ovládanie a dáva pocit z jazdy, ktorý by sme od Peugeotu nečakali. Pri prejazde nerovností neposkakuje a v zákrute drží presnejšiu stopu. To, že Peugeot 3008 jazdí lepšie, neznamená nekvalitu Nissanu, ktorý si právom drží výborné predajné pozície a štatút v súčasnosti najúspešnejšieho modelu značky Nissan.

Istý náskok má francúzsky interiér. Pozícia vodiča v Peugeote ťaží z vysokého stredového tunelu. Jediným prehreškom je nestavovanie klimatizácie pri zaradenom piatom stupni. Celkovo páka trochu prekáža dosahu ruky na ovládač. Nissan využíva klasickú koncepciu interiéru , jednoduché a zrozumiteľné ovládanie. Ovládače na volante sú trochu nešikovné pre ľudí s krátkymi prstami. Výhľad z pozície šoféra je však lepší.

 

94_malje_big.jpg
Koncepcia s vysokým stredovým tunelom padne každému šoférovi vhod. Budíky sú trochu prezdobené.

95_malje_big.jpg
Všetko jednoduché a prehľadné a bez výstrelkov. Vodič má prehľad o všetkom.

91_malje_big.jpg
Nissan má lepšie chránenú karosériu pred škrabancami na parkovisku a obrubníkmi. Peugeot zbytočne prezdobil spodnú časť predného nárazníku. Dvojdielne otváranie kufra v 3008 má význam pri športe a na pikniku.

92_malje_big.jpg
Rozdiel vo výške vyklopených piatych dverí je viditeľný. Pod dverami Nissanu treba zohnúť hlavu.

Bežný nákup ľahšie vložíte do Nissanu avšak Peugeot ponúka výklopný spodný diel ako lavicu na prezúvanie pri športoch, viac možností usporiadania dna a príjemnejšie sklápanie zadných sedadiel. Nastupovanie do Peugeotu je ľahšie a vnútorný priestor o niečo väčší.

Obrnený Nissan

Konštrukciou auta daná vyššia svetlosť podvozka je výhodou iba pokiaľ predné nárazníky neprídu do konfliktu s obrubníkom. Peugeot je vysoký, ale na prednom nárazníku má prídavný plastový kus, ktorý túto výhodu neguje. Do nepohody a nástrah veľkomesta je lepšie vyzbrojený Nissan s kratšími prevismi a lepšou plastovou ochranou vôkol celého auta.

Vyhráva mladší

Výsledok porovnávacieho testu výrazne ovplyvnil čas vzniku oboch automobilov. Peugeot využíva najnovšie poznatky koncernu PSA. Na druhej strane je obdivuhodné, ako Peugeot zvládol vstup do nového segmentu automobilov, kde nikdy nepôsobil. Konštruktéri podvozka sa vyrovnali s vysokou karosériou, prispôsobili auto jazde na asfalte aj štrkovej ceste a nezabudli na vnútorný priestor a dobrú pozíciu za volantom. S dizajnom to možno troch prestrelili. V tomto je lepší Nissan, ktorý má ľahko a menej komplikovane konštruovaný kufor.

Kupujem - nekupujem

Z tejto dvojice si vyberám Peugeot a zároveň musím priznať, že Nissan ani po pár rokoch nestráca na príťažlivosti. Peugeot je veľmi tesný víťaz testu.

Technické údaje

Vozidlo Peugeot 3008 1,6 HDi Nissan Qashqai 1,5 dCi
Zdvihový objem (cm3) 1560 1461
Výkon (kw/k) 80/110 78/106
Pri otáčkach (ot./min.) 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 240 240
Pri otáčkach (ot./min) 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 137 139
Emisná norma EURO 4 EURO 4
Prevodovka 6-st. man. 6-st. man.
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2613 2630
Dĺžka (mm) 4365 4315
Širka (mm) 1837 1780
Výška (mm) 1625 1615
Pohotovostná hmot (kg) 1500 1407
Objem palivovej nádrže (l) 60 65
Základný objem batož. priestoru (l) 432 410
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2 12,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 180 174
Spotreba mesto (l/100 km) 6,5 6,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4 4,8
Kombinovaná spotreba 5,1 5,2
Spotreba v teste 6,4 5,9
Cena modelu od 18 900 eur 18 490 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 845
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 497
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 236
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 530
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 499
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 401
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 253
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 073
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 040
  10. Slovenský orloj – svetová atrakcia 2 863
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  2. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  3. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  4. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  6. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  7. Štefan Vidlár: Autority
  8. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 631
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 594
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 089
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 498
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 086
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 246
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 834
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 695
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu