SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
NISSAN QASHQAI NAŠIEL PREMOŽITEĽA

Porovnávali sme Nissan Qashqai a Peugeot 3008

Peugeot 3008 prekonáva tradičného lídra triedy crossoverov vnútorným priestorom a jazdnými vlastnosťami. Nissan je krajší, má prístupnejší batožinový priestor a nižšiu spotrebu.

Jednoduchý japonský dizajn má niečo do seba. Qashqai je krajší ale peugeot po všetkých stránkach modernejší. Najväčší rozdiel pri jazde v zákrutách.Jednoduchý japonský dizajn má niečo do seba. Qashqai je krajší ale peugeot po všetkých stránkach modernejší. Najväčší rozdiel pri jazde v zákrutách. (Zdroj: Chvála Rastislav)

BREZNO. Samotné porovnanie ukázalo mierny náskok Peugeotu a nestarnúce kvality Nissanu zároveň. Nový model Peugeot 3008 má o päť centimetrov dlhšiu, citeľne širšiu a o málo vyššiu karosériu ako Qashqai. Peugeot dosiahol tvarmi karosérie výnimočnosť, po ktorej možno prahnú duše motoristov, ale Nissan tiež nevyzerá tuctovo a pritom je pekný. Z istého uhla pohľadu vyváženejší a krajší než Peugeot.

Dobre drží stopu

V akustickom komforte cestovania je lepší Francúz, a to aj vtedy, ak prejde z kvalitnejšej cesty na horšiu. Peugeot 3008 ponúka ľahké ovládanie a dáva pocit z jazdy, ktorý by sme od Peugeotu nečakali. Pri prejazde nerovností neposkakuje a v zákrute drží presnejšiu stopu. To, že Peugeot 3008 jazdí lepšie, neznamená nekvalitu Nissanu, ktorý si právom drží výborné predajné pozície a štatút v súčasnosti najúspešnejšieho modelu značky Nissan.

Istý náskok má francúzsky interiér. Pozícia vodiča v Peugeote ťaží z vysokého stredového tunelu. Jediným prehreškom je nestavovanie klimatizácie pri zaradenom piatom stupni. Celkovo páka trochu prekáža dosahu ruky na ovládač. Nissan využíva klasickú koncepciu interiéru , jednoduché a zrozumiteľné ovládanie. Ovládače na volante sú trochu nešikovné pre ľudí s krátkymi prstami. Výhľad z pozície šoféra je však lepší.

 

94_malje_big.jpg
Koncepcia s vysokým stredovým tunelom padne každému šoférovi vhod. Budíky sú trochu prezdobené.

95_malje_big.jpg
Všetko jednoduché a prehľadné a bez výstrelkov. Vodič má prehľad o všetkom.

91_malje_big.jpg
Nissan má lepšie chránenú karosériu pred škrabancami na parkovisku a obrubníkmi. Peugeot zbytočne prezdobil spodnú časť predného nárazníku. Dvojdielne otváranie kufra v 3008 má význam pri športe a na pikniku.

92_malje_big.jpg
Rozdiel vo výške vyklopených piatych dverí je viditeľný. Pod dverami Nissanu treba zohnúť hlavu.

Bežný nákup ľahšie vložíte do Nissanu avšak Peugeot ponúka výklopný spodný diel ako lavicu na prezúvanie pri športoch, viac možností usporiadania dna a príjemnejšie sklápanie zadných sedadiel. Nastupovanie do Peugeotu je ľahšie a vnútorný priestor o niečo väčší.

Obrnený Nissan

Konštrukciou auta daná vyššia svetlosť podvozka je výhodou iba pokiaľ predné nárazníky neprídu do konfliktu s obrubníkom. Peugeot je vysoký, ale na prednom nárazníku má prídavný plastový kus, ktorý túto výhodu neguje. Do nepohody a nástrah veľkomesta je lepšie vyzbrojený Nissan s kratšími prevismi a lepšou plastovou ochranou vôkol celého auta.

Vyhráva mladší

Výsledok porovnávacieho testu výrazne ovplyvnil čas vzniku oboch automobilov. Peugeot využíva najnovšie poznatky koncernu PSA. Na druhej strane je obdivuhodné, ako Peugeot zvládol vstup do nového segmentu automobilov, kde nikdy nepôsobil. Konštruktéri podvozka sa vyrovnali s vysokou karosériou, prispôsobili auto jazde na asfalte aj štrkovej ceste a nezabudli na vnútorný priestor a dobrú pozíciu za volantom. S dizajnom to možno troch prestrelili. V tomto je lepší Nissan, ktorý má ľahko a menej komplikovane konštruovaný kufor.

Kupujem - nekupujem

Z tejto dvojice si vyberám Peugeot a zároveň musím priznať, že Nissan ani po pár rokoch nestráca na príťažlivosti. Peugeot je veľmi tesný víťaz testu.

Technické údaje

Vozidlo Peugeot 3008 1,6 HDi Nissan Qashqai 1,5 dCi
Zdvihový objem (cm3) 1560 1461
Výkon (kw/k) 80/110 78/106
Pri otáčkach (ot./min.) 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 240 240
Pri otáčkach (ot./min) 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 137 139
Emisná norma EURO 4 EURO 4
Prevodovka 6-st. man. 6-st. man.
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2613 2630
Dĺžka (mm) 4365 4315
Širka (mm) 1837 1780
Výška (mm) 1625 1615
Pohotovostná hmot (kg) 1500 1407
Objem palivovej nádrže (l) 60 65
Základný objem batož. priestoru (l) 432 410
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2 12,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 180 174
Spotreba mesto (l/100 km) 6,5 6,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4 4,8
Kombinovaná spotreba 5,1 5,2
Spotreba v teste 6,4 5,9
Cena modelu od 18 900 eur 18 490 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 928
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 076
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 225
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 610
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 399
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 605
  7. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 341
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 332
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 223
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Vláda je na postupe testovania dohodnutá, tvrdí Kollár (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Ilustračné foto.
Petra Vlhová počas 1. kola v slovinskej Kranjskej Gore.
Daniel Lipšic.
Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.