SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Už vieme, ako sa cítia tí, na ktorých sa rúti vlak

Predstavte si, že sedíte za volantom auta, prechádzate cez železničné priecestie a zrazu pri vás zatrúbi vlak. Prvé čo si pomyslíte: "Veď by tam žiadny vlak nemal byť". Ale ten zvuk nie a nie prestať.

Nedávno sme prechádzali po Vrakuňskej ceste v smere do centra Bratislavy. Prešli sme popod diaľničný obchvat a pred nami sa objavila železničná trať. Nie sú tam síce závory, ale ako sme prichádzali, po trati prechádzal vlak a svietila červená.

Pribrzdili sme. Cez toto železničné priecestie sa smie ísť maximálnou rýchlosťou 30 km/h, keďže tam nesvieti prerušované biele svetlo.

§ 27, zákon č. 8/2009 Z.z.:

(1) Pred železničným priecestím vodič je povinný počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie.

(3) Vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní vodič je povinný jazdiť rýchlosťou najviac 30 km/h; ak na priecestnom zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, vodič je povinný 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 50 km/h. Vodič pritom nesmie zbytočne predlžovať čas prechádzania železničného priecestia.

Všetko bolo tak, ako má byť. Vlak už odišiel, červená na priecestí nesvietila, maximálku sme dodržiavali a zo žiadnej strany železničnej trati sa nepribližoval ani náznak iného vlaku. Okrem toho, aj autá z protismeru pokojne prechádzali trať.

V našom aute však zavládol nepokoj. Ozvalo sa hlasné trúbenie. Ako keby ten zvuk mal odplašiť život z okolia.

Všetci v aute mali pocit, že sa k nám rúti vlak. A keď sa ozval znova, hlasnejšie, bez prestania, nebolo nám všetko jedno. Veď sme boli práve na koľajniciach. Vlak sme nevideli, ale to trúbenie ...

Videli ste to. Popri Vrakuňskej sa vinie železničná trať ktorá sa napája na trať, ktorá bola pred nami. Nikto v aute si to ale vtedy neuvedomil. Šofér sa sústredil na premávku pred sebou a na prejazd železničným priecestím, spolujazdci riešili ... ťažko povedať čo, ale zjavne im bolo ukradnuté, akou krajinou prechádzame.

Ešte chvíľu po tom sa všetkým v aute klepali kolená a triasol hlas. Pritom sa stačilo pozrieť za seba a každý by videl vlak, ktorý prechádza po inej koľaji a tá Vrakuňskú nepretína. Všetci, ktorí v tom čase sedeli v aute, už vedia, aký je to pocit, keď sa na auto rúti vlak.

Táto časť trate je obľúbeným miestom, kde chodci radi prechádzajú cez železnicu. Vlakvedúci iba dával vedieť potenciálnym peším obetiam zrážky s vlakom, že sa blíži nebezpečenstvo.

V diskusii k článku niektorí správne podotkli, že ak si nie ste istí prejazdom železničného priecestia, vždy radšej pred traťou zastavte a dôkladne sa presvedčte, či skutočne žiadny vlak neprichádza. Aj keď ho len počuť a nevidno ho. Nikdy neviete, či sa niekde v plnej sile pri vás neukáže.

§ 28, zákon č. 8/2009 Z.z.:

Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak
d) už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo alebo ak počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie,

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 688
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 106
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 157
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 872
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 707
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 504
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 775
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 142
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 958
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.