SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Mercedes bez emisií ide do výroby

Nemecká automobilka robí v oblasti vodíkového pohonu veľké kroky. Najnovší model jazdí a vyzerá ako bežný Mercedes, iba nevypúšťa počas prevádzky emisie.

Reálne autá na vodík existujú. Dokonca toto je schopné sériovej produkcie. Ostáva vyriešiť otázku dostupnosti vodíka.Reálne autá na vodík existujú. Dokonca toto je schopné sériovej produkcie. Ostáva vyriešiť otázku dostupnosti vodíka. (Zdroj: Mercedes)

BRATISLAVA. Mercedes na palivové články vyrobený v podmienkach sériovej produkcie poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136k). Automobilka v správe nezabudla pripomenúť známy fakt, že krútiaci moment 290 Nm je k dispozícii od prvých otáčok elektromotora. Plnenie nádrže, ktorá vydrží zásobovať palivové články takmer štyristo kilometrov trvá iba tri minúty.

Nová generácia pohonu

Mercedes do karosérie modelu B vsadil najnovšiu generáciu palivových článkov, ktorá reakciou vodíka uloženého pod tlakom 400 barov a kyslíka vyrába elektrický prúd na pohon elektromotora.

Systém si tiež osvojil princípy hybridu a získavanie elektrickej energie z brzdenia. K prevádzkovo čistej ale inak veľmi náročnej technológii bol prispôsobený štýlový interiér a vonkajší vzhľad „béčka".

Zmenou klasického pohonu na vodíkové palivové články vraj neutrpela bezpečnosť posádky pri náraze. Mimochodom Mercedes pred uvedením modeli B F-CELL vykonal okolo 30 nárazových testov.

Absolvoval veľké testy

Teraz je automobilka a ľudstvo pred poslednou a náročnou etapu. Pripraviť zodpovedajúcu sieť čerpacích staníc na vodík, tento lacno ekologicky vyrobiť a dopraviť k zákazníkom. Podniknuté kroky v tejto oblasti na seba vraj nenechajú dlho čakať. V každom prípade model B F-CELL je po 4,5 miliónoch testovacích kilometrov pripravený do sériovej výroby.

Technické údaje Mercedes B F-CELL

Výkon 100 kW/136k
Krútiaci moment 290 Nm
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba podľa NEFZ* 3,3 l/100km
Emisie CO2 0 g/km
Dojazd na jednu nádrž 385 km
Štart za studena od -25 C


*litre k ekvivalentu nafty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 118
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 870
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 6 999
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 096
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 5 089
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 136
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Romanová: Moja psychóza 4 - samotná psychóza
  2. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  3. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  4. Anna Miľanová: Klaun...
  5. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  6. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  7. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  8. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 7 131
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 207
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 5 013
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 317
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 091
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 200
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 3 061
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu