SME

Mercedes bez emisií ide do výroby

Nemecká automobilka robí v oblasti vodíkového pohonu veľké kroky. Najnovší model jazdí a vyzerá ako bežný Mercedes, iba nevypúšťa počas prevádzky emisie.

Reálne autá na vodík existujú. Dokonca toto je schopné sériovej produkcie. Ostáva vyriešiť otázku dostupnosti vodíka.Reálne autá na vodík existujú. Dokonca toto je schopné sériovej produkcie. Ostáva vyriešiť otázku dostupnosti vodíka. (Zdroj: Mercedes)

BRATISLAVA. Mercedes na palivové články vyrobený v podmienkach sériovej produkcie poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136k). Automobilka v správe nezabudla pripomenúť známy fakt, že krútiaci moment 290 Nm je k dispozícii od prvých otáčok elektromotora. Plnenie nádrže, ktorá vydrží zásobovať palivové články takmer štyristo kilometrov trvá iba tri minúty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová generácia pohonu Mercedes do karosérie modelu B vsadil najnovšiu generáciu palivových článkov, ktorá reakciou vodíka uloženého pod tlakom 400 barov a kyslíka vyrába elektrický prúd na pohon elektromotora.

SkryťVypnúť reklamu

Systém si tiež osvojil princípy hybridu a získavanie elektrickej energie z brzdenia. K prevádzkovo čistej ale inak veľmi náročnej technológii bol prispôsobený štýlový interiér a vonkajší vzhľad „béčka".

Zmenou klasického pohonu na vodíkové palivové články vraj neutrpela bezpečnosť posádky pri náraze. Mimochodom Mercedes pred uvedením modeli B F-CELL vykonal okolo 30 nárazových testov.

Absolvoval veľké testy Teraz je automobilka a ľudstvo pred poslednou a náročnou etapu. Pripraviť zodpovedajúcu sieť čerpacích staníc na vodík, tento lacno ekologicky vyrobiť a dopraviť k zákazníkom. Podniknuté kroky v tejto oblasti na seba vraj nenechajú dlho čakať. V každom prípade model B F-CELL je po 4,5 miliónoch testovacích kilometrov pripravený do sériovej výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje Mercedes B F-CELL

Výkon 100 kW/136k

Krútiaci moment 290 Nm

Maximálna rýchlosť 170 km/h

Spotreba podľa NEFZ* 3,3 l/100km

Emisie CO2 0 g/km

Dojazd na jednu nádrž 385 km

Štart za studena od -25 C

*litre k ekvivalentu nafty

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 588
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 504
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 835
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 712
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 884
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 896
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 987
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 425
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 844
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 444
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 111
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 001
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu