SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Citroen C3 ukáže nebo. Vo verzii Visiodrive

Takmer guľaté kompletne presklenné kabíny vozidiel už nebudú víziou scifi filmov. Citroen postupne pretavuje koncepciu dokonalého výhľadu do sériovej výroby. Ďalším “visio” autom bude nový model C3.

Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet.Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Citroen načasoval premiéru veľmi dôležitého modelu C3 do zlého obdobia pre automobilový priemysel, ale zároveň najplodnejšieho pre značku ako takú. Celý prerod Citroenu sprevádza dôraz na kvalitu, imidž, nové logo a novú koncepciu. Automobilka s dvojitým šípom, ako vždy v histórii, prináša iné riešenia, než ostatné značky. Po desiatkach netradičných riešení detailov interiéru a exteriéru je momentálne v kurze viditeľnosť a priestor.

Slovo “visio” sa stalo spoločným menovateľom viacerých modelov a inak tomu nebude ani v novej C3. Od druhého stupňa vybavenia bude možné objednať a v najvyššej výbave dostať sériovo karosériu typu Visio drive.

Pohľad do neba

Pre posádku to v prvom rade znamená extrémne rozšírený výhľad dopredu a najmä k oblohe. Rozšírený výhľad do strán umožňuje už základné vyduté a zaoblené panoramatické čelné sklo s redukovanou hrúbkou. Visiodrive rozšíri výhľad smerom dohora až do takej miery, že celková dĺžka skla narastie na 1,35 metra a horizontálny uhol výhľadu na 80 stupňov.

Účinná clona

Spolu s hlavným cieľom, priniesť posádke výhľad a svetlo, vznikla nová úloha spraviť z ostrého a neraz agresívneho svetla, neagresívne a príjemné svetlo. Preto je vo vrchnej časti skla 25 centimetrový pás s automatickým stmavovaním. Citroen tvrdí, že ak bežné pásy na čelnom skle majú priepustnosť 50, ich tienená časť má iba deväť.

Visio bude spojnicou medzi výbavami, pretože na veľké čelné sklo Zenith bude naviazaná výbava Visibilité s automatickým zapínaním svetiel, automatickými stieračmi a monochromatickým spätným zrkadlom a iba tromi LED svetelnými zdrojmi na celý prístrojový panel.

Novinka nenapuchne

Druhou oblasťou a objektívne treba uznať, že veľmi silnou, v ktorej Citroen pôsobí, je hra s priestorom. Značka si chce vylepšiť sebavedomie a postavenie v malých autách tým, že nešla cestou extrémneho zväčšovania vonkajších rozmerov, ale hľadá možnosti v daných mantineloch.

Vnútorný priestor ohodnotíme až na autosalóne IAA vo Frankfurte, ale teraz môžeme čerpať z údajov automobilky. Citroen dodržal 300 litrový objem kufra a pritom nakladaciu hranu znížil o 22,7 centimetra. Za zmienku tiež stojí vnútorná šírka kufra medzi podbehmi na úrovni 104 centimetrov.

Zameranie na zábavu

Citroen ide po zážitkoch a do kategórie malých áut tlačí HiFi systém s tromi kanálmi a subwooferom v batožinovom priestore. Samozrejmosťou je USB, klasický AUX vstup a rozhranie Bluetooth. V druhom stupni vybavenia bude šesť airbagov a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Ponuka známych motorov bude postupom času obohatená o úspornejšie verzie v roku 2011 o druhú generáciu systému štart/stop.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 817
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 525
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 792
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 993
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 365
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 002
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 656
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 571
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 554
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

13 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

12 h
Mobilné odberové miesto v budove ružinovskej Polikliniky.

V pondelok sa začalo na Slovensku celoplošné skríningové testovanie, ktoré potrvá do 27. januára.

21. jan