BRATISLAVA. Citroen načasoval premiéru veľmi dôležitého modelu C3 do zlého obdobia pre automobilový priemysel, ale zároveň najplodnejšieho pre značku ako takú. Celý prerod Citroenu sprevádza dôraz na kvalitu, imidž, nové logo a novú koncepciu. Automobilka s dvojitým šípom, ako vždy v histórii, prináša iné riešenia, než ostatné značky. Po desiatkach netradičných riešení detailov interiéru a exteriéru je momentálne v kurze viditeľnosť a priestor.
Slovo “visio” sa stalo spoločným menovateľom viacerých modelov a inak tomu nebude ani v novej C3. Od druhého stupňa vybavenia bude možné objednať a v najvyššej výbave dostať sériovo karosériu typu Visio drive.
Pohľad do neba
Pre posádku to v prvom rade znamená extrémne rozšírený výhľad dopredu a najmä k oblohe. Rozšírený výhľad do strán umožňuje už základné vyduté a zaoblené panoramatické čelné sklo s redukovanou hrúbkou. Visiodrive rozšíri výhľad smerom dohora až do takej miery, že celková dĺžka skla narastie na 1,35 metra a horizontálny uhol výhľadu na 80 stupňov.
Účinná clona
Spolu s hlavným cieľom, priniesť posádke výhľad a svetlo, vznikla nová úloha spraviť z ostrého a neraz agresívneho svetla, neagresívne a príjemné svetlo. Preto je vo vrchnej časti skla 25 centimetrový pás s automatickým stmavovaním. Citroen tvrdí, že ak bežné pásy na čelnom skle majú priepustnosť 50, ich tienená časť má iba deväť.
Visio bude spojnicou medzi výbavami, pretože na veľké čelné sklo Zenith bude naviazaná výbava Visibilité s automatickým zapínaním svetiel, automatickými stieračmi a monochromatickým spätným zrkadlom a iba tromi LED svetelnými zdrojmi na celý prístrojový panel.
Novinka nenapuchne
Druhou oblasťou a objektívne treba uznať, že veľmi silnou, v ktorej Citroen pôsobí, je hra s priestorom. Značka si chce vylepšiť sebavedomie a postavenie v malých autách tým, že nešla cestou extrémneho zväčšovania vonkajších rozmerov, ale hľadá možnosti v daných mantineloch.
Vnútorný priestor ohodnotíme až na autosalóne IAA vo Frankfurte, ale teraz môžeme čerpať z údajov automobilky. Citroen dodržal 300 litrový objem kufra a pritom nakladaciu hranu znížil o 22,7 centimetra. Za zmienku tiež stojí vnútorná šírka kufra medzi podbehmi na úrovni 104 centimetrov.
Zameranie na zábavu
Citroen ide po zážitkoch a do kategórie malých áut tlačí HiFi systém s tromi kanálmi a subwooferom v batožinovom priestore. Samozrejmosťou je USB, klasický AUX vstup a rozhranie Bluetooth. V druhom stupni vybavenia bude šesť airbagov a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Ponuka známych motorov bude postupom času obohatená o úspornejšie verzie v roku 2011 o druhú generáciu systému štart/stop.