SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Citroen C3 ukáže nebo. Vo verzii Visiodrive

Takmer guľaté kompletne presklenné kabíny vozidiel už nebudú víziou scifi filmov. Citroen postupne pretavuje koncepciu dokonalého výhľadu do sériovej výroby. Ďalším “visio” autom bude nový model C3.

Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet.Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Citroen načasoval premiéru veľmi dôležitého modelu C3 do zlého obdobia pre automobilový priemysel, ale zároveň najplodnejšieho pre značku ako takú. Celý prerod Citroenu sprevádza dôraz na kvalitu, imidž, nové logo a novú koncepciu. Automobilka s dvojitým šípom, ako vždy v histórii, prináša iné riešenia, než ostatné značky. Po desiatkach netradičných riešení detailov interiéru a exteriéru je momentálne v kurze viditeľnosť a priestor.

Slovo “visio” sa stalo spoločným menovateľom viacerých modelov a inak tomu nebude ani v novej C3. Od druhého stupňa vybavenia bude možné objednať a v najvyššej výbave dostať sériovo karosériu typu Visio drive.

Pohľad do neba

Pre posádku to v prvom rade znamená extrémne rozšírený výhľad dopredu a najmä k oblohe. Rozšírený výhľad do strán umožňuje už základné vyduté a zaoblené panoramatické čelné sklo s redukovanou hrúbkou. Visiodrive rozšíri výhľad smerom dohora až do takej miery, že celková dĺžka skla narastie na 1,35 metra a horizontálny uhol výhľadu na 80 stupňov.

Účinná clona

Spolu s hlavným cieľom, priniesť posádke výhľad a svetlo, vznikla nová úloha spraviť z ostrého a neraz agresívneho svetla, neagresívne a príjemné svetlo. Preto je vo vrchnej časti skla 25 centimetrový pás s automatickým stmavovaním. Citroen tvrdí, že ak bežné pásy na čelnom skle majú priepustnosť 50, ich tienená časť má iba deväť.

Visio bude spojnicou medzi výbavami, pretože na veľké čelné sklo Zenith bude naviazaná výbava Visibilité s automatickým zapínaním svetiel, automatickými stieračmi a monochromatickým spätným zrkadlom a iba tromi LED svetelnými zdrojmi na celý prístrojový panel.

Novinka nenapuchne

Druhou oblasťou a objektívne treba uznať, že veľmi silnou, v ktorej Citroen pôsobí, je hra s priestorom. Značka si chce vylepšiť sebavedomie a postavenie v malých autách tým, že nešla cestou extrémneho zväčšovania vonkajších rozmerov, ale hľadá možnosti v daných mantineloch.

Vnútorný priestor ohodnotíme až na autosalóne IAA vo Frankfurte, ale teraz môžeme čerpať z údajov automobilky. Citroen dodržal 300 litrový objem kufra a pritom nakladaciu hranu znížil o 22,7 centimetra. Za zmienku tiež stojí vnútorná šírka kufra medzi podbehmi na úrovni 104 centimetrov.

Zameranie na zábavu

Citroen ide po zážitkoch a do kategórie malých áut tlačí HiFi systém s tromi kanálmi a subwooferom v batožinovom priestore. Samozrejmosťou je USB, klasický AUX vstup a rozhranie Bluetooth. V druhom stupni vybavenia bude šesť airbagov a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Ponuka známych motorov bude postupom času obohatená o úspornejšie verzie v roku 2011 o druhú generáciu systému štart/stop.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 18 735
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 991
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 990
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 669
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 639
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 585
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 427
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 159
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


4 h
Momentka zo zápasu Šachtar Doneck vs. Inter Miláno.

Ajax Amsterdam rozhodol o výhre už v prvom polčase.


Sportnet a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


12 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Marian Baran: Električka číslo štyri
  2. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  3. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  4. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  5. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  6. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  7. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  8. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 049
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 8 937
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 818
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 316
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 087
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 588
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 185
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu