SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Citroen C3 ukáže nebo. Vo verzii Visiodrive

Takmer guľaté kompletne presklenné kabíny vozidiel už nebudú víziou scifi filmov. Citroen postupne pretavuje koncepciu dokonalého výhľadu do sériovej výroby. Ďalším “visio” autom bude nový model C3.

Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet.Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Citroen načasoval premiéru veľmi dôležitého modelu C3 do zlého obdobia pre automobilový priemysel, ale zároveň najplodnejšieho pre značku ako takú. Celý prerod Citroenu sprevádza dôraz na kvalitu, imidž, nové logo a novú koncepciu. Automobilka s dvojitým šípom, ako vždy v histórii, prináša iné riešenia, než ostatné značky. Po desiatkach netradičných riešení detailov interiéru a exteriéru je momentálne v kurze viditeľnosť a priestor.

Slovo “visio” sa stalo spoločným menovateľom viacerých modelov a inak tomu nebude ani v novej C3. Od druhého stupňa vybavenia bude možné objednať a v najvyššej výbave dostať sériovo karosériu typu Visio drive.

Pohľad do neba

Pre posádku to v prvom rade znamená extrémne rozšírený výhľad dopredu a najmä k oblohe. Rozšírený výhľad do strán umožňuje už základné vyduté a zaoblené panoramatické čelné sklo s redukovanou hrúbkou. Visiodrive rozšíri výhľad smerom dohora až do takej miery, že celková dĺžka skla narastie na 1,35 metra a horizontálny uhol výhľadu na 80 stupňov.

Účinná clona

Spolu s hlavným cieľom, priniesť posádke výhľad a svetlo, vznikla nová úloha spraviť z ostrého a neraz agresívneho svetla, neagresívne a príjemné svetlo. Preto je vo vrchnej časti skla 25 centimetrový pás s automatickým stmavovaním. Citroen tvrdí, že ak bežné pásy na čelnom skle majú priepustnosť 50, ich tienená časť má iba deväť.

Visio bude spojnicou medzi výbavami, pretože na veľké čelné sklo Zenith bude naviazaná výbava Visibilité s automatickým zapínaním svetiel, automatickými stieračmi a monochromatickým spätným zrkadlom a iba tromi LED svetelnými zdrojmi na celý prístrojový panel.

Novinka nenapuchne

Druhou oblasťou a objektívne treba uznať, že veľmi silnou, v ktorej Citroen pôsobí, je hra s priestorom. Značka si chce vylepšiť sebavedomie a postavenie v malých autách tým, že nešla cestou extrémneho zväčšovania vonkajších rozmerov, ale hľadá možnosti v daných mantineloch.

Vnútorný priestor ohodnotíme až na autosalóne IAA vo Frankfurte, ale teraz môžeme čerpať z údajov automobilky. Citroen dodržal 300 litrový objem kufra a pritom nakladaciu hranu znížil o 22,7 centimetra. Za zmienku tiež stojí vnútorná šírka kufra medzi podbehmi na úrovni 104 centimetrov.

Zameranie na zábavu

Citroen ide po zážitkoch a do kategórie malých áut tlačí HiFi systém s tromi kanálmi a subwooferom v batožinovom priestore. Samozrejmosťou je USB, klasický AUX vstup a rozhranie Bluetooth. V druhom stupni vybavenia bude šesť airbagov a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Ponuka známych motorov bude postupom času obohatená o úspornejšie verzie v roku 2011 o druhú generáciu systému štart/stop.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 125
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 872
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 6 977
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 5 270
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 096
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 016
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 190
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Tak jej napíš odkáž že ti je ľúto ...
  2. Anna Romanová: Moja psychóza 4 - samotná psychóza
  3. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  4. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  5. Anna Miľanová: Klaun...
  6. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  7. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  8. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 7 261
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 168
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 5 030
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 376
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 092
  6. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 3 091
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 005
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 912
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu