SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Citroen C3 ukáže nebo. Vo verzii Visiodrive

Takmer guľaté kompletne presklenné kabíny vozidiel už nebudú víziou scifi filmov. Citroen postupne pretavuje koncepciu dokonalého výhľadu do sériovej výroby. Ďalším “visio” autom bude nový model C3.

Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet.Citroen sa vždy snaží, aby bol kľúčový model prelomový v oblasti konštrukcie. Taká bude aj "Cé trojka" Visiodrive. Otázne je, čo na to automobilový svet. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Citroen načasoval premiéru veľmi dôležitého modelu C3 do zlého obdobia pre automobilový priemysel, ale zároveň najplodnejšieho pre značku ako takú. Celý prerod Citroenu sprevádza dôraz na kvalitu, imidž, nové logo a novú koncepciu. Automobilka s dvojitým šípom, ako vždy v histórii, prináša iné riešenia, než ostatné značky. Po desiatkach netradičných riešení detailov interiéru a exteriéru je momentálne v kurze viditeľnosť a priestor.

Slovo “visio” sa stalo spoločným menovateľom viacerých modelov a inak tomu nebude ani v novej C3. Od druhého stupňa vybavenia bude možné objednať a v najvyššej výbave dostať sériovo karosériu typu Visio drive.

Pohľad do neba

Pre posádku to v prvom rade znamená extrémne rozšírený výhľad dopredu a najmä k oblohe. Rozšírený výhľad do strán umožňuje už základné vyduté a zaoblené panoramatické čelné sklo s redukovanou hrúbkou. Visiodrive rozšíri výhľad smerom dohora až do takej miery, že celková dĺžka skla narastie na 1,35 metra a horizontálny uhol výhľadu na 80 stupňov.

Účinná clona

Spolu s hlavným cieľom, priniesť posádke výhľad a svetlo, vznikla nová úloha spraviť z ostrého a neraz agresívneho svetla, neagresívne a príjemné svetlo. Preto je vo vrchnej časti skla 25 centimetrový pás s automatickým stmavovaním. Citroen tvrdí, že ak bežné pásy na čelnom skle majú priepustnosť 50, ich tienená časť má iba deväť.

Visio bude spojnicou medzi výbavami, pretože na veľké čelné sklo Zenith bude naviazaná výbava Visibilité s automatickým zapínaním svetiel, automatickými stieračmi a monochromatickým spätným zrkadlom a iba tromi LED svetelnými zdrojmi na celý prístrojový panel.

Novinka nenapuchne

Druhou oblasťou a objektívne treba uznať, že veľmi silnou, v ktorej Citroen pôsobí, je hra s priestorom. Značka si chce vylepšiť sebavedomie a postavenie v malých autách tým, že nešla cestou extrémneho zväčšovania vonkajších rozmerov, ale hľadá možnosti v daných mantineloch.

Vnútorný priestor ohodnotíme až na autosalóne IAA vo Frankfurte, ale teraz môžeme čerpať z údajov automobilky. Citroen dodržal 300 litrový objem kufra a pritom nakladaciu hranu znížil o 22,7 centimetra. Za zmienku tiež stojí vnútorná šírka kufra medzi podbehmi na úrovni 104 centimetrov.

Zameranie na zábavu

Citroen ide po zážitkoch a do kategórie malých áut tlačí HiFi systém s tromi kanálmi a subwooferom v batožinovom priestore. Samozrejmosťou je USB, klasický AUX vstup a rozhranie Bluetooth. V druhom stupni vybavenia bude šesť airbagov a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Ponuka známych motorov bude postupom času obohatená o úspornejšie verzie v roku 2011 o druhú generáciu systému štart/stop.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 829
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 083
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 616
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 865
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 855
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 001
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 300
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.