SME

Nové Suzuki SX4 má najmä nižšiu spotrebu

Japonská značka prichádza s modernizovaným modelom SX4. Najväčšie zmeny sú pod kapotou. Kompaktný crossover dostal konečne nový naftový motor.

Sľubované zmeny v spotrebe a vlastnostiach motorov sú inšpiráciou na test spotreby v bežnej prevádzke, ktorý zrealizujeme v priebehu jesene.Sľubované zmeny v spotrebe a vlastnostiach motorov sú inšpiráciou na test spotreby v bežnej prevádzke, ktorý zrealizujeme v priebehu jesene. (Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Suzuki medzi prvými vstúpilo do medzitriednych áut veľmi úspešným modelom SX4. S predpokladom neutíchajúceho záujmu o túto kategóriu áut prichádza Suzuki so zmeneným modelom, vyššími výkonmi a nižšou spotrebou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výrazná a veľmi očakávaná zmena nastáva v ponuke naftových motorov. Miesto po konštrukčne staršom naftovom motore 1,9 DDiS s výkonom 88 kW zaplnil novší motor 2,0 DDiS s výkonom 99kW, ktorý dosahuje vyšší krútiaci moment 320 Nm namiesto 280 Nm. Najzásadnejší rozdiel medzi motormi je v spotrebe, pretože silnejšia novinka má mať podľa výrobcu o 0,9 litra nižšiu spotrebu, ktorá poklesla zo 6,4 na 5,5l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka nezverejnila presný rozsah úprav na základnom motore 1,5 VVT s variabilným časovaním, ale došlo k skokovej zmene hodnôt z pôvodných 73 kW na 82 kW a pokles spotreby zo 6,8 na 6,1 l/100km. Približne k rovnakému zlepšeniu došlo v silnejšej benzínovej verzii 1,6 VVT s nárastom výkonu na 88 kW a poklesom spotreby o 0,6 l/100 km (6,2 l/100km).

Hlavné a v konečnom dôsledku pre spotrebiteľa najpodstatnejšie zmeny sa udiali pod kapotou, čím možno povedať, že Suzuki ide po podstate. Motoristovi, ktorý hľadá auto na praktické využitie v meste aj mimo neho je v podstate jedno, či má Sx4 upravený spojler alebo prednú masku. Najmä, ak bol už prvý dizajn nastavený veľmi neutrálne a nadčasovo. Okrem zlepšenej ochrany karosérie proti vonkajším vplyvom sú zmeny viditeľné v interiéri.

SkryťVypnúť reklamu

Prístrojový panel je pestrejší a materiály kvalitnejšie. Suzuki SX4 napriek trocha strohému dizajnu vyzerá vo vnútri útulnejšie. Pohon všetkých kolies s elektromagnetickou spojkou schopný fungovať v troch režimoch zostáva nezmenený, pretože v tejto triede áut je s možnosťou voľby režimu 2WD, 4WD a 4WD –Lock zatiaľ jedinečný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 351
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 468
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 214
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 753
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 736
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 687
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 929
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 32 762
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 842
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 412
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 832
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 408
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 245
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 202
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu