SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Nové Suzuki SX4 má najmä nižšiu spotrebu

Japonská značka prichádza s modernizovaným modelom SX4. Najväčšie zmeny sú pod kapotou. Kompaktný crossover dostal konečne nový naftový motor.

Sľubované zmeny v spotrebe a vlastnostiach motorov sú inšpiráciou na test spotreby v bežnej prevádzke, ktorý zrealizujeme v priebehu jesene.Sľubované zmeny v spotrebe a vlastnostiach motorov sú inšpiráciou na test spotreby v bežnej prevádzke, ktorý zrealizujeme v priebehu jesene. (Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Suzuki medzi prvými vstúpilo do medzitriednych áut veľmi úspešným modelom SX4. S predpokladom neutíchajúceho záujmu o túto kategóriu áut prichádza Suzuki so zmeneným modelom, vyššími výkonmi a nižšou spotrebou.

Výrazná a veľmi očakávaná zmena nastáva v ponuke naftových motorov. Miesto po konštrukčne staršom naftovom motore 1,9 DDiS s výkonom 88 kW zaplnil novší motor 2,0 DDiS s výkonom 99kW, ktorý dosahuje vyšší krútiaci moment 320 Nm namiesto 280 Nm. Najzásadnejší rozdiel medzi motormi je v spotrebe, pretože silnejšia novinka má mať podľa výrobcu o 0,9 litra nižšiu spotrebu, ktorá poklesla zo 6,4 na 5,5l/100 km.

Automobilka nezverejnila presný rozsah úprav na základnom motore 1,5 VVT s variabilným časovaním, ale došlo k skokovej zmene hodnôt z pôvodných 73 kW na 82 kW a pokles spotreby zo 6,8 na 6,1 l/100km. Približne k rovnakému zlepšeniu došlo v silnejšej benzínovej verzii 1,6 VVT s nárastom výkonu na 88 kW a poklesom spotreby o 0,6 l/100 km (6,2 l/100km).

Hlavné a v konečnom dôsledku pre spotrebiteľa najpodstatnejšie zmeny sa udiali pod kapotou, čím možno povedať, že Suzuki ide po podstate. Motoristovi, ktorý hľadá auto na praktické využitie v meste aj mimo neho je v podstate jedno, či má Sx4 upravený spojler alebo prednú masku. Najmä, ak bol už prvý dizajn nastavený veľmi neutrálne a nadčasovo. Okrem zlepšenej ochrany karosérie proti vonkajším vplyvom sú zmeny viditeľné v interiéri.

Prístrojový panel je pestrejší a materiály kvalitnejšie. Suzuki SX4 napriek trocha strohému dizajnu vyzerá vo vnútri útulnejšie. Pohon všetkých kolies s elektromagnetickou spojkou schopný fungovať v troch režimoch zostáva nezmenený, pretože v tejto triede áut je s možnosťou voľby režimu 2WD, 4WD a 4WD –Lock zatiaľ jedinečný.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 725
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 849
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 820
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 012
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 745
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 002
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  7. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  8. Ľubomír Maretta: Samota
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 979
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 230
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 724
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 570
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 651
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 704
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 562
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 401
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu