BRATISLAVA. Suzuki medzi prvými vstúpilo do medzitriednych áut veľmi úspešným modelom SX4. S predpokladom neutíchajúceho záujmu o túto kategóriu áut prichádza Suzuki so zmeneným modelom, vyššími výkonmi a nižšou spotrebou.
Výrazná a veľmi očakávaná zmena nastáva v ponuke naftových motorov. Miesto po konštrukčne staršom naftovom motore 1,9 DDiS s výkonom 88 kW zaplnil novší motor 2,0 DDiS s výkonom 99kW, ktorý dosahuje vyšší krútiaci moment 320 Nm namiesto 280 Nm. Najzásadnejší rozdiel medzi motormi je v spotrebe, pretože silnejšia novinka má mať podľa výrobcu o 0,9 litra nižšiu spotrebu, ktorá poklesla zo 6,4 na 5,5l/100 km.
Automobilka nezverejnila presný rozsah úprav na základnom motore 1,5 VVT s variabilným časovaním, ale došlo k skokovej zmene hodnôt z pôvodných 73 kW na 82 kW a pokles spotreby zo 6,8 na 6,1 l/100km. Približne k rovnakému zlepšeniu došlo v silnejšej benzínovej verzii 1,6 VVT s nárastom výkonu na 88 kW a poklesom spotreby o 0,6 l/100 km (6,2 l/100km).
Hlavné a v konečnom dôsledku pre spotrebiteľa najpodstatnejšie zmeny sa udiali pod kapotou, čím možno povedať, že Suzuki ide po podstate. Motoristovi, ktorý hľadá auto na praktické využitie v meste aj mimo neho je v podstate jedno, či má Sx4 upravený spojler alebo prednú masku. Najmä, ak bol už prvý dizajn nastavený veľmi neutrálne a nadčasovo. Okrem zlepšenej ochrany karosérie proti vonkajším vplyvom sú zmeny viditeľné v interiéri.
Prístrojový panel je pestrejší a materiály kvalitnejšie. Suzuki SX4 napriek trocha strohému dizajnu vyzerá vo vnútri útulnejšie. Pohon všetkých kolies s elektromagnetickou spojkou schopný fungovať v troch režimoch zostáva nezmenený, pretože v tejto triede áut je s možnosťou voľby režimu 2WD, 4WD a 4WD –Lock zatiaľ jedinečný.