SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Skúšali sme nové Polo. Je to Golf mínus

Volkswagen si dal záležať na jazdných vlastnostiach, priestore a jednoduchosti ovládania. O Lakťovej opierke to neplatí. Rasťo Chvála zisťoval, či novinka patrí na sľubovaný piedestál v triede malých áut.

Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu.Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Najpríjemnejším prekvapením testu boli jazdné vlastnosti. Volkswagen opustil nekomunikatívny podvozok bez chuti a postavil Polo, na ktorom je radosť točiť volantom. Predná náprava má výbornú priľnavosť a odľahčená karoséria rada nasleduje zvolený smer.

Pri rýchlej zmene smeru jazdy a prehadzovaní auta zo strany na stranu karoséria naznačí, že sa chce nechať rozhádzať ako v minulosti, ale podvozok ju upokojí. Ak to nestačí zasiahne sériový a nevypínateľný systém ESP.

Zmysel značky pre detail vidieť všade a najmä na prístrojovej doske. Otváranie kapoty má jednoduchý princíp a tiež manipuláciu, čo je dôležité. Rovnako vtipným spôsobom je vyriešené uchytenie dvojitého dna kufra po vyklopení. Otváranie piatych dverí v znaku vyzerá frajersky, ale špiní ruky.

Vzadu je dosť miesta na nohy, no nárast do šírky subjektívne necítiť. V modernom aute pôsobí katastrofálne lakťová opierka z čias Octavie prvej generácie. Prekáža radení, zaťahovaní ručnej brzdy a zapínaní pásov. Kašlite na ňu.

Video odhaľuje spomienky na Polo, ktoré naposledy urobilo na nás dojem v triede malých áut. Po rokoch a dvoch generáciách konečne prichádza nové Polo a má rovnakú silu v triede ako nami obdivovaný model. Navyše je veľmi blízko ku Golfu, je to taký „Golf mínus".

K videu a fotogalérii sme pridali náš interný protokol o testovanom aute. V blízkej budúcnosti plánujeme zaviesť podrobné hodnotenie priamo do systémov testov. Zatiaľ si môžete prezrieť ako vyzeralo nové Polo v našich očiach.

Kupujem - nekupujem

Chcel by som od svojho auta živší dizajn a viac emócií. Jazdné vlastnosti a pedantne vypracovaný interiér ma však dokážu presvedčiť. Po predchádzajúcich dvoch nepríťažlivých generáciách kupujem. (Rasťo Chvála)

 

Technické parametre - Volkswagen Polo 1,4 Comfortline

Cena modelu od 9 790 eur
Cena skúš. verzie od 11 090 eur
Cena testovaného vozidla 12 655 eur
Motor -
Typ benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1390
Výkon (kw/k) 63/85
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 132
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 139
Emisná norma EURO 5
Prevodovka 5-st., mechanická
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2470
Dĺžka (mm) 3970
Širka (mm) 1682
Výška (mm) 1485
Pohotovostná hmot (kg) 1070
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 280/952
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 177
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
Spotreba v teste (l/100 km) 6,83

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  3. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  4. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  5. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  6. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  7. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 18 616
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 967
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 993
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 663
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 639
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 544
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 426
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 138
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


4 h
Momentka zo zápasu Šachtar Doneck vs. Inter Miláno.

Ajax Amsterdam rozhodol o výhre už v prvom polčase.


Sportnet a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


12 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Marian Baran: Električka číslo štyri
  2. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  3. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  4. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  5. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  6. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  7. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  8. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 034
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 8 933
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 816
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 316
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 087
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 587
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 184
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu