SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Skúšali sme nové Polo. Je to Golf mínus

Volkswagen si dal záležať na jazdných vlastnostiach, priestore a jednoduchosti ovládania. O Lakťovej opierke to neplatí. Rasťo Chvála zisťoval, či novinka patrí na sľubovaný piedestál v triede malých áut.

Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu.Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Najpríjemnejším prekvapením testu boli jazdné vlastnosti. Volkswagen opustil nekomunikatívny podvozok bez chuti a postavil Polo, na ktorom je radosť točiť volantom. Predná náprava má výbornú priľnavosť a odľahčená karoséria rada nasleduje zvolený smer.

Pri rýchlej zmene smeru jazdy a prehadzovaní auta zo strany na stranu karoséria naznačí, že sa chce nechať rozhádzať ako v minulosti, ale podvozok ju upokojí. Ak to nestačí zasiahne sériový a nevypínateľný systém ESP.

Zmysel značky pre detail vidieť všade a najmä na prístrojovej doske. Otváranie kapoty má jednoduchý princíp a tiež manipuláciu, čo je dôležité. Rovnako vtipným spôsobom je vyriešené uchytenie dvojitého dna kufra po vyklopení. Otváranie piatych dverí v znaku vyzerá frajersky, ale špiní ruky.

Vzadu je dosť miesta na nohy, no nárast do šírky subjektívne necítiť. V modernom aute pôsobí katastrofálne lakťová opierka z čias Octavie prvej generácie. Prekáža radení, zaťahovaní ručnej brzdy a zapínaní pásov. Kašlite na ňu.

Video odhaľuje spomienky na Polo, ktoré naposledy urobilo na nás dojem v triede malých áut. Po rokoch a dvoch generáciách konečne prichádza nové Polo a má rovnakú silu v triede ako nami obdivovaný model. Navyše je veľmi blízko ku Golfu, je to taký „Golf mínus".

K videu a fotogalérii sme pridali náš interný protokol o testovanom aute. V blízkej budúcnosti plánujeme zaviesť podrobné hodnotenie priamo do systémov testov. Zatiaľ si môžete prezrieť ako vyzeralo nové Polo v našich očiach.

Kupujem - nekupujem

Chcel by som od svojho auta živší dizajn a viac emócií. Jazdné vlastnosti a pedantne vypracovaný interiér ma však dokážu presvedčiť. Po predchádzajúcich dvoch nepríťažlivých generáciách kupujem. (Rasťo Chvála)

 

Technické parametre - Volkswagen Polo 1,4 Comfortline

Cena modelu od 9 790 eur
Cena skúš. verzie od 11 090 eur
Cena testovaného vozidla 12 655 eur
Motor -
Typ benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1390
Výkon (kw/k) 63/85
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 132
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 139
Emisná norma EURO 5
Prevodovka 5-st., mechanická
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2470
Dĺžka (mm) 3970
Širka (mm) 1682
Výška (mm) 1485
Pohotovostná hmot (kg) 1070
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 280/952
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 177
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
Spotreba v teste (l/100 km) 6,83

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 762
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 142
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 758
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 721
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 201
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 884
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 907
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 089
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 075
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 979
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric