BRATISLAVA, BREZNO. Najpríjemnejším prekvapením testu boli jazdné vlastnosti. Volkswagen opustil nekomunikatívny podvozok bez chuti a postavil Polo, na ktorom je radosť točiť volantom. Predná náprava má výbornú priľnavosť a odľahčená karoséria rada nasleduje zvolený smer.
Pri rýchlej zmene smeru jazdy a prehadzovaní auta zo strany na stranu karoséria naznačí, že sa chce nechať rozhádzať ako v minulosti, ale podvozok ju upokojí. Ak to nestačí zasiahne sériový a nevypínateľný systém ESP.
Zmysel značky pre detail vidieť všade a najmä na prístrojovej doske. Otváranie kapoty má jednoduchý princíp a tiež manipuláciu, čo je dôležité. Rovnako vtipným spôsobom je vyriešené uchytenie dvojitého dna kufra po vyklopení. Otváranie piatych dverí v znaku vyzerá frajersky, ale špiní ruky.
Vzadu je dosť miesta na nohy, no nárast do šírky subjektívne necítiť. V modernom aute pôsobí katastrofálne lakťová opierka z čias Octavie prvej generácie. Prekáža radení, zaťahovaní ručnej brzdy a zapínaní pásov. Kašlite na ňu.
Video odhaľuje spomienky na Polo, ktoré naposledy urobilo na nás dojem v triede malých áut. Po rokoch a dvoch generáciách konečne prichádza nové Polo a má rovnakú silu v triede ako nami obdivovaný model. Navyše je veľmi blízko ku Golfu, je to taký „Golf mínus".
K videu a fotogalérii sme pridali náš interný protokol o testovanom aute. V blízkej budúcnosti plánujeme zaviesť podrobné hodnotenie priamo do systémov testov. Zatiaľ si môžete prezrieť ako vyzeralo nové Polo v našich očiach.
Kupujem - nekupujem |
Chcel by som od svojho auta živší dizajn a viac emócií. Jazdné vlastnosti a pedantne vypracovaný interiér ma však dokážu presvedčiť. Po predchádzajúcich dvoch nepríťažlivých generáciách kupujem. (Rasťo Chvála) |
Technické parametre - Volkswagen Polo 1,4 Comfortline
Cena modelu od | 9 790 eur |
Cena skúš. verzie od | 11 090 eur |
Cena testovaného vozidla | 12 655 eur |
Motor | - |
Typ | benzínový štvorvalec |
Zdvihový objem (cm3) | 1390 |
Výkon (kw/k) | 63/85 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5000 |
Krútiaci moment (Nm) | 132 |
Pri otáčkach (ot./min) | 3800 |
Emisie CO2 (g/km) | 139 |
Emisná norma | EURO 5 |
Prevodovka | 5-st., mechanická |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2470 |
Dĺžka (mm) | 3970 |
Širka (mm) | 1682 |
Výška (mm) | 1485 |
Pohotovostná hmot (kg) | 1070 |
Objem palivovej nádrže (l) | 45 |
Objem batož. priestoru (l) | 280/952 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 12,1 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 177 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 8,0 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 4,7 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 5,9 |
Spotreba v teste (l/100 km) | 6,83 |