SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Skúšali sme nové Polo. Je to Golf mínus

Volkswagen si dal záležať na jazdných vlastnostiach, priestore a jednoduchosti ovládania. O Lakťovej opierke to neplatí. Rasťo Chvála zisťoval, či novinka patrí na sľubovaný piedestál v triede malých áut.

Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu.Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Najpríjemnejším prekvapením testu boli jazdné vlastnosti. Volkswagen opustil nekomunikatívny podvozok bez chuti a postavil Polo, na ktorom je radosť točiť volantom. Predná náprava má výbornú priľnavosť a odľahčená karoséria rada nasleduje zvolený smer.

Pri rýchlej zmene smeru jazdy a prehadzovaní auta zo strany na stranu karoséria naznačí, že sa chce nechať rozhádzať ako v minulosti, ale podvozok ju upokojí. Ak to nestačí zasiahne sériový a nevypínateľný systém ESP.

Zmysel značky pre detail vidieť všade a najmä na prístrojovej doske. Otváranie kapoty má jednoduchý princíp a tiež manipuláciu, čo je dôležité. Rovnako vtipným spôsobom je vyriešené uchytenie dvojitého dna kufra po vyklopení. Otváranie piatych dverí v znaku vyzerá frajersky, ale špiní ruky.

Vzadu je dosť miesta na nohy, no nárast do šírky subjektívne necítiť. V modernom aute pôsobí katastrofálne lakťová opierka z čias Octavie prvej generácie. Prekáža radení, zaťahovaní ručnej brzdy a zapínaní pásov. Kašlite na ňu.

Video odhaľuje spomienky na Polo, ktoré naposledy urobilo na nás dojem v triede malých áut. Po rokoch a dvoch generáciách konečne prichádza nové Polo a má rovnakú silu v triede ako nami obdivovaný model. Navyše je veľmi blízko ku Golfu, je to taký „Golf mínus".

K videu a fotogalérii sme pridali náš interný protokol o testovanom aute. V blízkej budúcnosti plánujeme zaviesť podrobné hodnotenie priamo do systémov testov. Zatiaľ si môžete prezrieť ako vyzeralo nové Polo v našich očiach.

Kupujem - nekupujem

Chcel by som od svojho auta živší dizajn a viac emócií. Jazdné vlastnosti a pedantne vypracovaný interiér ma však dokážu presvedčiť. Po predchádzajúcich dvoch nepríťažlivých generáciách kupujem. (Rasťo Chvála)

 

Technické parametre - Volkswagen Polo 1,4 Comfortline

Cena modelu od 9 790 eur
Cena skúš. verzie od 11 090 eur
Cena testovaného vozidla 12 655 eur
Motor -
Typ benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1390
Výkon (kw/k) 63/85
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 132
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 139
Emisná norma EURO 5
Prevodovka 5-st., mechanická
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2470
Dĺžka (mm) 3970
Širka (mm) 1682
Výška (mm) 1485
Pohotovostná hmot (kg) 1070
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 280/952
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 177
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
Spotreba v teste (l/100 km) 6,83

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 765
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 847
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 818
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 992
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 731
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 027
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  7. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  8. Ľubomír Maretta: Samota
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 978
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 346
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 892
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 566
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 649
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 700
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 559
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 400
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu