SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Skúšali sme nové Polo. Je to Golf mínus

Volkswagen si dal záležať na jazdných vlastnostiach, priestore a jednoduchosti ovládania. O Lakťovej opierke to neplatí. Rasťo Chvála zisťoval, či novinka patrí na sľubovaný piedestál v triede malých áut.

Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu.Takmer sedemlitrová spotreba je výsledkom dynamickej jazdy a surového nezabehnutého motora na začiatku testu. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Najpríjemnejším prekvapením testu boli jazdné vlastnosti. Volkswagen opustil nekomunikatívny podvozok bez chuti a postavil Polo, na ktorom je radosť točiť volantom. Predná náprava má výbornú priľnavosť a odľahčená karoséria rada nasleduje zvolený smer.

Pri rýchlej zmene smeru jazdy a prehadzovaní auta zo strany na stranu karoséria naznačí, že sa chce nechať rozhádzať ako v minulosti, ale podvozok ju upokojí. Ak to nestačí zasiahne sériový a nevypínateľný systém ESP.

Zmysel značky pre detail vidieť všade a najmä na prístrojovej doske. Otváranie kapoty má jednoduchý princíp a tiež manipuláciu, čo je dôležité. Rovnako vtipným spôsobom je vyriešené uchytenie dvojitého dna kufra po vyklopení. Otváranie piatych dverí v znaku vyzerá frajersky, ale špiní ruky.

Vzadu je dosť miesta na nohy, no nárast do šírky subjektívne necítiť. V modernom aute pôsobí katastrofálne lakťová opierka z čias Octavie prvej generácie. Prekáža radení, zaťahovaní ručnej brzdy a zapínaní pásov. Kašlite na ňu.

Video odhaľuje spomienky na Polo, ktoré naposledy urobilo na nás dojem v triede malých áut. Po rokoch a dvoch generáciách konečne prichádza nové Polo a má rovnakú silu v triede ako nami obdivovaný model. Navyše je veľmi blízko ku Golfu, je to taký „Golf mínus".

K videu a fotogalérii sme pridali náš interný protokol o testovanom aute. V blízkej budúcnosti plánujeme zaviesť podrobné hodnotenie priamo do systémov testov. Zatiaľ si môžete prezrieť ako vyzeralo nové Polo v našich očiach.

Kupujem - nekupujem

Chcel by som od svojho auta živší dizajn a viac emócií. Jazdné vlastnosti a pedantne vypracovaný interiér ma však dokážu presvedčiť. Po predchádzajúcich dvoch nepríťažlivých generáciách kupujem. (Rasťo Chvála)

 

Technické parametre - Volkswagen Polo 1,4 Comfortline

Cena modelu od 9 790 eur
Cena skúš. verzie od 11 090 eur
Cena testovaného vozidla 12 655 eur
Motor -
Typ benzínový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1390
Výkon (kw/k) 63/85
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 132
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 139
Emisná norma EURO 5
Prevodovka 5-st., mechanická
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2470
Dĺžka (mm) 3970
Širka (mm) 1682
Výška (mm) 1485
Pohotovostná hmot (kg) 1070
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 280/952
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 177
Spotreba mesto(l/100 km) 8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
Spotreba v teste (l/100 km) 6,83

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 242
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 460
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 303
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 217
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 955
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 899
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 172
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 885
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 683
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 572
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

6 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

10 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

15 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan