Hamburg 13. septembra (TASR) -
Ak sa vychádza z toho, že krajina má 82 miliónov obyvateľov, potom každý z nič ročne strávi 2,4 dňa vyčkávaním, kedy sa pred ním pohne kolóna vozidiel.
Za najdôležitejšiu príčinu dlhého státia na cestách pokladá výskumník časté prechody vozidiel medzi pruhmi. Zápchy totiž u mnohých šoférov vytvárajú nervozitu a tí majú pocit, že ich doprava ponižuje. To ich vedie k rozhodnutiu zmeniť jazdný pruh. Keď opustia ten starý, s prekvapením zistia, že práve ten začal byť rýchlejší, než ten, do ktorého sa zaradili.
Schreckenberger na základe výskumov ďalej radí motoristom, aby najmä cez dovolenkové obdobie neopúšťali diaľnice a nepokúšali sa dôjsť k cieľu vedľajšími cestami. Spolkové, krajinské a okresné cesty nemajú vysokú priepustnosť. Na nich stoja autá často oveľa dlhšie. Mnohí vodiči opúšťajú diaľnice aj preto, lebo sa spoliehajú na pomoc navigačných prístrojov. Tie ich namiesto úspory času spravidla privedú k jeho ešte väčšej strate.
Nemecký zväz motoristov ADAC na internetovej stránke uviedol, že dĺžka zápch v Nemecku dosiahla vlani 375 000 kilometrov. Je to približne vzdialenosť medzi Zemou a Mesiacom. A tento rok by dĺžka nehybných kolón mala znovu narásť. Zápchy sa vytvárajú po nehodách, často hromadných, pre obmedzenia v dôsledku stavebných prác a aj v dôsledku hustnúcej premávky.
Podľa viceprezidenta ADAC Ulricha Klausa Beckera treba v krajine do roku 2015 vybudovať okrem plánovaných cestných stavieb a rozšíriť diaľnice v dĺžke asi 1000 kilometrov. Na dosiahnutie tohto cieľa treba ročne vynaložiť okolo 7 miliárd eur (210,88 miliardy Sk).
Informoval o tom nemecký denník Die Welt.
(1 EUR = 30,1260 SKK)