Celkový predaj sa znížil o 5,82 milióna vozidiel, kým predaj bežných vozidiel, mimo automobilov s motorom s obsahom valcov 660 kubických centimetrov, o 3,4%. Predaj týchto malých automobilov, ktoré tvoria približne 30% japonského trhu, klesol o 0,9%.
V marci, ktorý je najrušnejším mesiacom roka, keď podniky dopĺňajú vozové parky a rodičia kupujú autá pre svojich absolventov škôl, sa celkový predaj medziročne znížil o 7,2%, predaj bežných vozidiel o 8,7% a malých automobilov o 3,8%.
Hoci posledné mesiace zaznamenali vzostup výroby a vývozu automobilov, stalo sa tak najmä vďaka výraznému dopytu v USA. Vyhliadky pre japonský domáci trh na nových obchodný rok 2002/03 sú neveľmi pozitívne a Asociácia japonských výrobcov automobilov predpovedá celkový predaj na úrovni 5,86 milióna kusov.
V rámci kategórie bežných vozidiel na trhu dominuje Honda Motor Co, ktorej predaj v obchodnom roku stúpol o 23% na 591 484 automobilov a v marci medziročne o 15,5%. Najväčšej popularite sa tešili subkompaktný 1,3-litrový Fit a malá dodávka Mobilio.
Toyota Motor Corp. naproti tomu zaznamenala pokles predaja v segmente osobných vozidiel o 5,1% na 1,68 milióna kusov a v marci o 9,2%. Nissan Motor Co kvôli nedostatku nových modelov predal v ukončenom roku o 2,6% menej vozidiel - 713 521. Ani dlhoočakávaný nástup nového modelu, známeho v Európe pod značkou Micra, nedokázal podporil predaj Nissanu, ktorý v marci klesol o 9,2%.
Mitsubishi Motors Corp a Mazda Motor Co aj napriek niekoľkým novým modelom čelia výraznému zníženiu objemu predaja. Mitsubishi zaznamenal pokles o 23% na 207 539 vozidiel a v marci o 29%. Predaj Mazdy sa znížil o 15% na 227 245 kusov a v marci o 20%.
* 1 sov