FRANKFURT. Najnovší prírastok do rodiny vznikol na starom kontinente. Odpadla tak nutnosť prispôsobovať ázijský dizajn vkusu európskeho zákazníka. Vengu navrhli v Nemecku pod taktovkou šéfdizajnéra Petera Schreyera.
Štylisticky vychádza zo štúdie No.3 predstavenej na jar tohto roku. Charakterizujú ju krátke previsy karosérie, hlboko do predných blatníkov „zahryznuté“ svetlomety, smerom dozadu stúpajúca línia bočného presklenia a v lepšie vybavených verziách aj čiastočne sklenená strecha.
V Európe nevznikol iba dizajn. Názov Venga pochádza zo španielčiny. Zvolili ho preto, lebo pôsobí moderne, dobre znie a rešpektuje hodnoty značky. Bežného motoristu viac zaujme fakt, že Kia Venga bude vznikať na linkách výrobného závodu Hyundai - Kia v českých Nošoviciach.
Presvedčiť chce variabilitou
Veľkým lákadlom pre zákazníkov má byť prakticky riešený interiér. V aute s dĺžkou 4068 mm sa odvezú štyria dospelí cestujúci. Pasažieri sediaci vzadu ocenia relatívne dlhý rázvor osí kolies - 2615 mm i fakt, že zadnú lavicu je možné posúvať. Vzhľadom na polohu zadných sedadiel sa mení aj objem batožinového priestoru. Jeho využitie znásobí dvojité dno.
Stvárnenie vnútorného priestoru v sebe spája viacero prvkov známych z iných koncernových modelov. Napríklad volant a prístrojový panel verne pripomínajú crossover Soul, zatiaľ čo ovládače audiosystému pochádzajú z modernizovaného cee´du.
Technika pod kapotou je tiež viac menej osvedčená. Venga stojí na platforme zhodnej s Hyundaiom i20 a Kiou Soul. K dispozícii bude štvorica poháňacích jednotiek s objemami 1,4 až 1,6 l a výkonovým spektrom od 55 kW (75 k) do 85 kW (115 k).
Sériová výroba novinky odštartuje na jeseň tohto roka. V súvislosti s cenou sa neoficiálne hovorí o čiastke „od 10 000 eur“.