FRANKFURT. Mercedes SLS už v predpremiére obletel svet a zároveň potvrdil skutočnosť, že fotky niekedy bývajú iba slabým odvarom skutočnosti. Z jednoduchých línií zostavený superšport dokáže chytiť za srdce. Dvere pri zatváraní poriadne buchnú a pri vystupovaní treba dávať pozor na hlavu, ale posadenie sa za volant stojí za to. Extrémne dlhá a nízka predná kapota končí v krátkej kabíne doslova položenej na zadnej náprave. Divák môže obdivovať krásne disky a veľké brzdy.
Hliník šetrí hmotnosť
Skelet auta má 45 percent hliníkových profilov, 31 percent hliníkových panelov, 20 percent hliníkových odliatkov a iba štyri percentá klasickej ocele. Extrémne pevná a šľachtená oceľ je použitá na A stĺpikoch.
Športový Mercedes so super nízkym ťažiskom a rozložením hmotnosti 47 : 53 váži 1620 kilogramov a stovku pokorí za 3,8 sekundy. Vďaka jednotke AMG Drive Unit si môžu zákazníci prispôsobiť osobitné nastavenie SLS podľa chuti a vlastného naturelu.
Dobrá spotreba
Súčasťou auta je sedemstupňová športovo ladená prevodovka AMG Speedshift DTC s možnosťou radenia na volante. Motor 6,3 V8 postavený v dielňach AMG vyvinie výkon až 570 koní a pri normovanom systéme jazdy dosiahne spotrebu 13,2 litra na sto kilometrov.
Veľké kolesá aj brzdy
V štandardnom vybavení malej kabíny je až deväť airbagov a trojstupňový stabilizačný systém ESP. Na karosérii možno pohľadom obdivovať krivky alebo sústrediť pozornosť na kotúčové brzdy s kompozitných materiálov. Odľahčené disky AMG výrobca obúva do pneumatík 265/35 R19 vpredu a 295/30 R20 vzadu.
Mercedes SLS príde do predaja na jar 2010 a cena bude začínať na 177 310 eur.