SME

Kombi s trestnou lavicou v kufri

Tretí protismerný rad sedadiel lákal pozrieť si nový Mercedes E triedy Estate podrobnejšie. Auto prevzalo všetky technologické vymoženosti a pridáva veľký úžitkový priestor.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

FRANKFURT. Mercedes v novembri uvedie na trh tretiu verziu karosérie E triedy. Po sedane a kupé prichádza kombi s veľkým kufrom a štýlovým vzhľadom. Veľké rodinné kombi tejto kategórie patrí k značke Mercedes už od roku 1977. Odvtedy sa viac ako milión ľudí rozhodlo pre E model Estate. Automobilka tvrdí, že dizajn takmer päťmetrového auta je poňatý odľahčene a atleticky. Naživo vyzerá auto dosť mohutne, ale ani zadný previs dlhý 1,2 m nepôsobí disproporčne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvezie veľa

Objem kufra môže v základnom usporiadaní a pri využití podlahy narásť na 695 litrov. Nás zaujala informácia o tom, aký veľký kváder možno v aute odviesť. Do Mercedesu vyššej strednej triedy sa vmestí skriňa s rozmermi 1725 mm x 1000 mm x 620 mm. Pohľad na možnosti auta je prostredníctvom kvádra reálnejší. Ak treba odviesť dosku dlhú 320 cm, širokú 30 cm a hrubú tri centimetre stačí sklopiť sedadlá vpravo, vrátane sedadla spolujazdca. Na sklápanie zadných operadiel má Mercedes páky blízko otvoru batožinového priestoru a tiež hneď pri zadných dverách.

SkryťVypnúť reklamu

Jednoduchá obsluha a malé sedačky v kufri

Zjednodušenie nakladania a prístupu do batožinového priestoru nesie označenie Easy-pack. V tom sú piate dvere elektricky a diaľkovo otvárateľné, rovná podlaha, ktorá po sklopení operadiel lícuje s nakladacou hranou a tiež systém roliet na zakrytie batožiny. Navyše v batožinovom priestore môže byť umiestnený tretí a protismerný rad výklopných sedadiel pre deti.

Drží rovnakú výšku

Kombi má v štandarde deväť airbagov a adaptívne pruženie Direct Control. Vďaka štandardne montovanému pruženiu s automatickou nivelizáciou si podvozok udržiava rovnakú svetlú výšku aj po maximálnom zaťažení zadnej časti auta. Zmenami na tlmičoch a torznom stabilizátore chceli konštruktéri minimalizovať rozdiely medzi jazdnými vlastnosťami limuzíny a kombi. Základný model so štvorvalcovým dieselom 220 CDI príde na trh za 44 803 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Polovica motorov na začiatok

Na úvod bude dostupných päť z celkových desiatich dostupných motorizácií. Na začiatok Mercedes pripravil dve výkonové verzie štvorvalca s objemom 2143 cm3 a jeden naftový šesťvalec 350 CDI. Benzíny sú v ponuke dva: 350 CGI a 500 V8.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 176
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 992
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 424
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 964
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 496
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 357
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 354
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 162
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 27 687
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 649
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 709
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 733
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 901
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 390
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 694
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu