SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Volkswagen predstavil nabrúsený Golf R a Scirocco R

Popri elektromobile e-Up a trojdverovej verzii modelu Polo prezentuje Volkswagen vo Frankfurte aj dve top športové verzie modelových radov Scirocco a Golf.

(Zdroj: Volkswagen)

FRANKFURT. Obe novinky stoja vedľa seba a pútajú pozornosť výraznou svetlo modrou metalickou farbou, podobne mohutnými prednými nárazníkmi s pásmi LED svetiel pre denné svietenie po bokoch a zadnými difúzormi. Golf R aj Scirocco R poháňa dvojlitrový preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI. Pod kapotou Scirocca dosahuje výkon 265 k a pod kapotou Golfa 270 k.

4Motion proti diferenciálu XDS

Scirocco prenáša tento arzenál výhradne na prednú nápravu, Golf vďaka ďalej zdokonalenému pohonu 4Motion na všetky štyri kolesá. 4Motion najnovšej generácie už neposiela výkon dozadu na základe rozdielu v otáčkach medzi prednou a zadnou nápravou, ale nárast tlaku v systéme dosahuje pomocou elektrickej pumpy, čím dochádza k prerozdeleniu sily oveľa promptnejšie a variabilnejšie.

Najnovší systém 4Motion by mal byť schopný preniesť dozadu v extrémnych prípadoch až 100% krútiaceho momentu. Sciroccu zase pomáha udržať pod kontrolou prenos krútiaceho momentu na cestu (350 Nm spoločný s Golfom) elektronický diferenciál XDS, ktorý sme už skúšali v novom Golfe GTI a celkom nás presvedčil.

Nečakané zrýchlenie

V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Scirocco šprintuje z 0 na 100 km/h za 6,5 s (6,4 s DSG). Golf zvláda rovnakú disciplínu za 5,7 s a za 5,5 s s voliteľnou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Predchodca Golf R32 zvládal šprint z 0 na 100 km/h za 6,5 s a spotreboval v priemere 10,7 l/100 km. S motorom 2.0 TSI klesol jeho apetít na 8,5 l/100 km, Scirocco si odpije dokonca ešte o 0,3 l/100 km menej.

Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 250 km/h . Obe autá dostali znížené podvozky o 25 mm a štandardne sú obuté na 18-palcových kolesách s pneumatikami 225/40 (Golf) a 235/40 Scirocco. S ohľadom na nárast výkonu boli tiež posilnené kotúčové brzdy s priemerom 345 mm vpredu a 310 mm vzadu (obe autá).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 092
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 864
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 034
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 093
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 543
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 496
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 140
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 803
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 281
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 986
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 141
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 085
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 786
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 977
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 901
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu