FRANKFURT. Obe novinky stoja vedľa seba a pútajú pozornosť výraznou svetlo modrou metalickou farbou, podobne mohutnými prednými nárazníkmi s pásmi LED svetiel pre denné svietenie po bokoch a zadnými difúzormi. Golf R aj Scirocco R poháňa dvojlitrový preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI. Pod kapotou Scirocca dosahuje výkon 265 k a pod kapotou Golfa 270 k.
4Motion proti diferenciálu XDS
Scirocco prenáša tento arzenál výhradne na prednú nápravu, Golf vďaka ďalej zdokonalenému pohonu 4Motion na všetky štyri kolesá. 4Motion najnovšej generácie už neposiela výkon dozadu na základe rozdielu v otáčkach medzi prednou a zadnou nápravou, ale nárast tlaku v systéme dosahuje pomocou elektrickej pumpy, čím dochádza k prerozdeleniu sily oveľa promptnejšie a variabilnejšie.
Najnovší systém 4Motion by mal byť schopný preniesť dozadu v extrémnych prípadoch až 100% krútiaceho momentu. Sciroccu zase pomáha udržať pod kontrolou prenos krútiaceho momentu na cestu (350 Nm spoločný s Golfom) elektronický diferenciál XDS, ktorý sme už skúšali v novom Golfe GTI a celkom nás presvedčil.
Nečakané zrýchlenie
V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Scirocco šprintuje z 0 na 100 km/h za 6,5 s (6,4 s DSG). Golf zvláda rovnakú disciplínu za 5,7 s a za 5,5 s s voliteľnou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Predchodca Golf R32 zvládal šprint z 0 na 100 km/h za 6,5 s a spotreboval v priemere 10,7 l/100 km. S motorom 2.0 TSI klesol jeho apetít na 8,5 l/100 km, Scirocco si odpije dokonca ešte o 0,3 l/100 km menej.
Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 250 km/h . Obe autá dostali znížené podvozky o 25 mm a štandardne sú obuté na 18-palcových kolesách s pneumatikami 225/40 (Golf) a 235/40 Scirocco. S ohľadom na nárast výkonu boli tiež posilnené kotúčové brzdy s priemerom 345 mm vpredu a 310 mm vzadu (obe autá).