SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Nová Kia cee´d bez DPH aj bez mreže

Oficiálny predaj výrazne modernizovanej slovenskej Kie cee´d už odštartoval. Ceny novinky klesli v porovnaní s cenníkovými cenami predchodcu v priemere o 500 euro.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Jednotlivé výbavové stupne boli súčasne posilnené o nové prvky. Novinkou je 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu karosérie a verzie N1 bez mreže.

Prvé dojmy z jazdy s modernizovanou Kiou cee´d sme priniesli začiatkom septembra, vtedy sme však ešte nič netušili o cenách a zložení výbavových balíkov. Importér tieto informácie pred nami tajil až doteraz. Údaje o cenách sme obohatili o niekoľko doplňujúcich informácii a postrehov z prvých jázd na domácej pôde.

Stručne o zmenách

Väčšina zmien na inovovanom cee´de je reakciou výrobcu na kritiku novinárov a zákazníkov. Oranžové podsvietenie prístrojov nahradilo jemnejšie červené. Displej palubného počítača bol presunutý do prístrojového panelu pred vodiča. Pôvodnú rýchlostnú páku, ktorá vyzerala ako poskladaná plastová detská hračka nahradila kratšia, lepšie tvarovaná a na pohľad aj dotyk hodnotnejšia páka. Precíznejšie sa s ňou manipuluje aj vďaka vylepšeným synchrónnom na prvých dvoch prevodových stupňoch.

Objem schránky pred spolujazdcom narástol o 18%, pričom konečne je aj klimatizovaná. Už predošlý volant bol dobre tvarovaný, ale nový má ešte lepší tvar venca a krajší dizajn. Ovládanie hlasitosti autorádia sa premiestnilo doľava, kde si to zákazníci najčastejšie vyžadujú. Na spodných ramenách môžu byť v závislosti od výbavy tlačidlá na ovládanie Bluetooth hands-free sady a palubného počítača. Spojiť sa s hands-free sadou by nemal byť problém pre žiadny telefón, dokonca ani pre iphone. Vďaka mikrofónu umiestnenému v strope nad hlavou vodiča telefonujúceho veľmi dobre počuť.

14_ceed_big_res.jpg

Keď sme prvýkrát počuli o bronzovom dekore stredovej konzoly, trochu sme sa ho obávali. Vďaka matnému povrchu však vyzerá veľmi dobre. Zvlášť v kombinácii s čiernym interiérom
a farebne zladenými poťahmi sedadiel.

Problém s nedostatočne výkonnými prednými svetlami výrobca vyriešil osadením nových reflektorov s projektorovou optikou, ktoré vraj v režime diaľkových svetiel dosvietia až o 30 metrov ďalej. Okrem nových poťahov a obkladov interiéru do výbavy pribudli ďalšie prvky – satelitná navigácia so šesť a pol palcovým dotykovým displejom, dažďový senzor, automatické zapínanie predných svetiel, asistent pre rozjazd do kopca, kontrola tlaku v pneumatikách, či vodu odpudzujúca povrchová úprava bočných okien.

Naftový motor druhej generácie

Na skladbe motorov a prevodoviek sa nič nezmenilo – až na jednu výnimku. Pôvodný naftový štvorvalec 1.6 CRDi nahradil úplne nový agregát rovnakého objemu v nezmenených výkonových verziách (66 kW/90 k a 85 kW/115 k). Vybavený je druhou generáciou vstrekovania common rail, štandardne má filter pevných častíc, rozvodový remeň nahradila rozvodová reťaz (tým pádom je bezúdržbová a netreba ju meniť) a obe výkonové verzie sa sériovo dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa efektívne podieľa predovšetkým na znížení spotreby a hluku od motora pri jazde po diaľnici.

Upravený podvozok

Na kvalitných rakúskych cestách detailné úpravy podvozka nevedeli vyniknúť. Ocenili sme ich až na našich podstatne nekvalitnejších okreskách. Vďaka mäkším predným pružinám predná náprava jemnejšie a hlavne tichšie absorbuje rany od nerovností. Upravené tlmiče zase dovoľujú väčšie prepruženie, čím vylepšujú komfort jazdy. Aby súčasne nedochádzalo k prehnaným náklonom karosérie, konštruktéri pritvrdili predný stabilizátor.

Vozidlo naďalej schádza z výrobných pásov obuté na pneumatikách Michelin, tentokrát ale s upraveným dezénom kvôli dosiahnutiu nižšieho hluku z odvaľovania kolies. Po vyskúšaní dvoch najpredávanejších motorizácii v domácich podmienkach naďalej trváme na tom, že rozdiel v naladení posilňovača riadenia v porovnaní s predošlým modelom sme nepostrehli. Riadeniu naďalej chýba viac citu. Zvlášť v naftovej verzii 1.6 CRDi pôsobí priveľmi preposilovane.

Lacnejší alebo drahší?

Importér tvrdí, že nový cee´d je v priemere o 500 € lacnejší než predchádzajúci model. Pokiaľ berieme do úvahy cenníkové ceny, potom je to pravda. V poslednom období sa ale máloktoré auto predáva podľa cenníkových cien. Každý importér robí akcie a v porovnaní s akciovým cee´dom vychádza nový model o 500 € a viac (v závislosti od modelu) drahšie. Za tak komplexne vylepšené auto je to primerané navýšenie, zvlášť keď zoberieme do úvahy lepšiu výbavu jednotlivých verzií a fakt, že výroba každého auta je pre automobilky v súčasnej dobe drahšia ako pred rokom.

13_ceed_big_res.jpg

S praktickou gumenou podložkou na dno kufra
sme sa u cee´du stretli prvýkrát.

Nová päťdverová Kia cee´d začína na sume 10.990 € (331.084,74 Sk). Po skúsenostiach z minulosti však importér viac vsádza na druhý výbavový stupeň LX (od 11.990 €/361.210,74 Sk 1.4 CVVT, 13.990 €/421.462,74 SK 1.6 CRDi/90 k), ktorý posilnil o diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, lakťovú opierku medzi prednými sedadlami a bezpečnostnú výbavu vylepšil o plný počet airbagov (šesť).

Stredná výbava EX (od 13.890 €/418.450,14 Sk 1.4 CVVT, 15.890 €/478.702,14 Sk 1.6 CRDi/90 k) dostala v porovnaní s predchádzajúcim modelom naviac 16-palcové disky z ľahkých zliatin, Bluetooth hands-free sadu, elektrický zaklápateľné spätné zrkadlá, dvojité dno batožinového priestoru a podlahové koberčeky vpredu aj vzadu. A najvyšší stupeň TX (od 17.090 €/514.853,34 Sk 1.6 CVVT, 18.740 €/564.561,24 Sk 1.6 CRDi/115 k)sa teraz môže pochváliť napríklad aj tmavými bočnými sklami od B stĺpika, tempomatom, dvojzónovou klimatizáciou, asistentom pre rozjazd do kopca, zadnými parkovacími senzormi, vyhrievanými prednými sedadlami a klavírovým dekorom stredovej konzoly.

N1 bez mreže

Na všetky vozidlá sa vzťahuje sedemročná záruka (päť rokov na celé auto a dva roky navyše na poháňacie ústrojenstvo), 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu karosérie (predtým 10 rokov) a tri roky asistenčnej služby zadarmo. Dôležitou novinkou je možnosť uplatnenia si odpočtu DPH bez nutnosti inštalácie deliacej mriežky, čím sa Kia stáva po Škode a Renaulte treťou značkou na našom trhu s touto výhodou.

Žiaľ, spomínaná výhoda sa týka zatiaľ len modelu cee´d. A treba zdôrazniť, že aj keď bez mreže, ale naďalej ide o verzie kategórie N1, ktoré so sebou prinášajú obmedzenie v počte miest na sedenie. Z tohto pohľadu sa preto zdá byť výhodnejší päťdverový cee´d, ktorý je homologovaný ako päťmiestne vozidlo, zatiaľ čo kombi verzia cee´d_sw má schválené len štyri miesta na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 079
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 165
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 621
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 463
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 872
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 562
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 480
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič počas odvolávania v parlamente.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 3 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


2 h
Meloniová

Je to víťazstvo menšiny, hovorí Francesco Clementi.


5 h
Minister financií Igor Matovič počas odvolávania v parlamente.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 5 h

Blogy SME

  1. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  2. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  3. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  4. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  5. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  6. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  7. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  8. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 460
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 905
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 745
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 536
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 745
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 431
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 862
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu