SME

Nová Kia cee´d bez DPH aj bez mreže

Oficiálny predaj výrazne modernizovanej slovenskej Kie cee´d už odštartoval. Ceny novinky klesli v porovnaní s cenníkovými cenami predchodcu v priemere o 500 euro.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Jednotlivé výbavové stupne boli súčasne posilnené o nové prvky. Novinkou je 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu karosérie a verzie N1 bez mreže.

Prvé dojmy z jazdy s modernizovanou Kiou cee´d sme priniesli začiatkom septembra, vtedy sme však ešte nič netušili o cenách a zložení výbavových balíkov. Importér tieto informácie pred nami tajil až doteraz. Údaje o cenách sme obohatili o niekoľko doplňujúcich informácii a postrehov z prvých jázd na domácej pôde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stručne o zmenách

Väčšina zmien na inovovanom cee´de je reakciou výrobcu na kritiku novinárov a zákazníkov. Oranžové podsvietenie prístrojov nahradilo jemnejšie červené. Displej palubného počítača bol presunutý do prístrojového panelu pred vodiča. Pôvodnú rýchlostnú páku, ktorá vyzerala ako poskladaná plastová detská hračka nahradila kratšia, lepšie tvarovaná a na pohľad aj dotyk hodnotnejšia páka. Precíznejšie sa s ňou manipuluje aj vďaka vylepšeným synchrónnom na prvých dvoch prevodových stupňoch.

SkryťVypnúť reklamu

Objem schránky pred spolujazdcom narástol o 18%, pričom konečne je aj klimatizovaná. Už predošlý volant bol dobre tvarovaný, ale nový má ešte lepší tvar venca a krajší dizajn. Ovládanie hlasitosti autorádia sa premiestnilo doľava, kde si to zákazníci najčastejšie vyžadujú. Na spodných ramenách môžu byť v závislosti od výbavy tlačidlá na ovládanie Bluetooth hands-free sady a palubného počítača. Spojiť sa s hands-free sadou by nemal byť problém pre žiadny telefón, dokonca ani pre iphone. Vďaka mikrofónu umiestnenému v strope nad hlavou vodiča telefonujúceho veľmi dobre počuť.

14_ceed_big_res.jpg

Keď sme prvýkrát počuli o bronzovom dekore stredovej konzoly, trochu sme sa ho obávali. Vďaka matnému povrchu však vyzerá veľmi dobre. Zvlášť v kombinácii s čiernym interiérom
a farebne zladenými poťahmi sedadiel.

Problém s nedostatočne výkonnými prednými svetlami výrobca vyriešil osadením nových reflektorov s projektorovou optikou, ktoré vraj v režime diaľkových svetiel dosvietia až o 30 metrov ďalej. Okrem nových poťahov a obkladov interiéru do výbavy pribudli ďalšie prvky – satelitná navigácia so šesť a pol palcovým dotykovým displejom, dažďový senzor, automatické zapínanie predných svetiel, asistent pre rozjazd do kopca, kontrola tlaku v pneumatikách, či vodu odpudzujúca povrchová úprava bočných okien.

SkryťVypnúť reklamu

Naftový motor druhej generácie

Na skladbe motorov a prevodoviek sa nič nezmenilo – až na jednu výnimku. Pôvodný naftový štvorvalec 1.6 CRDi nahradil úplne nový agregát rovnakého objemu v nezmenených výkonových verziách (66 kW/90 k a 85 kW/115 k). Vybavený je druhou generáciou vstrekovania common rail, štandardne má filter pevných častíc, rozvodový remeň nahradila rozvodová reťaz (tým pádom je bezúdržbová a netreba ju meniť) a obe výkonové verzie sa sériovo dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa efektívne podieľa predovšetkým na znížení spotreby a hluku od motora pri jazde po diaľnici.

Upravený podvozok

Na kvalitných rakúskych cestách detailné úpravy podvozka nevedeli vyniknúť. Ocenili sme ich až na našich podstatne nekvalitnejších okreskách. Vďaka mäkším predným pružinám predná náprava jemnejšie a hlavne tichšie absorbuje rany od nerovností. Upravené tlmiče zase dovoľujú väčšie prepruženie, čím vylepšujú komfort jazdy. Aby súčasne nedochádzalo k prehnaným náklonom karosérie, konštruktéri pritvrdili predný stabilizátor.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo naďalej schádza z výrobných pásov obuté na pneumatikách Michelin, tentokrát ale s upraveným dezénom kvôli dosiahnutiu nižšieho hluku z odvaľovania kolies. Po vyskúšaní dvoch najpredávanejších motorizácii v domácich podmienkach naďalej trváme na tom, že rozdiel v naladení posilňovača riadenia v porovnaní s predošlým modelom sme nepostrehli. Riadeniu naďalej chýba viac citu. Zvlášť v naftovej verzii 1.6 CRDi pôsobí priveľmi preposilovane.

Lacnejší alebo drahší?

Importér tvrdí, že nový cee´d je v priemere o 500 € lacnejší než predchádzajúci model. Pokiaľ berieme do úvahy cenníkové ceny, potom je to pravda. V poslednom období sa ale máloktoré auto predáva podľa cenníkových cien. Každý importér robí akcie a v porovnaní s akciovým cee´dom vychádza nový model o 500 € a viac (v závislosti od modelu) drahšie. Za tak komplexne vylepšené auto je to primerané navýšenie, zvlášť keď zoberieme do úvahy lepšiu výbavu jednotlivých verzií a fakt, že výroba každého auta je pre automobilky v súčasnej dobe drahšia ako pred rokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

13_ceed_big_res.jpg

S praktickou gumenou podložkou na dno kufra
sme sa u cee´du stretli prvýkrát.

Nová päťdverová Kia cee´d začína na sume 10.990 € (331.084,74 Sk). Po skúsenostiach z minulosti však importér viac vsádza na druhý výbavový stupeň LX (od 11.990 €/361.210,74 Sk 1.4 CVVT, 13.990 €/421.462,74 SK 1.6 CRDi/90 k), ktorý posilnil o diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, lakťovú opierku medzi prednými sedadlami a bezpečnostnú výbavu vylepšil o plný počet airbagov (šesť).

Stredná výbava EX (od 13.890 €/418.450,14 Sk 1.4 CVVT, 15.890 €/478.702,14 Sk 1.6 CRDi/90 k) dostala v porovnaní s predchádzajúcim modelom naviac 16-palcové disky z ľahkých zliatin, Bluetooth hands-free sadu, elektrický zaklápateľné spätné zrkadlá, dvojité dno batožinového priestoru a podlahové koberčeky vpredu aj vzadu. A najvyšší stupeň TX (od 17.090 €/514.853,34 Sk 1.6 CVVT, 18.740 €/564.561,24 Sk 1.6 CRDi/115 k)sa teraz môže pochváliť napríklad aj tmavými bočnými sklami od B stĺpika, tempomatom, dvojzónovou klimatizáciou, asistentom pre rozjazd do kopca, zadnými parkovacími senzormi, vyhrievanými prednými sedadlami a klavírovým dekorom stredovej konzoly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

N1 bez mreže

Na všetky vozidlá sa vzťahuje sedemročná záruka (päť rokov na celé auto a dva roky navyše na poháňacie ústrojenstvo), 12-ročná záruka proti prehrdzaveniu karosérie (predtým 10 rokov) a tri roky asistenčnej služby zadarmo. Dôležitou novinkou je možnosť uplatnenia si odpočtu DPH bez nutnosti inštalácie deliacej mriežky, čím sa Kia stáva po Škode a Renaulte treťou značkou na našom trhu s touto výhodou.

Žiaľ, spomínaná výhoda sa týka zatiaľ len modelu cee´d. A treba zdôrazniť, že aj keď bez mreže, ale naďalej ide o verzie kategórie N1, ktoré so sebou prinášajú obmedzenie v počte miest na sedenie. Z tohto pohľadu sa preto zdá byť výhodnejší päťdverový cee´d, ktorý je homologovaný ako päťmiestne vozidlo, zatiaľ čo kombi verzia cee´d_sw má schválené len štyri miesta na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 13 968
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 304
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 844
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 833
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 531
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 363
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 173
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  2. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  3. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  4. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  5. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  8. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 302
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 387
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 201
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 777
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 193
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 018
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 435
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 468
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu