SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Honda Accord 1,8 ES VTEC – športovec s komfortom

Zástupcom Hondy v strednej triedy je model Accord. Jeho posledná generácia sa predstavila na konci roku 1998, postupne vo verziách štvordverový sedan, dvojdverové kupé a päťdverový liftback

. Modernizácia vzhľadu nasledovala pre modelový rok 2001. Obmedzila sa na zmenu masky chladiča s väčším logom značky a vzhľadovo dynamickejšie nárazníky. Pribudol aj nový výkonnejší a najmä pružnejší motor s objemom 2,3 l s vyšším krútiacim momentom. Európu vyrábaný Accord v  britskom Swindone ponúka solídny komfort, vysokú bezpečnosť, výborne jazdné a dynamické vlastnosti a motory so športovými výkonmi. Najmenší z nich, zážihový štvorvalec s objemom 1,8 l, sme v päťdverovom Accorde mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Honda Accord je s päťdverovou karosériou liftback práve tak elegantný automobil ako štvordverový sedan, ale vzhľadom na piate výklopné dvere a možnosť využitia priestoru po sklopení asymetricky delených zadných sedadiel ponúka liftback väčšiu úžitkovú hodnotu. Batožinový priestor s objemom 430 l možno takto zväčšiť podľa veľkosti prevážaných predmetov. V priestrannom a príjemnom interiéri accorda, v ktorom prevládajú elegantné tvary, kvalitné materiály a veľmi dobré dielenské spracovanie, je dostatok miesta – určite však viac vpredu. Príjemný materiál a bohato dimenzované sedadlá s tuhšou výplňou a vystupujúcimi bokmi zaisťujú výbornú bočnú oporu počas jazdy. Ocenenie si zasluhuje aj dizajn a ergonomické stvárnenie prístrojovej dosky a rozmiestnenie ovládacích prvkov.

Skryť Vypnúť reklamu


Najmenší z ponuky motorov má výkon 100 kW/136 k a hmotnosť automobilu i s posádkou dokonale zvláda. Aj tento ako každý motor Hondy má elektronicky ovládaný systém variabilného časovania a zdvihu ventilov  VTEC, dosahuje najvyšší výkon 100 kW/136 k a vyniká technickou dokonalosťou, tichým a kultivovaným chodom, nízkymi emisiami i spotrebou. V súčinnosti s 5-stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením a oproti predchodcom aj s kratšími prevodmi je accord pružnejší, má dobrý záber už od nižších otáčok. Príjemne prekvapil najmä elasticitou, keď už od otáčok 2000/min.-1 pekne zrýchľoval. Povestné športové vlastnosti japonskej značky sa však naplno prejavia vo vyšších otáčkach. Už pri otáčkach 3500/min.-1 prejavuje športového ducha, nad 4500 už pretekárskeho. Dobre odhlučnený motorový priestor je bariérou pre rušivý hluk. Pri normálnej jazde preniká do priestoru kabíny len šepot motora, pri ostrej športovej cítiť i počuť jeho výkon. Rovnako vynikajúce ako motor sú jazdné vlastnosti. Tuhší podvozok a uloženie kolies prednej nápravy a zadnej multilink urobia svoje pre bezpečnú a istú jazdu prakticky na každom povrchu. Auto sa v zákrutách i pri rýchlej jazde nakláňa len veľmi málo, takže aj menej skúsený vodič zvláda aj náročné situácie bez väčších problémov.

Skryť Vypnúť reklamu

Napomáha tomu aj presné riadenie i radenie. Na bezpečné zastavenie je tu ABS dodávané už v sériovej výbave. Tá je skutočne bohatá. Nechýbajú v nej štyri airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, mechanická klimatizácia, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, autorádio a iné. Komfort Honde Accord teda rozhodne nechýba. Výbavou, komfortom, ale aj dizajnom karosérie je Japonec strednej triedy pripravený uspokojiť aj náročnejších motoristov.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Accord 1,8 VTEC ES

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom SOHC s variabilným časovaním VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1850 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/81,5 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 108 kW/147 k pri otáčkach 6000/min.-1. Najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 4800/min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne - 3,29 – 1,81 – 1,27 - 0,97 - 0,79, R 3,0. Stály prevod hnanej nápravy 4,47.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Predné na dvojitých lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, zadné päťprvkové. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4595/1750/1430 mm, rázvor náprav 2675 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1499/1513 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1427 kg, celková 1890. Objem batožinového priestoru 427 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,2/6,9/8,4 l/100 km.

Cena  891 000 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h - 10,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,1 /9,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,2/14,1 s
Max.  rýchlosť 200 km/h
Spotreba počas testu 8,4 l/100 km

Citroën C5 2,0i 16V
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom. 190/4100 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,8 s
Max. rých. 208 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
mimo mesta 6,4 l/100 km
kombinovaná 8,3 l/100 km
Cena 814 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Ford Mondeo 1,8 Trend
Zdvih. objem 1798  cm³
Výkon 92 kW/125 k
Krút. mom. 170/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,8 s
Max. rých. 205 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 7,8 l/100 km
Cena 876 400 Sk                                   

Mazda 626 2,0 16V Sport
Zdvih. objem 1991 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom. 178/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 208 km/h
Spotreba mesto 10,8 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 8,1 l/100 km
Cena 849 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  4. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  2. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  3. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  5. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 952
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 968
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 415
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 953
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 651
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 620
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 198
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 3 018
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo hovorí uznesenie Krajského súdu o vojne v polícii.


a 2 ďalší 51m

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


10 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Porekadlá a príslovia zo Súmračnej
  2. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  3. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  4. Ján Marton: Čo vymyslí hlava dutá - zákon z dielne Vlčan - Karahuta.
  5. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  6. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  7. Anna Milanová: Dobrý deň...
  8. Filip Balint : Cesta do Holandska
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 120
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 262
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 757
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 579
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 002
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 593
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 199
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 874
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu