SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Honda Accord 1,8 ES VTEC – športovec s komfortom

Zástupcom Hondy v strednej triedy je model Accord. Jeho posledná generácia sa predstavila na konci roku 1998, postupne vo verziách štvordverový sedan, dvojdverové kupé a päťdverový liftback

. Modernizácia vzhľadu nasledovala pre modelový rok 2001. Obmedzila sa na zmenu masky chladiča s väčším logom značky a vzhľadovo dynamickejšie nárazníky. Pribudol aj nový výkonnejší a najmä pružnejší motor s objemom 2,3 l s vyšším krútiacim momentom. Európu vyrábaný Accord v  britskom Swindone ponúka solídny komfort, vysokú bezpečnosť, výborne jazdné a dynamické vlastnosti a motory so športovými výkonmi. Najmenší z nich, zážihový štvorvalec s objemom 1,8 l, sme v päťdverovom Accorde mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Honda Accord je s päťdverovou karosériou liftback práve tak elegantný automobil ako štvordverový sedan, ale vzhľadom na piate výklopné dvere a možnosť využitia priestoru po sklopení asymetricky delených zadných sedadiel ponúka liftback väčšiu úžitkovú hodnotu. Batožinový priestor s objemom 430 l možno takto zväčšiť podľa veľkosti prevážaných predmetov. V priestrannom a príjemnom interiéri accorda, v ktorom prevládajú elegantné tvary, kvalitné materiály a veľmi dobré dielenské spracovanie, je dostatok miesta – určite však viac vpredu. Príjemný materiál a bohato dimenzované sedadlá s tuhšou výplňou a vystupujúcimi bokmi zaisťujú výbornú bočnú oporu počas jazdy. Ocenenie si zasluhuje aj dizajn a ergonomické stvárnenie prístrojovej dosky a rozmiestnenie ovládacích prvkov.

Skryť Vypnúť reklamu


Najmenší z ponuky motorov má výkon 100 kW/136 k a hmotnosť automobilu i s posádkou dokonale zvláda. Aj tento ako každý motor Hondy má elektronicky ovládaný systém variabilného časovania a zdvihu ventilov  VTEC, dosahuje najvyšší výkon 100 kW/136 k a vyniká technickou dokonalosťou, tichým a kultivovaným chodom, nízkymi emisiami i spotrebou. V súčinnosti s 5-stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením a oproti predchodcom aj s kratšími prevodmi je accord pružnejší, má dobrý záber už od nižších otáčok. Príjemne prekvapil najmä elasticitou, keď už od otáčok 2000/min.-1 pekne zrýchľoval. Povestné športové vlastnosti japonskej značky sa však naplno prejavia vo vyšších otáčkach. Už pri otáčkach 3500/min.-1 prejavuje športového ducha, nad 4500 už pretekárskeho. Dobre odhlučnený motorový priestor je bariérou pre rušivý hluk. Pri normálnej jazde preniká do priestoru kabíny len šepot motora, pri ostrej športovej cítiť i počuť jeho výkon. Rovnako vynikajúce ako motor sú jazdné vlastnosti. Tuhší podvozok a uloženie kolies prednej nápravy a zadnej multilink urobia svoje pre bezpečnú a istú jazdu prakticky na každom povrchu. Auto sa v zákrutách i pri rýchlej jazde nakláňa len veľmi málo, takže aj menej skúsený vodič zvláda aj náročné situácie bez väčších problémov.

Skryť Vypnúť reklamu

Napomáha tomu aj presné riadenie i radenie. Na bezpečné zastavenie je tu ABS dodávané už v sériovej výbave. Tá je skutočne bohatá. Nechýbajú v nej štyri airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, mechanická klimatizácia, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, autorádio a iné. Komfort Honde Accord teda rozhodne nechýba. Výbavou, komfortom, ale aj dizajnom karosérie je Japonec strednej triedy pripravený uspokojiť aj náročnejších motoristov.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Accord 1,8 VTEC ES

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom SOHC s variabilným časovaním VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1850 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0/81,5 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 108 kW/147 k pri otáčkach 6000/min.-1. Najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 4800/min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne - 3,29 – 1,81 – 1,27 - 0,97 - 0,79, R 3,0. Stály prevod hnanej nápravy 4,47.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie predných i zadných kolies. Predné na dvojitých lichobežníkových ramenách a vzperách McPherson, zadné päťprvkové. Skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny liftback.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4595/1750/1430 mm, rázvor náprav 2675 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1499/1513 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1427 kg, celková 1890. Objem batožinového priestoru 427 l. Objem palivovej nádrže 65 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,2/6,9/8,4 l/100 km.

Cena  891 000 Sk

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h - 10,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,1 /9,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,2/14,1 s
Max.  rýchlosť 200 km/h
Spotreba počas testu 8,4 l/100 km

Citroën C5 2,0i 16V
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom. 190/4100 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,8 s
Max. rých. 208 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
mimo mesta 6,4 l/100 km
kombinovaná 8,3 l/100 km
Cena 814 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Ford Mondeo 1,8 Trend
Zdvih. objem 1798  cm³
Výkon 92 kW/125 k
Krút. mom. 170/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,8 s
Max. rých. 205 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 7,8 l/100 km
Cena 876 400 Sk                                   

Mazda 626 2,0 16V Sport
Zdvih. objem 1991 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom. 178/4500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 208 km/h
Spotreba mesto 10,8 l/100 km
mimo mesta 6,5 l/100 km
kombinovaná 8,1 l/100 km
Cena 849 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 450
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 054
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 938
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 16 017
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 496
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 766
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 090
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 877
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 732
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Roberta Fica a Roberta Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.