
iteľ očakáva – dlhé cesty bez porúch. O rok neskôr sa doň začal sériovo montovať airbag pre vodiča a pribudol aj nový typ „Easy“ s automatickou prevodovkou. Podľa štatistiky Dekra sa pri hlavnej technickej kontrole vykonanej v roku 1997 nenašla žiadna chyba na troch štvrtinách kontrolovaných áut, ale jedna štvrtina si kontrolu musela zopakovať. Príčinou boli najčastejšie ojazdené pneumatiky, opotrebované brzdové obloženie a poruchové osvetlenie zadnej časti vozidla. Okrem spomínaných porúch sú nevýhodou Twinga aj vysoké servisné poplatky, ktoré sa pri pravidelnej starostlivosti nedajú obísť.
Napriek obrovskému vnútornému priestoru nevyniká komfortom, a to vďaka zle tvarovaným a príliš krátkym sedadlám. Tu sa odporúča siahnuť po modeloch vyrobených od roku 1998, ktoré sú už tohto handicapu zbavené. Zaujímavo tvarovaná karoséria ukrýva aj dostatočne veľký batožinový priestor s objemom 280 l. Twingo nepatrí medzi vyslovene úsporné malé autá a pri vyšších otáčkach je trochu hlučný. Úspornejší a aj menej hlučný je 1,2-litrový motor, ktorý sa začal vyrábať až v roku 1997. Takýchto exemplárov na trhu s ojazdenými automobilmi nie je veľa. Za dômyselného Francúza hovorí predovšetkým jeho dizajn, spoľahlivosť, ľahké ovládanie a najmä v lete majitelia určite ocenia odklápaciu strechu.
Typické slabé miesta
klepotavý hluk sedadiel, zle tesniaca odklápacia strecha, poruchy osvetlenia zadnej časti automobilu
+
kompaktná dvojdverová karoséria
dostatok priestoru
veľká variabilita
komfort
bezproblémové jazdné vlastnosti
od roku 1998 vysoká pasívna bezpečnosť
-
sedadlá do roku 1998
nekultivované staršie motory
„ďaleko“ umiestnený piaty prevodový stupeň
nepresný ukazovateľ stavu pohonných hmôt
málo precízne radenie
Odporúčané druhy motorov
1,2 l štvorvalcový s výkonom 55 k (vyrábaný od septembra 1996), primerané jazdné vlastnosti. Spotreba 7 l/100 km.
1,2 l štvorvalcový s výkonom 60 k. V ponuke i s automatickou prevodovkou. Spotreba okolo 7 l/100 km.
1,2 l štvorvalcový s výkonom 75 k. Výborné jazdné vlastnosti, trochu hlučný. Spotreba 7,5 l/100 km.
Ceny
ojazdených automobilov Renault Twingo zodpovedajú základnému modelu so základnou výbavou, môžu sa však líšiť podľa motora, výbavy a príplatkov
R. v. 2001 - 232 100 Sk
R. v. 2000 - 199 600 Sk
R. v. 1999 - 172 800 Sk
R. v. 1998 - 158 700 Sk
R. v. 1997 - 144 900 Sk
R. v. 1996 - 117 800 Sk
R. v. 1995 - 91 500 Sk
R. v. 1994 - 78 500 Sk
R. v. 1993 - 68 500 Sk
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtom najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.
Autor: Martina Skurková, pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk