SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Deň bez áut Slovákov spoza volantov nedostal

Európsky deň bez áut motoristov na Slovensku spoza volantov svojich vozidiel príliš neodlákal. V okolí väčších miest bola ráno hustá premávka podobne ako počas bežných pracovných dní.

Preplnené nejazdili ani vozidlá mestskej hromadnej dopravy (MHD), nepomohlo ani bezplatné cestovanie, ktoré obyvateľom ponúkli niektoré mestá. Časť motoristov sa bránila, že bez auta by nestihla splniť svoje pracovné povinnosti.

"Situácia na cestách na Slovensku je dnes úplne štandardná ako po iné pracovné dni. Vo väčších mestách a ich okolí ráno zhustla premávka, takže ľudia aj dnes svoje autá využívali ako po iné dni," povedal ČTK Vladimír Michal zo Stella Centra, ktoré mapuje dopravnú situáciu v krajine.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Cestujete sami? Ponúknite odvoz niekomu bez auta.

Hlavné križovatky a cesty v centre Bratislavy, ktoré bývajú najmä počas rannej dopravnej špičky preplnené, tak neboli prázdnejšie ani napriek Európskemu dňu bez áut. Kolóny sa tvorili aj pri vjazdoch do metropoly. Bratislavčanov nemotivovala zanechať svoje vozidlá v garážach ani výnimočne bezplatná MHD.

V Košiciach mestský dopravca ponúkol všetkým majiteľom technického preukazu jazdu zadarmo, príliš to však nezabralo. "Spoj bol vyťažený ako zvyčajne, myslím, že som nemal v autobuse oveľa viac ľudí ako po iné dni," poznamenal po skončení rannej dopravnej špičky vodič jedného z mestských autobusov Ondrej Filip. Dopravný podnik však očakával, že záujem o hromadnú dopravu bude vyšší, niektoré električkové a trolejbusové linky preto posilnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Úplne zadarmo mohli cestovať pasažieri v hromadnej doprave v Prešove, ľudia sa však do autobusov nehrnuli príliš viac než obvykle. "Záujem je bežný, necítime žiadne zvýšenie počtu cestujúcich," povedal riaditeľ dopravného podniku Peter Janus. Podobné akcie by podľa neho mali zmysel, keby sa konali častejšie. Hromadnej doprave by vraj tiež pomohli samostatné pruhy, aby napríklad autobusy nemuseli čakať v zápchach.

Časti motoristov sa nepozdávalo, že Európsky deň bez áut pripadol na pracovný deň. Bez auta by vraj nestíhali plniť svoje pracovné povinnosti. "Keby to bolo cez víkend, tak prosím, na nákup môžem zájsť aj na bicykli. Cez pracovný deň to nejde. Som živnostník, klientov mám kade-tade a ako by som to obehol bez auta? Je kríza, som rád každej objednávke, tak jazdím vždy, keď treba," dodal Ján Ďatko, vodič malej dodávky s prievidzkou značkou, ktorý parkoval v Martine.

Skryť Vypnúť reklamu

Obyvatelia Turca tiež upozornili, že oproti minulosti autobusových spojov do niektorých lokalít ubudlo a autá sa tak často stávajú nevyhnutnosťou.

Európsky deň bez áut zakončí týždeň mobility, ktorý sa začal v polovici septembra. Deň bez áut má upozorniť na problémy rastúcej individuálnej automobilovej dopravy v mestách a má ponúknuť alternatívy - jazdu na bicykloch či hromadnou dopravou. Týždeň mobility organizuje Európska komisia od roku 2000. Tento rok sa očakávala účasť vyše 1500 miestnych samospráv a 200 miliónov ľudí v takmer 40 krajinách Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  2. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  3. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  6. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  7. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  8. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  9. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  10. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 059
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 252
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 381
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 789
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 765
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 112
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 437
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 379
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 993
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 2 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje od 15 do 30 minút.


18 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 12 h
Nataša Holinová

List z Generálnej prokuratúry je ďalší hlúpy krok a komunikačný prešľap.


19 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 22 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Milan Tkáč: 5 znakov toho, že rastiete
  2. Soňa Bulbeck: Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice…
  3. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  4. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  5. Martin Šteinübel: tisíc odtieňov šedej
  6. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  7. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  8. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič.
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 892
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 259
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 493
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 378
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 623
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 152
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 910
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 4 328
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu