SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Fiat Punto Evo chráni chodcov a pripomína Päťstovku

Spojenie Fiat a malé autá šlo vždy k sebe. Najvýznamnejšia novinka talianskej značky na frankfurtskom autosalóne - Punto Evo - to podľa nás iba potvrdzuje.

(Zdroj: Fiat)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Presne štyri roky ponechal Fiat vo výrobe „malé Maserati“, model Grande Punto v takmer nezmenenej podobe. Jeho modernizáciu však poňal v skutku veľkolepo. Vymenil dokonca aj názov, z „veľkého“ Grande Punta sa stalo Punto Evo, čo symbolizuje výrazný facelift. Štylistické retuše na karosérii majú značný efekt, hoci plastická operácia nebola príliš komplikovaná.

Zmeny kvôli bezpečnosti

Dizajnéri z Centro Stile Fiat vymenili oba nárazníky za nové. Novým charakteristickým prvkom Punta sú dve výrazné oterové lišty z čierneho alebo strieborného plastu. Okrem zachytávania drobných škrabancov napríklad z neopatrného parkovania majú ešte jednu funkciu - zvýšiť ochranu chodcov. Grande Puntu v tejto disciplíne udelili technici z EuroNCAP tri hviezdičky, Evo si trúfa na plný počet. Predný nárazník bol zároveň tvarovaný tak, aby zvládol aj prísne nárazové testy v USA. Fiat totiž svoje „Evo“ mieni predávať aj za oceánom.

Z ďalších dizajnových zmien menujme predné smerovky v nárazníku, zmenenú grafiku predných i koncových svetlometov. Poznávacím znakom Punta Evo je nová - „retro“ - maska chladiča tvorená chrómovanou lištou a znakom automobilky. Na prvý pohľad je jasné, že štylistov nenechal chladnými úspech Fiatu 500 a niektoré jeho prvky implantovali aj na Punto.

Emotívnejší interiér

Veľa zmien nájdeme aj vo vnútri. Tu sa zmenila takmer kompletne palubná doska. Pôvodné, trochu strohé tvary, nahradili emotívnejšie krivky. Prístrojový panel s rýchlomerom a otáčkomerom v samostatných tubusoch pripomína väčšie Bravo. Ostatné prvky a ovládače však majú vlastnú tvár.

V spolupráci so spoločnosťou Tom Tom napríklad vznikol adaptér na palubnej doske, určený pre inštalovanie prenosnej navigácie. Použité plasty zostávajú tvrdé rovnako, ako v modeli Grande Punto, ale ich štruktúra je príjemnejšia na pohľad aj dotyk. Kvalitu dielenského spracovania preverí až test na slovenských cestách.

Nové motory

Po technickej stránke sa môžeme tešiť na nové zážihové i vznetové poháňacie jednotky. Motory radu MultiAir sú vybavené nezávisle, elektrohydraulicky ovládanými sacími ventilmi. Systém vzdialene pripomínajúci variabilné časovanie ventilov má zlepšiť plnenie valcov, priniesť vyšší výkon i krútiaci moment v nižších otáčkach a - samozrejme - znížiť spotrebu a emisie. Taliani sa netaja tým, že systém MultiAir bude podobným revolučným krokom ako kedysi zavedenie priameho vstrekovania nafty v dieselových motoroch. V Punte Evo budú debutovať aj modernizované vznetové agregáty s označením MultiJet2.

Okrem nich pribudnú niektoré nové bezpečnostné prvky, štandardne dodávaný kolenný airbag (spolu ich tak Punto Evo ponúkne až sedem) alebo asistent pre rozbiehanie sa do kopca (hill holder).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 373
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 228
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 009
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 636
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 559
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 918
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 777
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


5 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


17 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 027
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 147
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 030
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 371
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 370
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 002
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu