SME
reklama

Fiat Punto Evo chráni chodcov a pripomína Päťstovku

Spojenie Fiat a malé autá šlo vždy k sebe. Najvýznamnejšia novinka talianskej značky na frankfurtskom autosalóne - Punto Evo - to podľa nás iba potvrdzuje.

(Zdroj: Fiat)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Presne štyri roky ponechal Fiat vo výrobe „malé Maserati“, model Grande Punto v takmer nezmenenej podobe. Jeho modernizáciu však poňal v skutku veľkolepo. Vymenil dokonca aj názov, z „veľkého“ Grande Punta sa stalo Punto Evo, čo symbolizuje výrazný facelift. Štylistické retuše na karosérii majú značný efekt, hoci plastická operácia nebola príliš komplikovaná.

Zmeny kvôli bezpečnosti

Dizajnéri z Centro Stile Fiat vymenili oba nárazníky za nové. Novým charakteristickým prvkom Punta sú dve výrazné oterové lišty z čierneho alebo strieborného plastu. Okrem zachytávania drobných škrabancov napríklad z neopatrného parkovania majú ešte jednu funkciu - zvýšiť ochranu chodcov. Grande Puntu v tejto disciplíne udelili technici z EuroNCAP tri hviezdičky, Evo si trúfa na plný počet. Predný nárazník bol zároveň tvarovaný tak, aby zvládol aj prísne nárazové testy v USA. Fiat totiž svoje „Evo“ mieni predávať aj za oceánom.

Z ďalších dizajnových zmien menujme predné smerovky v nárazníku, zmenenú grafiku predných i koncových svetlometov. Poznávacím znakom Punta Evo je nová - „retro“ - maska chladiča tvorená chrómovanou lištou a znakom automobilky. Na prvý pohľad je jasné, že štylistov nenechal chladnými úspech Fiatu 500 a niektoré jeho prvky implantovali aj na Punto.

Emotívnejší interiér

Veľa zmien nájdeme aj vo vnútri. Tu sa zmenila takmer kompletne palubná doska. Pôvodné, trochu strohé tvary, nahradili emotívnejšie krivky. Prístrojový panel s rýchlomerom a otáčkomerom v samostatných tubusoch pripomína väčšie Bravo. Ostatné prvky a ovládače však majú vlastnú tvár.

V spolupráci so spoločnosťou Tom Tom napríklad vznikol adaptér na palubnej doske, určený pre inštalovanie prenosnej navigácie. Použité plasty zostávajú tvrdé rovnako, ako v modeli Grande Punto, ale ich štruktúra je príjemnejšia na pohľad aj dotyk. Kvalitu dielenského spracovania preverí až test na slovenských cestách.

Nové motory

Po technickej stránke sa môžeme tešiť na nové zážihové i vznetové poháňacie jednotky. Motory radu MultiAir sú vybavené nezávisle, elektrohydraulicky ovládanými sacími ventilmi. Systém vzdialene pripomínajúci variabilné časovanie ventilov má zlepšiť plnenie valcov, priniesť vyšší výkon i krútiaci moment v nižších otáčkach a - samozrejme - znížiť spotrebu a emisie. Taliani sa netaja tým, že systém MultiAir bude podobným revolučným krokom ako kedysi zavedenie priameho vstrekovania nafty v dieselových motoroch. V Punte Evo budú debutovať aj modernizované vznetové agregáty s označením MultiJet2.

Okrem nich pribudnú niektoré nové bezpečnostné prvky, štandardne dodávaný kolenný airbag (spolu ich tak Punto Evo ponúkne až sedem) alebo asistent pre rozbiehanie sa do kopca (hill holder).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 155
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 747
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 838
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 810
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 549
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu