SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Fiat Punto Evo chráni chodcov a pripomína Päťstovku

Spojenie Fiat a malé autá šlo vždy k sebe. Najvýznamnejšia novinka talianskej značky na frankfurtskom autosalóne - Punto Evo - to podľa nás iba potvrdzuje.

(Zdroj: Fiat)

FRANKFURT/BRATISLAVA. Presne štyri roky ponechal Fiat vo výrobe „malé Maserati“, model Grande Punto v takmer nezmenenej podobe. Jeho modernizáciu však poňal v skutku veľkolepo. Vymenil dokonca aj názov, z „veľkého“ Grande Punta sa stalo Punto Evo, čo symbolizuje výrazný facelift. Štylistické retuše na karosérii majú značný efekt, hoci plastická operácia nebola príliš komplikovaná.

Zmeny kvôli bezpečnosti

Dizajnéri z Centro Stile Fiat vymenili oba nárazníky za nové. Novým charakteristickým prvkom Punta sú dve výrazné oterové lišty z čierneho alebo strieborného plastu. Okrem zachytávania drobných škrabancov napríklad z neopatrného parkovania majú ešte jednu funkciu - zvýšiť ochranu chodcov. Grande Puntu v tejto disciplíne udelili technici z EuroNCAP tri hviezdičky, Evo si trúfa na plný počet. Predný nárazník bol zároveň tvarovaný tak, aby zvládol aj prísne nárazové testy v USA. Fiat totiž svoje „Evo“ mieni predávať aj za oceánom.

Z ďalších dizajnových zmien menujme predné smerovky v nárazníku, zmenenú grafiku predných i koncových svetlometov. Poznávacím znakom Punta Evo je nová - „retro“ - maska chladiča tvorená chrómovanou lištou a znakom automobilky. Na prvý pohľad je jasné, že štylistov nenechal chladnými úspech Fiatu 500 a niektoré jeho prvky implantovali aj na Punto.

Emotívnejší interiér

Veľa zmien nájdeme aj vo vnútri. Tu sa zmenila takmer kompletne palubná doska. Pôvodné, trochu strohé tvary, nahradili emotívnejšie krivky. Prístrojový panel s rýchlomerom a otáčkomerom v samostatných tubusoch pripomína väčšie Bravo. Ostatné prvky a ovládače však majú vlastnú tvár.

V spolupráci so spoločnosťou Tom Tom napríklad vznikol adaptér na palubnej doske, určený pre inštalovanie prenosnej navigácie. Použité plasty zostávajú tvrdé rovnako, ako v modeli Grande Punto, ale ich štruktúra je príjemnejšia na pohľad aj dotyk. Kvalitu dielenského spracovania preverí až test na slovenských cestách.

Nové motory

Po technickej stránke sa môžeme tešiť na nové zážihové i vznetové poháňacie jednotky. Motory radu MultiAir sú vybavené nezávisle, elektrohydraulicky ovládanými sacími ventilmi. Systém vzdialene pripomínajúci variabilné časovanie ventilov má zlepšiť plnenie valcov, priniesť vyšší výkon i krútiaci moment v nižších otáčkach a - samozrejme - znížiť spotrebu a emisie. Taliani sa netaja tým, že systém MultiAir bude podobným revolučným krokom ako kedysi zavedenie priameho vstrekovania nafty v dieselových motoroch. V Punte Evo budú debutovať aj modernizované vznetové agregáty s označením MultiJet2.

Okrem nich pribudnú niektoré nové bezpečnostné prvky, štandardne dodávaný kolenný airbag (spolu ich tak Punto Evo ponúkne až sedem) alebo asistent pre rozbiehanie sa do kopca (hill holder).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 918
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 386
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 467
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 376
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 630
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 405
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 084
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 864
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 804
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 494
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Pandémia nám nadelila ďalší typ megaškandálu

Demisia sa pod rúškom udržania Smeru od moci scvrkáva na činy priamej korupcie.

Peter Schutz

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Pomaly ďalej zájdeš. Na súťaži fajkárov istotne

Nadšenci fajok súťažia na medzinárodnej úrovni a nejde im o rýchlosť, práve naopak.

Fajčenie fajky je rituál, treba dbať, aby nezhasla.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.