SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009

September bol pre seriál AutoSlalom v mnohom zlomový. Dôležitou bola premiéra avizovanej spolupráce seriálu so SAMŠ-om. Ňou sa toto podujatie stalo súčasťou MSR v autoslalome.

(Zdroj: www.autoslalom.sk)

PIEŠŤANY. Povzbudivé sú i tri nové rekordy - počet štartujúcich až 110, osem jazdiacich žien a rekord extra rýchlej a adrenalínovej trate. Pozrime si to všetko podrobnejšie.

Nový názov seriálu AZ pneu AutoSlalom nie je len kozmetická zmena. Dobre známa značka zameraná sortimentom na svet kolies má s podobnými partnerstvami viacročné skúsenosti. V Čechách už niekoľko sezón zastrešuje známy seriál najkrajších upravených áut AZ Pneu Tuning Cup. Tiež podporili viacero motoršportových podujatí. No je to po prvýkrát, čo sa AZ Pneu rozhodol zastrešiť motoršportový seriál. Dlhodobé partnerstvo AutoSlalom a AZ Pneu prinesie jazdcom i divákom viacero milých prekvapení. Nezvládnuteľne sexi hostesky, ktoré na letisku priliehavým oblečením priamo na štarte drvili koncentráciu všetkým jazdcom – mužom, sú len sladký začiatok. AS a AZ majú pre ďalšie podujatia nové prekvapenia. AS tím len dúfa, že kvôli neodmysliteľným sexi hosteskám nezakážu manželky a frajerky pretekárom AutoSlalom úplne... :-)

Pod záštitou profesionálov

Avizovaná spolupráca medzi organizátormi seriálu AZ Pneu AutoSlalom a Slovenskou Asociáciou Motoršportu nadobudla reálne kontúry práve na ôsmom podujatí rozbehnutej sezóny. VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom bol dva v jednom. Jazdili sa klasické nelicencované preteky verejnosti a zároveň preteky licencovaných jazdcov, ktoré svojimi pravidlami spĺňali všetky kritériá vyžadované SAMŠom. Na ich plnenie totiž priamo na mieste dohliadali dvaja delegovaní komisári – p. Sczeczinová, predsedníčka rely komisie, zodpovedná za automobilové súťaže a p. Hôlka – technický komisár podujatia.

Napriek tomu, že organizátorov i jazdcov počas dňa prekvapili viacerými „novotami“, ktoré mierne komplikovali a predĺžili niektoré zaužívané postupy, výslednú spoluprácu hodnotia obe strany pozitívne. To dáva priestor na jednania o dlhodobejšej spolupráci už pre sezónu 2010. Licencovaný automobilový slalom by tak mohol konečne získať vážnosť, pestrosť, množstvo nových licencovaných jazdcov, viac než len nevyhnutných šesť pretekov v sezóne a hlavne potrebnú medializáciu.

Autoslalom by mal byť farmou pre mladé talenty v motoršporte, ktoré sa so skúsenosťami následne môžu ocitnúť medzi špičkou i v náročnejších disciplínach ako sú PAV,či okruhy. Práve najmenšia finančná náročnosť a nízka miera rizika nehôd z autoslalomu robia veľmi vhodné podujatia pre hobby jazdcov, menej skúsených, či začínajúcich vodičov, dámy i ďalší stupeň po motokárach.

Opäť príjemné prekvapenia

Samotné preteky začali približne s hodinovým meškaním, spôsobeným práve novými procedúrami vyžadovanými SAMŠ-om a tiež nedochvíľnosťou viacerých jazdcov. I keď to ráno viacerých znechutilo, s odstupom času iste väčšina ocení možnosť dať sa na podujatia poistiť voči škodám spôsobeným tretím osobám. Zrušené navádzacie letiskové lampy v hodnote asi 250€ každá, ktoré zaplatí poistka SAMŠ, nie vinníci, sú toho skvelým príkladom. VIII.

Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 s až 440 štartmi počas dňa bol pretekom nabitým akciou. Nezriedka boli pre veľký počet štartujúcich a tiež už tradičný systém viac jázd 1+3 (teda tréning + tri ostré štarty) na trati i tri autá súčasne. Najdlhší, najrýchlejší a nepochybne najadrenalínovejší autoslalom na Slovensku dopadol nad očakávania. Určite i pre niektorých jazdcov, ktorí svojimi výkonmi prekvapili nielen ostatných, ale iste i seba samých. Pozornosť si preto zaslúžia hrdinské výkony víťazov jednotlivých kategórií, aj výsledky jednotlivcov, ktorých skvelé umiestnenie možno pripísať jedine nadpriemerným vodičským schopnostiam.

Vozidlá oboch totiž boli nevýhodou. V prípade Luboša Čelína na BMW E46 330d, to boli jednak rozmery a pohotovostná hmotnosť. No napriek tomu dokázal v skončiť vo svojej triede S4 nad 2 000 ccm a celkovo na až neuveriteľnom III. mieste, hneď za takými strojmi ako Lancer EVO. O nič menej heroický výkon podal Miro Sliviak, ktorý s Opelom Corsa B s dvojventilovým motorom 1,4i bezkonkurenčne vyhral svoju kategóriu S1 do 1400 ccm a dokázal skončiť v absolútnom poradí na šokujúcom VII. Mieste. Skvelý rekord trate s časom 1:16,09 stanovil Matúš Lorinčík s Lancerom EVO VIII.

Viac o seriáli AZ Pneu AutoSlalom, fotogalérie, kompletné výsledky, filmy a všetkých registrovaných jazdcov nájdete na www.autoslalom.sk

Víťazi VIII. CAROL LINE AZ Pneu AutoSlalom 2009
Piešťany – letisko (15. 9. 2009)

Kategória S1 – 1 400 ccm

I. miesto št. č. 014 Michal SLIVIAK Opel Corsa 2:41.65
II. miesto št. č. 729 Peter DANIEL Fiat 127 2:47.76
III. miesto št. č. 015 Alex VEREŠ Suzuki Swift GTi 2:48.37

Kategória S2 – 1 600 ccm

I. miesto št. č. 095 Martin PIKUS Honda CiviC 2:43.11
II. miesto št. č. 045 Dušan CHRENKO Suzuki Ignis S 2:43.34
III. miesto št. č. 050 Peter PONEC Peugeot 106 Gti 2:44.97

Kategória S3 – 2 000 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi 2:38.85
II. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio RS172 2:39.99
III. miesto št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan Sunny GTi 2:40.79

Kategória S4 + 2 000 ccm

I. miesto št. č. 091 Matúš LÖRINČÍK Lancer Evo VIII 2:37.67
II. miesto št. č. 098 Tomáš POLERECKÝ Lancer Evo IX 2:38.26
III. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d E46 2:38.34

Magnat Dámska kategória - D

I. miesto št. č. 155 Michaela DEBNÁROVÁ Seat Ibiza 2:53.75
II. miesto št. č. 013 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 3:08.28
III. miesto št. č. 044 Jana ŠUCHOVÁ Suzuki Swift GTi 3:10.55

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 25 166
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 994
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 786
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 528
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 841
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 747
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 477
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 157
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika

Dôvodo zadržania zatiaľ nie je známy.

Dušan Kováčik.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept