SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009

September bol pre seriál AutoSlalom v mnohom zlomový. Dôležitou bola premiéra avizovanej spolupráce seriálu so SAMŠ-om. Ňou sa toto podujatie stalo súčasťou MSR v autoslalome.

(Zdroj: www.autoslalom.sk)

PIEŠŤANY. Povzbudivé sú i tri nové rekordy - počet štartujúcich až 110, osem jazdiacich žien a rekord extra rýchlej a adrenalínovej trate. Pozrime si to všetko podrobnejšie.

Nový názov seriálu AZ pneu AutoSlalom nie je len kozmetická zmena. Dobre známa značka zameraná sortimentom na svet kolies má s podobnými partnerstvami viacročné skúsenosti. V Čechách už niekoľko sezón zastrešuje známy seriál najkrajších upravených áut AZ Pneu Tuning Cup. Tiež podporili viacero motoršportových podujatí. No je to po prvýkrát, čo sa AZ Pneu rozhodol zastrešiť motoršportový seriál. Dlhodobé partnerstvo AutoSlalom a AZ Pneu prinesie jazdcom i divákom viacero milých prekvapení. Nezvládnuteľne sexi hostesky, ktoré na letisku priliehavým oblečením priamo na štarte drvili koncentráciu všetkým jazdcom – mužom, sú len sladký začiatok. AS a AZ majú pre ďalšie podujatia nové prekvapenia. AS tím len dúfa, že kvôli neodmysliteľným sexi hosteskám nezakážu manželky a frajerky pretekárom AutoSlalom úplne... :-)

Pod záštitou profesionálov

Avizovaná spolupráca medzi organizátormi seriálu AZ Pneu AutoSlalom a Slovenskou Asociáciou Motoršportu nadobudla reálne kontúry práve na ôsmom podujatí rozbehnutej sezóny. VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom bol dva v jednom. Jazdili sa klasické nelicencované preteky verejnosti a zároveň preteky licencovaných jazdcov, ktoré svojimi pravidlami spĺňali všetky kritériá vyžadované SAMŠom. Na ich plnenie totiž priamo na mieste dohliadali dvaja delegovaní komisári – p. Sczeczinová, predsedníčka rely komisie, zodpovedná za automobilové súťaže a p. Hôlka – technický komisár podujatia.

Napriek tomu, že organizátorov i jazdcov počas dňa prekvapili viacerými „novotami“, ktoré mierne komplikovali a predĺžili niektoré zaužívané postupy, výslednú spoluprácu hodnotia obe strany pozitívne. To dáva priestor na jednania o dlhodobejšej spolupráci už pre sezónu 2010. Licencovaný automobilový slalom by tak mohol konečne získať vážnosť, pestrosť, množstvo nových licencovaných jazdcov, viac než len nevyhnutných šesť pretekov v sezóne a hlavne potrebnú medializáciu.

Autoslalom by mal byť farmou pre mladé talenty v motoršporte, ktoré sa so skúsenosťami následne môžu ocitnúť medzi špičkou i v náročnejších disciplínach ako sú PAV,či okruhy. Práve najmenšia finančná náročnosť a nízka miera rizika nehôd z autoslalomu robia veľmi vhodné podujatia pre hobby jazdcov, menej skúsených, či začínajúcich vodičov, dámy i ďalší stupeň po motokárach.

Opäť príjemné prekvapenia

Samotné preteky začali približne s hodinovým meškaním, spôsobeným práve novými procedúrami vyžadovanými SAMŠ-om a tiež nedochvíľnosťou viacerých jazdcov. I keď to ráno viacerých znechutilo, s odstupom času iste väčšina ocení možnosť dať sa na podujatia poistiť voči škodám spôsobeným tretím osobám. Zrušené navádzacie letiskové lampy v hodnote asi 250€ každá, ktoré zaplatí poistka SAMŠ, nie vinníci, sú toho skvelým príkladom. VIII.

Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 s až 440 štartmi počas dňa bol pretekom nabitým akciou. Nezriedka boli pre veľký počet štartujúcich a tiež už tradičný systém viac jázd 1+3 (teda tréning + tri ostré štarty) na trati i tri autá súčasne. Najdlhší, najrýchlejší a nepochybne najadrenalínovejší autoslalom na Slovensku dopadol nad očakávania. Určite i pre niektorých jazdcov, ktorí svojimi výkonmi prekvapili nielen ostatných, ale iste i seba samých. Pozornosť si preto zaslúžia hrdinské výkony víťazov jednotlivých kategórií, aj výsledky jednotlivcov, ktorých skvelé umiestnenie možno pripísať jedine nadpriemerným vodičským schopnostiam.

Vozidlá oboch totiž boli nevýhodou. V prípade Luboša Čelína na BMW E46 330d, to boli jednak rozmery a pohotovostná hmotnosť. No napriek tomu dokázal v skončiť vo svojej triede S4 nad 2 000 ccm a celkovo na až neuveriteľnom III. mieste, hneď za takými strojmi ako Lancer EVO. O nič menej heroický výkon podal Miro Sliviak, ktorý s Opelom Corsa B s dvojventilovým motorom 1,4i bezkonkurenčne vyhral svoju kategóriu S1 do 1400 ccm a dokázal skončiť v absolútnom poradí na šokujúcom VII. Mieste. Skvelý rekord trate s časom 1:16,09 stanovil Matúš Lorinčík s Lancerom EVO VIII.

Viac o seriáli AZ Pneu AutoSlalom, fotogalérie, kompletné výsledky, filmy a všetkých registrovaných jazdcov nájdete na www.autoslalom.sk

Víťazi VIII. CAROL LINE AZ Pneu AutoSlalom 2009
Piešťany – letisko (15. 9. 2009)

Kategória S1 – 1 400 ccm

I. miesto št. č. 014 Michal SLIVIAK Opel Corsa 2:41.65
II. miesto št. č. 729 Peter DANIEL Fiat 127 2:47.76
III. miesto št. č. 015 Alex VEREŠ Suzuki Swift GTi 2:48.37

Kategória S2 – 1 600 ccm

I. miesto št. č. 095 Martin PIKUS Honda CiviC 2:43.11
II. miesto št. č. 045 Dušan CHRENKO Suzuki Ignis S 2:43.34
III. miesto št. č. 050 Peter PONEC Peugeot 106 Gti 2:44.97

Kategória S3 – 2 000 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi 2:38.85
II. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio RS172 2:39.99
III. miesto št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan Sunny GTi 2:40.79

Kategória S4 + 2 000 ccm

I. miesto št. č. 091 Matúš LÖRINČÍK Lancer Evo VIII 2:37.67
II. miesto št. č. 098 Tomáš POLERECKÝ Lancer Evo IX 2:38.26
III. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d E46 2:38.34

Magnat Dámska kategória - D

I. miesto št. č. 155 Michaela DEBNÁROVÁ Seat Ibiza 2:53.75
II. miesto št. č. 013 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 3:08.28
III. miesto št. č. 044 Jana ŠUCHOVÁ Suzuki Swift GTi 3:10.55

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 544
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 048
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 957
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 608
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 302
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 896
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 497
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


3 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


21 h
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  2. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  3. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  4. Štefan Vidlár: KET
  5. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  6. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  7. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  8. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 516
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 784
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 678
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 961
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 510
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 934
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 457
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 412
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu