SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Prečo sa Tatry objavili v Bratislave

Kóópček dolinečkáá, pekná rovinečkáá... Prečo mi zišla na um táto ľudová pesnička? Inšpirovali ma cesty. Najviac by sa totiž "rovinečka" pozdávala motoristom v našom hlavnom meste. Napriek tomu, že je prevažne na rovine a Tatry sa na západ nepresťahovali.

Tankodromov máme na našich cestách namiesto rovných a bezpečných úsekov bohužiaľ ešte stále dosť.Tankodromov máme na našich cestách namiesto rovných a bezpečných úsekov bohužiaľ ešte stále dosť. (Zdroj: Ján Ondák)

Bratislava toto leto pookriala. Pribudlo pár kilometrov vynovených ciest. Konečne rovné, nezvlnené. Predtým boli nekončne plátané, mali večne rozbité povrchy, ktoré ohrozovali podvozky a nervovú sústavu vodičov. Nové cesty potešia, no stále je to málo.

Nájdu sa totiž miesta, ktoré sú roky rozbité, vyjazdené, jednoducho v hroznom stave. A čakajúc na ich opravu sa asi skôr dočkáme dôchodku, ako zmeny. Už roky sa nič nedeje na Gagarinovej ulici v Bratislave. V smere z centra je za svetelnou križovatkou s Hraničnou zastávka MHD.


Zväčšiť mapu

Z diaľky vyzerá všetko relatívne v pohode a bez problémov:

Gagarinova001.jpg

No stačí sa priblížiť a zistíte, že ste v tom až po uši. Doslova. Keď ostanete v pravom pruhu, uvíta vás pozdĺžna terénna vlna, ktorú musíte "trafiť" správnym prejazdom, inak sa vám auto rozhádže:

Gagarinova008.jpg

Nerovnostiam na zastávke sa radšej snažia vyhnúť aj veľké nákladné vozidlá.

Gagarinova010.jpg

Trolejbusy za roky zastavovania a rozbiehania vyhĺbili koľaje a pokrčili povrch vozovky. Chudáci cestujúci, chudáci vodiči. Kto tam totiž zamieri, urobí tak za volantom väčšinou iba raz. Ako cestujúci nemáte na výber.

Keď zaprší, čo sa v nastávajúcej jeseni bude diať často, hlboké koľaje plné vody sú nebezpečným zdrojom nepríjemných spŕšok spod kolies áut, ktoré zablúdia na ľudí na zastávke. Voda totiž skryje pred vodičmi nerovnosti. A čo je horšie, neskúsenému vodičovi to môže spôsobiť nemalé problémy.

Gagarinova009.jpg

Na rozdiel od ostatných zastávok MHD, ktoré sa začali postupne opravovať od roku 1990 s použitím metódy cretterprint, ktorá sa osvedčila a spočíva v kladení betónu a jeho úprave pripomínajúcej farebnú dlažbu, na túto frekventovanú lokalitu sa akosi zabudlo.

Tak sa nám „malé Tatry" predsa len dostávajú do ulíc hlavného mesta. Nie je to škoda? Najradšej ich obdivujem v ich prírodnom prostredí a cesty, tie by som chcel najradšej rovné a udržiavané.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 428
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 633
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 904
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 975
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 054
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 762
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 992
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.