SME
reklama

Nitra predsa je. Bez mreží

Nitra má premiéry a zaujímavý hoci o deň skrátený autosalón. Slovenskí motoristi si to podľa zúčastnených značiek vraj zaslúžia. Po škodovke pribúdajú ďalšie značky, ktoré homologujú modely osobných áut do kategórie úžitkových, aj bez ohavnej, ale niekedy

Dátum konania autosalónu v Nitre tesne po prestížnom Frankfurte otvára značkám možnosti priniesť na Slovensko zaujímavé svetové premiéry. Citroen má údajne jednu z najväčších expozícií.Dátum konania autosalónu v Nitre tesne po prestížnom Frankfurte otvára značkám možnosti priniesť na Slovensko zaujímavé svetové premiéry. Citroen má údajne jednu z najväčších expozícií. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Chmáry a zlé zvesti o zrušení autosalónu v Nitre sú zažehnané. Naša klasická a Slovákmi z regiónov veľmi obľúbená výstava už začala. Koniec koncov, rozhodli o tom automobilové značky, ktoré Slováci kupujú a zostali im verní aj v čase krízy automobilového priemyslu. Niektoré automobilky budú zastúpené dílermi, iné samotným importérom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčšie plochy tradične obsadia najpredávanejšie značky, ktoré vidia Nitru ako obchodný potenciál, ale tiež isté automobilové divadlo Slovákov. Citroen chystá veľkolepú expozíciu a tiež vyhlásenie výsledkov súťaže verejnosti, ktorá mala za úlohu vymyslieť najlepšie meno pre model C3 Picasso vyrábaný na Slovensku. Bez ohľadu na obsadenie autosalónu jeseň prinesie na náš trh veľký počet noviniek a nový trend odpočtových malých úžitkových áut bez tradičnej plechovej mreže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odpočet bez mreží láka

Okrem českej Škody, ktorá ponúka svoje modely v kategórii N1 bez mreže, prišli pred letom s podobnou novinkou značky Dacia a Renault. Tretia prišla na trh s touto výhodou Kia. Spomínaná úprava sa týka modelov cee´d a Soul. Hoci je auto bez mreže, naďalej ide o verzie kategórie N1, ktoré so sebou prinášajú obmedzenie v počte miest na sedenie. Na základe typového schválenia malých sérií sa k trom automobilkám pridal Peugeot. Deliaca stena nemusí byť v modeloch 207, 207 SW a Partner Tepee. Neskôr by mali pribudnúť modely 308, 308 SW a 3008.

Reálnejší hybrid

Toyota uviedla tretiu generáciu hybridného Priusu, ktorý sa rozmermi a úžitkom zaradil medzi autá strednej triedy. Auto s plne hybridným pohonom novej generácie spotrebuje podľa výrobcu 3,9 litra benzínu na sto kilometrov a v reálnych podmienkach prvých testov a okolo 4,2 litra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu, že ide o ekologický automobil z 85 percent recyklovateľný, nie je štátom zvýhodnený. Cena Priusu so siedmimi airbagmi a stabilizačným systémom začína na cene 25 500 eur. Za príplatok je možné hybrid vybaviť solárnou strechou, nezávislým ventilačným systémom kabíny a LED stretávacími svetlami. Vďaka hybridom značky Lexus, Honda a Toyota počet hybridov u nás výrazne stúpa.

Jeseň praje faceliftom

Presne štyri roky ponechal Fiat vo výrobe „malé Maserati“, model Grande Punto v takmer nezmenenej podobe. Jeho modernizáciu však poňal v skutku veľkolepo. Vymenil dokonca aj názov, z „veľkého“ Grande Punta sa stalo Punto Evo, čo symbolizuje výrazný facelift. V spolupráci so spoločnosťou Tom Tom napríklad vznikol adaptér na palubnej doske, určený pre inštalovanie prenosnej navigácie. Použité plasty zostávajú tvrdé rovnako, ako v modeli Grande Punto, ale ich štruktúra je príjemnejšia na pohľad aj dotyk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Suzuki uvádza modernizovaný model SX4 s mierne zmenenou maskou, ale novými motormi. Najzásadnejší rozdiel medzi motormi je v spotrebe, pretože silnejšia naftová novinka má mať podľa výrobcu o 0,9 litra nižšiu spotrebu, ktorá poklesla zo 6,4 na 5,5l/100 km. Približne k rovnakému zlepšeniu došlo v silnejšej benzínovej verzii 1,6 VVT s nárastom výkonu na 88 kW a poklesom spotreby o 0,6 l/100 km (6,2 l/100km).

Oficiálny predaj výrazne modernizovanej slovenskej Kie cee´d už odštartoval. Pôvodný naftový štvorvalec 1.6 CRDi nahradil úplne nový agregát rovnakého objemu v nezmenených výkonových verziách (66 kW/90 k a 85 kW/115 k). Vybavený je druhou generáciou vstrekovania common rail, štandardne má filter pevných častíc, rozvodový remeň nahradila rozvodová reťaz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém s nedostatočne výkonnými prednými svetlami výrobca vyriešil osadením nových reflektorov s projektorovou optikou, ktoré vraj v režime diaľkových svetiel dosvietia až o 30 metrov ďalej. Okrem nových poťahov a obkladov interiéru do výbavy pribudli ďalšie prvky – satelitná navigácia so šesť a pol palcovým dotykovým displejom, dažďový senzor, automatické zapínanie predných svetiel, asistent pre rozjazd do kopca, kontrola tlaku v pneumatikách, či vodu odpudzujúca povrchová úprava bočných okien.

Vďaka kríze automobilového priemyslu sa výrobcovia sústredili na praktické a zákazníkmi žiadané zmeny terajších modelov. Počtom noviniek sa tohtoročná jeseň vyrovná tým predchádzajúcim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 661
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 434
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 294
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 789
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 723
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 986
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 581
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 213
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 226
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 720
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 597
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu