SME

Nitra predsa je. Bez mreží

Nitra má premiéry a zaujímavý hoci o deň skrátený autosalón. Slovenskí motoristi si to podľa zúčastnených značiek vraj zaslúžia. Po škodovke pribúdajú ďalšie značky, ktoré homologujú modely osobných áut do kategórie úžitkových, aj bez ohavnej, ale niekedy

Dátum konania autosalónu v Nitre tesne po prestížnom Frankfurte otvára značkám možnosti priniesť na Slovensko zaujímavé svetové premiéry. Citroen má údajne jednu z najväčších expozícií.Dátum konania autosalónu v Nitre tesne po prestížnom Frankfurte otvára značkám možnosti priniesť na Slovensko zaujímavé svetové premiéry. Citroen má údajne jednu z najväčších expozícií. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Chmáry a zlé zvesti o zrušení autosalónu v Nitre sú zažehnané. Naša klasická a Slovákmi z regiónov veľmi obľúbená výstava už začala. Koniec koncov, rozhodli o tom automobilové značky, ktoré Slováci kupujú a zostali im verní aj v čase krízy automobilového priemyslu. Niektoré automobilky budú zastúpené dílermi, iné samotným importérom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčšie plochy tradične obsadia najpredávanejšie značky, ktoré vidia Nitru ako obchodný potenciál, ale tiež isté automobilové divadlo Slovákov. Citroen chystá veľkolepú expozíciu a tiež vyhlásenie výsledkov súťaže verejnosti, ktorá mala za úlohu vymyslieť najlepšie meno pre model C3 Picasso vyrábaný na Slovensku. Bez ohľadu na obsadenie autosalónu jeseň prinesie na náš trh veľký počet noviniek a nový trend odpočtových malých úžitkových áut bez tradičnej plechovej mreže.

SkryťVypnúť reklamu

Odpočet bez mreží láka

Okrem českej Škody, ktorá ponúka svoje modely v kategórii N1 bez mreže, prišli pred letom s podobnou novinkou značky Dacia a Renault. Tretia prišla na trh s touto výhodou Kia. Spomínaná úprava sa týka modelov cee´d a Soul. Hoci je auto bez mreže, naďalej ide o verzie kategórie N1, ktoré so sebou prinášajú obmedzenie v počte miest na sedenie. Na základe typového schválenia malých sérií sa k trom automobilkám pridal Peugeot. Deliaca stena nemusí byť v modeloch 207, 207 SW a Partner Tepee. Neskôr by mali pribudnúť modely 308, 308 SW a 3008.

Reálnejší hybrid

Toyota uviedla tretiu generáciu hybridného Priusu, ktorý sa rozmermi a úžitkom zaradil medzi autá strednej triedy. Auto s plne hybridným pohonom novej generácie spotrebuje podľa výrobcu 3,9 litra benzínu na sto kilometrov a v reálnych podmienkach prvých testov a okolo 4,2 litra.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že ide o ekologický automobil z 85 percent recyklovateľný, nie je štátom zvýhodnený. Cena Priusu so siedmimi airbagmi a stabilizačným systémom začína na cene 25 500 eur. Za príplatok je možné hybrid vybaviť solárnou strechou, nezávislým ventilačným systémom kabíny a LED stretávacími svetlami. Vďaka hybridom značky Lexus, Honda a Toyota počet hybridov u nás výrazne stúpa.

Jeseň praje faceliftom

Presne štyri roky ponechal Fiat vo výrobe „malé Maserati“, model Grande Punto v takmer nezmenenej podobe. Jeho modernizáciu však poňal v skutku veľkolepo. Vymenil dokonca aj názov, z „veľkého“ Grande Punta sa stalo Punto Evo, čo symbolizuje výrazný facelift. V spolupráci so spoločnosťou Tom Tom napríklad vznikol adaptér na palubnej doske, určený pre inštalovanie prenosnej navigácie. Použité plasty zostávajú tvrdé rovnako, ako v modeli Grande Punto, ale ich štruktúra je príjemnejšia na pohľad aj dotyk.

SkryťVypnúť reklamu

Suzuki uvádza modernizovaný model SX4 s mierne zmenenou maskou, ale novými motormi. Najzásadnejší rozdiel medzi motormi je v spotrebe, pretože silnejšia naftová novinka má mať podľa výrobcu o 0,9 litra nižšiu spotrebu, ktorá poklesla zo 6,4 na 5,5l/100 km. Približne k rovnakému zlepšeniu došlo v silnejšej benzínovej verzii 1,6 VVT s nárastom výkonu na 88 kW a poklesom spotreby o 0,6 l/100 km (6,2 l/100km).

Oficiálny predaj výrazne modernizovanej slovenskej Kie cee´d už odštartoval. Pôvodný naftový štvorvalec 1.6 CRDi nahradil úplne nový agregát rovnakého objemu v nezmenených výkonových verziách (66 kW/90 k a 85 kW/115 k). Vybavený je druhou generáciou vstrekovania common rail, štandardne má filter pevných častíc, rozvodový remeň nahradila rozvodová reťaz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém s nedostatočne výkonnými prednými svetlami výrobca vyriešil osadením nových reflektorov s projektorovou optikou, ktoré vraj v režime diaľkových svetiel dosvietia až o 30 metrov ďalej. Okrem nových poťahov a obkladov interiéru do výbavy pribudli ďalšie prvky – satelitná navigácia so šesť a pol palcovým dotykovým displejom, dažďový senzor, automatické zapínanie predných svetiel, asistent pre rozjazd do kopca, kontrola tlaku v pneumatikách, či vodu odpudzujúca povrchová úprava bočných okien.

Vďaka kríze automobilového priemyslu sa výrobcovia sústredili na praktické a zákazníkmi žiadané zmeny terajších modelov. Počtom noviniek sa tohtoročná jeseň vyrovná tým predchádzajúcim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 101
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 873
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 564
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 350
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 193
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 725
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 652
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu