Miest na parkovanie je v Bratislave žalostne málo. V širšom centre je to občas zúfalé. Veru, neraz sa podarí zaparkovať pol kilometra a aj viac od miesta, kde by ste radi zastali. A keď sa občas nájde škáročka, snažíte sa do nej dostať za každú cenu.
Zrazu sa vám ponúkne možnosť zaparkovať na mieste, kde na prvý pohľad nehrozí žiadne nebezpečenstvo. Tak urobil aj vodič Fiatu na Páričkovej ulici. Lenže neurobil dobre:
To miesto je pasca na vodiča. Keď vchádzate na Páričkovu ulicu (kde bol Fiat zaparkovaný) z Karadžičovej, po ľavej ruke je vjazd do podzemného parkoviska, aj výjazd z neho. Približne v mieste označenom na mape:
Zväčšiť mapu
Zákaz zastavenia je tesne za ním, označený zvislou dopravnou značkou ale z protismeru! Vodič teda nemá ako vidieť, že stojí v zákaze zastavenia. Značku totiž vidí "od chrbta", ako vidno na obrázku:
Zákaz zastavenia s dodatkovou tabuľkou 20 metrov mal zabrániť, aby vodiči zablokovali prístup do garáží, ale aj slúžiť na zlepšenie výhľadu tých, ktorí vychádzajú z podzemnej garáže buď vybrať vpravo na Karadžičovu a prejdú po krátkom obojsmernom úseku Páričkovej, alebo sa vydajú doľava na Páričkovu.
Pár metrov od výjazdu je parkovisko mimo cesty s príjazdom viditeľným na obrázku hore. Z neho by sa sa po odbočení vpravo malo dať vrátiť na Karadžičovu. Lenže to by už vodiči mali byť protismere. Má sa teda značka zákaz zastavenia vzťahovať na nich?
Dostal vodič "papuču" oprávnene, alebo nie?
Nemal znehybnené auto len tak. Možno prehliadol zákaz zastavenia z tej strany, odkiaľ prichádzal. Keby tam aj bola doplnková tabuľka s údajom v metroch, ťažko sa to odhaduje. Možno prehliadol aj to, že jednosmerka začína o niekoľko metrov ďalej a neuvedomil si, že zaparkoval v protismere.
Čo však úplne prehliadol (odignoroval), je v smere od výjazdu z garáží až do polovice pred ním stojaceho auta na okraji vozovky žltá neprerušovaná čiara. Tá vyznačuje zákaz zastavenia. Je ešte viditeľná, hoci už nie výrazná. Ak bude pod snehom, bolo by to diskutabilné, no policajti by vás tak či onak odkázali na zvislé značenie.
Zaujímavé je, že vedľa stojace autá na chodníku papuču nemali. Museli sa na chodník nejak dostať a jazdiť po ňom, aby mohli byť, kde boli. To sa však dokazuje ťažšie ako neprerušovaná žltá čiara.
Vodiči by totiž mohli argumentovať, že na chodníku zaparkovali, keď vedľa na ceste ešte nestáli žiadne autá. No a jedno - dve autá stojace v protismere, keď sa tadiaľ v podstate jazdí len jedným smerom, to by sa tiež dalo uhrať.
V prípade vodiča Punta je však vina jednoznačnejšia. Preto niekto "papuču" mal a niekto nie. Jednoducho, ľahšia cesta odporu a jednoduchšia forma ako vybrať peniažky za pokutu.
Zažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, dopravné priestupky, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?
Otázky, informácie, fotografie alebo videá posielajte na magazin@natankuj.sk.
Autor: Ján Ondák