SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Prichádza ďalšia Dacia. Zodvihnuté Sandero

Stepway má vyšší podvozok, ochranu nárazníkov a podstatne lepší vzhľad ako základné Sandero. Na dva typy motorov je viazaná jedna výbava.

Stepway je ďalšou verziou Sandera. Nedáva možnosť výberu výbavy, ale rozširuje možnosti použitia osobného auta s vyššou svetlosťou podvozka.Stepway je ďalšou verziou Sandera. Nedáva možnosť výberu výbavy, ale rozširuje možnosti použitia osobného auta s vyššou svetlosťou podvozka. (Zdroj: Dacia)
BRATISLAVA. V družbom rozhovore bratislavských kamarátov na tému nových áut jeden utrúsil, že Dacia je auto dobré akurát tak na Oravu voziť zemiaky. Hanlivé zaradenie regiónu a auta však nechcene vyjadruje pracovné poslanie rodinných sluhov značky Dacia.

Je úplne jedno, v ktorom regióne a na akom type ciest. Poznajúc pomery parkovania a jazdenia po Bratislave, vysoké Sandero s krátkymi prevismi sa sem vyslovene hodí. Nehovoriac o novinke Stepway, ktorá je ešte vyššia a v porovnaní s bežným Sanderom obrnená. Lacné auto dostalo krajší výraz.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V Botanickej záhrade

Predstavenie novinky s označením Stepway v Botanickej záhrade má však naznačiť vybavenosť auta do prírody a tiež upozorniť na skutočnosť, že Dacia nepoužíva úplne iba výbehové motory, ale napríklad diesel 1,5 dCi s nízkymi emisiami radu Renault Eco2. Pri pohľade na Sandero Stepway sa nám vynorili spomienky na prvé uvedenie Loganu a prejav vtedajšieho riaditeľa skupiny Renault Louisa Shweitzera, ktorý vdýchol projektu ľudovej Dacie život a teraz sa začínajú jeho vízie plniť.

Čakali problémy

Schwitzer pripravil skupinu Renault na zlé časy. Dacia stúpa aj na Slovenskom trhu, hoci spočiatku mala málo modelov a skromnejšie dodávky. V súčasnosti jej podľa štatistík ZAP patrí trinásta pozícia na trhu a tiež významný podiel v šrotovnom. Za pomoci šrotovacieho poukazu si len Daciu Sandero kúpilo 993 motoristov. V roku 2009 zaznamenala Dacia 20 percentný medziročný nárast predaja v rámci sveta. Po 60 000 predaných kusoch modelu Sandero pribudla ďalšia aj keď nie úplne nová verzia Stepway.

Skryť Vypnúť reklamu

Dva motory, jedna výbava

Stepway, ktorý vyzerá na prvý pohľad strihnutý a ozdobený v modernom štýle mestských crossoverov, nie je autom pre preberavého klienta. Ponúka základnú voľbu medzi naftou a benzínom v podobe motorov 1,6i (64 kW/90k) a 1,5 dCi (50 kW/70k). Verzia vyrábaná v materskom rumunskom závode má päť percent plastov vyrobených z recyklovaných materiálov a zvyšok auta sa bude dať tiež vhodne recyklovať.

Na rozdiel od bežného Sandera s objemom kufra 320 litrov má novinka o dva centimetre vyšší podvozok, špeciálne čierne nárazníky, hmlovky, strešné lišty a chrómové doplnky. Výbava je daná vopred a namodulovaná na potreby nášho trhu. Susedia si nebudú medzi benzínom a naftou závidieť, pretože každý Stepway má ABS, brzdový asistent, 16 palcové disky z ľahkej zliatiny, autorádio Pioneer s mp3 a USB, klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien a delené zadné sedadlá. Benzínová verzia stojí 9490 eur a naftová s identickým vybavením 10 890 eur. Škoda, že výrobca nedal pod kapotu benzínový motor so štvorventilovou technikou.

Skryť Vypnúť reklamu

Momentálne testuje prvé vozidlo a v krátkom čase test zverejníme na http://www.auto.sme.sk/.

Dacia Sandero Stepway - základné údaje

Verzia 1,6 MPI 1,5 dCi
Palivo benzín nafta
Objem (cm3) 1598 1461
Výkon(kW/k) 64/90 50/70
Pri otáčkach (ot./min.) 5500 4000
Krútiaci moment (Nm) 128 160
Pri otáčkach (ot./min.) 3000 1700
Priemer otočenia (m) 10,4 10,4
Otáčky volantu- krajné polohy 3,2 3,2
Pneumatiky 195/55 R16 195/55 R16
Disky 6,5 J16 6,5J16
Súčiniteľ odporu vzduchu 0,39 0,39
Maximálna rýchlosť (km/h) 163 150
Spotreba v meste (l/100km) 10,2 6,2
Spotreba mimo mesta (l/100km) 6,1 4,8
Spotreba priemer(l/100km) 7,6 5,3
Objem nádrže (l) 50 50
Objem kufra (l) 320 320
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1095 1141
Hmotnosť - predná náprava (kg) 645 700
Hmotnosť -zadná náprava (kg) 450 441

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 787
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 186
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 568
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 047
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 070
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 329
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 106
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 759
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 389
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.