SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Prichádza ďalšia Dacia. Zodvihnuté Sandero

Stepway má vyšší podvozok, ochranu nárazníkov a podstatne lepší vzhľad ako základné Sandero. Na dva typy motorov je viazaná jedna výbava.

Stepway je ďalšou verziou Sandera. Nedáva možnosť výberu výbavy, ale rozširuje možnosti použitia osobného auta s vyššou svetlosťou podvozka.Stepway je ďalšou verziou Sandera. Nedáva možnosť výberu výbavy, ale rozširuje možnosti použitia osobného auta s vyššou svetlosťou podvozka. (Zdroj: Dacia)
BRATISLAVA. V družbom rozhovore bratislavských kamarátov na tému nových áut jeden utrúsil, že Dacia je auto dobré akurát tak na Oravu voziť zemiaky. Hanlivé zaradenie regiónu a auta však nechcene vyjadruje pracovné poslanie rodinných sluhov značky Dacia.

Je úplne jedno, v ktorom regióne a na akom type ciest. Poznajúc pomery parkovania a jazdenia po Bratislave, vysoké Sandero s krátkymi prevismi sa sem vyslovene hodí. Nehovoriac o novinke Stepway, ktorá je ešte vyššia a v porovnaní s bežným Sanderom obrnená. Lacné auto dostalo krajší výraz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V Botanickej záhrade

Predstavenie novinky s označením Stepway v Botanickej záhrade má však naznačiť vybavenosť auta do prírody a tiež upozorniť na skutočnosť, že Dacia nepoužíva úplne iba výbehové motory, ale napríklad diesel 1,5 dCi s nízkymi emisiami radu Renault Eco2. Pri pohľade na Sandero Stepway sa nám vynorili spomienky na prvé uvedenie Loganu a prejav vtedajšieho riaditeľa skupiny Renault Louisa Shweitzera, ktorý vdýchol projektu ľudovej Dacie život a teraz sa začínajú jeho vízie plniť.

Čakali problémy

Schwitzer pripravil skupinu Renault na zlé časy. Dacia stúpa aj na Slovenskom trhu, hoci spočiatku mala málo modelov a skromnejšie dodávky. V súčasnosti jej podľa štatistík ZAP patrí trinásta pozícia na trhu a tiež významný podiel v šrotovnom. Za pomoci šrotovacieho poukazu si len Daciu Sandero kúpilo 993 motoristov. V roku 2009 zaznamenala Dacia 20 percentný medziročný nárast predaja v rámci sveta. Po 60 000 predaných kusoch modelu Sandero pribudla ďalšia aj keď nie úplne nová verzia Stepway.

SkryťVypnúť reklamu

Dva motory, jedna výbava

Stepway, ktorý vyzerá na prvý pohľad strihnutý a ozdobený v modernom štýle mestských crossoverov, nie je autom pre preberavého klienta. Ponúka základnú voľbu medzi naftou a benzínom v podobe motorov 1,6i (64 kW/90k) a 1,5 dCi (50 kW/70k). Verzia vyrábaná v materskom rumunskom závode má päť percent plastov vyrobených z recyklovaných materiálov a zvyšok auta sa bude dať tiež vhodne recyklovať.

Na rozdiel od bežného Sandera s objemom kufra 320 litrov má novinka o dva centimetre vyšší podvozok, špeciálne čierne nárazníky, hmlovky, strešné lišty a chrómové doplnky. Výbava je daná vopred a namodulovaná na potreby nášho trhu. Susedia si nebudú medzi benzínom a naftou závidieť, pretože každý Stepway má ABS, brzdový asistent, 16 palcové disky z ľahkej zliatiny, autorádio Pioneer s mp3 a USB, klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien a delené zadné sedadlá. Benzínová verzia stojí 9490 eur a naftová s identickým vybavením 10 890 eur. Škoda, že výrobca nedal pod kapotu benzínový motor so štvorventilovou technikou.

SkryťVypnúť reklamu

Momentálne testuje prvé vozidlo a v krátkom čase test zverejníme na http://www.auto.sme.sk/.

Dacia Sandero Stepway - základné údaje

Verzia 1,6 MPI 1,5 dCi
Palivo benzín nafta
Objem (cm3) 1598 1461
Výkon(kW/k) 64/90 50/70
Pri otáčkach (ot./min.) 5500 4000
Krútiaci moment (Nm) 128 160
Pri otáčkach (ot./min.) 3000 1700
Priemer otočenia (m) 10,4 10,4
Otáčky volantu- krajné polohy 3,2 3,2
Pneumatiky 195/55 R16 195/55 R16
Disky 6,5 J16 6,5J16
Súčiniteľ odporu vzduchu 0,39 0,39
Maximálna rýchlosť (km/h) 163 150
Spotreba v meste (l/100km) 10,2 6,2
Spotreba mimo mesta (l/100km) 6,1 4,8
Spotreba priemer(l/100km) 7,6 5,3
Objem nádrže (l) 50 50
Objem kufra (l) 320 320
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1095 1141
Hmotnosť - predná náprava (kg) 645 700
Hmotnosť -zadná náprava (kg) 450 441

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 121
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 719
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 244
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 337
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 023
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 592
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 516
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  2. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  3. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  4. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  5. Irena Šimuneková: Bralce
  6. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  7. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  8. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 006
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 493
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 388
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 819
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 568
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 345
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 301
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 078
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu