SME

Prichádza ďalšia Dacia. Zodvihnuté Sandero

Stepway má vyšší podvozok, ochranu nárazníkov a podstatne lepší vzhľad ako základné Sandero. Na dva typy motorov je viazaná jedna výbava.

Stepway je ďalšou verziou Sandera. Nedáva možnosť výberu výbavy, ale rozširuje možnosti použitia osobného auta s vyššou svetlosťou podvozka.Stepway je ďalšou verziou Sandera. Nedáva možnosť výberu výbavy, ale rozširuje možnosti použitia osobného auta s vyššou svetlosťou podvozka. (Zdroj: Dacia)
BRATISLAVA. V družbom rozhovore bratislavských kamarátov na tému nových áut jeden utrúsil, že Dacia je auto dobré akurát tak na Oravu voziť zemiaky. Hanlivé zaradenie regiónu a auta však nechcene vyjadruje pracovné poslanie rodinných sluhov značky Dacia.

Je úplne jedno, v ktorom regióne a na akom type ciest. Poznajúc pomery parkovania a jazdenia po Bratislave, vysoké Sandero s krátkymi prevismi sa sem vyslovene hodí. Nehovoriac o novinke Stepway, ktorá je ešte vyššia a v porovnaní s bežným Sanderom obrnená. Lacné auto dostalo krajší výraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V Botanickej záhrade

Predstavenie novinky s označením Stepway v Botanickej záhrade má však naznačiť vybavenosť auta do prírody a tiež upozorniť na skutočnosť, že Dacia nepoužíva úplne iba výbehové motory, ale napríklad diesel 1,5 dCi s nízkymi emisiami radu Renault Eco2. Pri pohľade na Sandero Stepway sa nám vynorili spomienky na prvé uvedenie Loganu a prejav vtedajšieho riaditeľa skupiny Renault Louisa Shweitzera, ktorý vdýchol projektu ľudovej Dacie život a teraz sa začínajú jeho vízie plniť.

Čakali problémy

Schwitzer pripravil skupinu Renault na zlé časy. Dacia stúpa aj na Slovenskom trhu, hoci spočiatku mala málo modelov a skromnejšie dodávky. V súčasnosti jej podľa štatistík ZAP patrí trinásta pozícia na trhu a tiež významný podiel v šrotovnom. Za pomoci šrotovacieho poukazu si len Daciu Sandero kúpilo 993 motoristov. V roku 2009 zaznamenala Dacia 20 percentný medziročný nárast predaja v rámci sveta. Po 60 000 predaných kusoch modelu Sandero pribudla ďalšia aj keď nie úplne nová verzia Stepway.

SkryťVypnúť reklamu

Dva motory, jedna výbava

Stepway, ktorý vyzerá na prvý pohľad strihnutý a ozdobený v modernom štýle mestských crossoverov, nie je autom pre preberavého klienta. Ponúka základnú voľbu medzi naftou a benzínom v podobe motorov 1,6i (64 kW/90k) a 1,5 dCi (50 kW/70k). Verzia vyrábaná v materskom rumunskom závode má päť percent plastov vyrobených z recyklovaných materiálov a zvyšok auta sa bude dať tiež vhodne recyklovať.

Na rozdiel od bežného Sandera s objemom kufra 320 litrov má novinka o dva centimetre vyšší podvozok, špeciálne čierne nárazníky, hmlovky, strešné lišty a chrómové doplnky. Výbava je daná vopred a namodulovaná na potreby nášho trhu. Susedia si nebudú medzi benzínom a naftou závidieť, pretože každý Stepway má ABS, brzdový asistent, 16 palcové disky z ľahkej zliatiny, autorádio Pioneer s mp3 a USB, klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien a delené zadné sedadlá. Benzínová verzia stojí 9490 eur a naftová s identickým vybavením 10 890 eur. Škoda, že výrobca nedal pod kapotu benzínový motor so štvorventilovou technikou.

SkryťVypnúť reklamu

Momentálne testuje prvé vozidlo a v krátkom čase test zverejníme na http://www.auto.sme.sk/.

Dacia Sandero Stepway - základné údaje

Verzia 1,6 MPI 1,5 dCi
Palivo benzín nafta
Objem (cm3) 1598 1461
Výkon(kW/k) 64/90 50/70
Pri otáčkach (ot./min.) 5500 4000
Krútiaci moment (Nm) 128 160
Pri otáčkach (ot./min.) 3000 1700
Priemer otočenia (m) 10,4 10,4
Otáčky volantu- krajné polohy 3,2 3,2
Pneumatiky 195/55 R16 195/55 R16
Disky 6,5 J16 6,5J16
Súčiniteľ odporu vzduchu 0,39 0,39
Maximálna rýchlosť (km/h) 163 150
Spotreba v meste (l/100km) 10,2 6,2
Spotreba mimo mesta (l/100km) 6,1 4,8
Spotreba priemer(l/100km) 7,6 5,3
Objem nádrže (l) 50 50
Objem kufra (l) 320 320
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1095 1141
Hmotnosť - predná náprava (kg) 645 700
Hmotnosť -zadná náprava (kg) 450 441

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 453
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 805
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 847
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 357
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 799
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 749
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 094
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 915
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie!
  2. Ľubica Adamková: Gaslighting: Keď uveríš, že tvoja pravda je lož
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 7
  4. Ľubica Adamková: Spotrebné dane a spotrebované duše
  5. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 1. časť
  6. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu
  7. Vladimír Bojničan: Mentálna pedofília: Najzákernejší zločin dogmatických ideológií
  8. Iveta Grootová: Kvetinárka
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 958
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 22 748
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 851
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 966
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 693
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 771
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 858
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 5 221
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
reklama
SkryťZatvoriť reklamu