Je úplne jedno, v ktorom regióne a na akom type ciest. Poznajúc pomery parkovania a jazdenia po Bratislave, vysoké Sandero s krátkymi prevismi sa sem vyslovene hodí. Nehovoriac o novinke Stepway, ktorá je ešte vyššia a v porovnaní s bežným Sanderom obrnená. Lacné auto dostalo krajší výraz.
V Botanickej záhrade
Predstavenie novinky s označením Stepway v Botanickej záhrade má však naznačiť vybavenosť auta do prírody a tiež upozorniť na skutočnosť, že Dacia nepoužíva úplne iba výbehové motory, ale napríklad diesel 1,5 dCi s nízkymi emisiami radu Renault Eco2. Pri pohľade na Sandero Stepway sa nám vynorili spomienky na prvé uvedenie Loganu a prejav vtedajšieho riaditeľa skupiny Renault Louisa Shweitzera, ktorý vdýchol projektu ľudovej Dacie život a teraz sa začínajú jeho vízie plniť.
Čakali problémy
Schwitzer pripravil skupinu Renault na zlé časy. Dacia stúpa aj na Slovenskom trhu, hoci spočiatku mala málo modelov a skromnejšie dodávky. V súčasnosti jej podľa štatistík ZAP patrí trinásta pozícia na trhu a tiež významný podiel v šrotovnom. Za pomoci šrotovacieho poukazu si len Daciu Sandero kúpilo 993 motoristov. V roku 2009 zaznamenala Dacia 20 percentný medziročný nárast predaja v rámci sveta. Po 60 000 predaných kusoch modelu Sandero pribudla ďalšia aj keď nie úplne nová verzia Stepway.
Dva motory, jedna výbava
Stepway, ktorý vyzerá na prvý pohľad strihnutý a ozdobený v modernom štýle mestských crossoverov, nie je autom pre preberavého klienta. Ponúka základnú voľbu medzi naftou a benzínom v podobe motorov 1,6i (64 kW/90k) a 1,5 dCi (50 kW/70k). Verzia vyrábaná v materskom rumunskom závode má päť percent plastov vyrobených z recyklovaných materiálov a zvyšok auta sa bude dať tiež vhodne recyklovať.
Na rozdiel od bežného Sandera s objemom kufra 320 litrov má novinka o dva centimetre vyšší podvozok, špeciálne čierne nárazníky, hmlovky, strešné lišty a chrómové doplnky. Výbava je daná vopred a namodulovaná na potreby nášho trhu. Susedia si nebudú medzi benzínom a naftou závidieť, pretože každý Stepway má ABS, brzdový asistent, 16 palcové disky z ľahkej zliatiny, autorádio Pioneer s mp3 a USB, klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien a delené zadné sedadlá. Benzínová verzia stojí 9490 eur a naftová s identickým vybavením 10 890 eur. Škoda, že výrobca nedal pod kapotu benzínový motor so štvorventilovou technikou.
Momentálne testuje prvé vozidlo a v krátkom čase test zverejníme na http://www.auto.sme.sk/.
Dacia Sandero Stepway - základné údaje
Verzia | 1,6 MPI | 1,5 dCi |
Palivo | benzín | nafta |
Objem (cm3) | 1598 | 1461 |
Výkon(kW/k) | 64/90 | 50/70 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5500 | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 128 | 160 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 3000 | 1700 |
Priemer otočenia (m) | 10,4 | 10,4 |
Otáčky volantu- krajné polohy | 3,2 | 3,2 |
Pneumatiky | 195/55 R16 | 195/55 R16 |
Disky | 6,5 J16 | 6,5J16 |
Súčiniteľ odporu vzduchu | 0,39 | 0,39 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 163 | 150 |
Spotreba v meste (l/100km) | 10,2 | 6,2 |
Spotreba mimo mesta (l/100km) | 6,1 | 4,8 |
Spotreba priemer(l/100km) | 7,6 | 5,3 |
Objem nádrže (l) | 50 | 50 |
Objem kufra (l) | 320 | 320 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1095 | 1141 |
Hmotnosť - predná náprava (kg) | 645 | 700 |
Hmotnosť -zadná náprava (kg) | 450 | 441 |