FRANKFURT. Bezprostredne po slovenskej premiére Audi A5 Sportback vyšla na autosalóne vo Frankfurte do sveta ďalšia nová verzia tohto modelu pod označením S5 Sportback. Audi tak po boku superšportového Audi R8 Spyder 5,2 FSI quattro predstavilo rýchle auto so športovou líniou a nečakane až piatimi dverami.
O verziu viac
Model A5 priniesol do plachiet Audi nový vietor. Okrem toho, že kupé vyrovnalo počet modelov s trojkovým kupé od BMW, svojho konkurenta predbehlo zavedením novej karosérie Sportback. Audi A5 Sportback s motorom posunutým smerom za prednú nápravu, nízkym ťažiskom a športovým zadným diferenciálom útočí na šoférov so zmyslom pre športovú jazdu v strednej triede.
Päťdverové riešenie
Pod rúškom športového kupé sa ukrýva v podstate koncepcia karosérie liftback s pohodlnejším nastupovaním než má kupé. Napokon pohodlie Audi A5 Sportback sme vyskúšali cestou do Frankfurtu a už tento piatok prinesieme video z testu.
Svetovú premiéru, Audi S5 Sportback, poháňa preplňovaný šesťvalec s objemom 2995 cm3 a s výkonom 245 kW (333k). Motor s usporiadaním valcov do V a kompresorom strčeným medzi radmi valcov je o 27 koní silnejšou odpoveďou na bavorácky model 335i.
Véčko s kompresorom v strede
Audi postavilo motor, ktorý ponúka krútiaci moment 440 Nm v rozmedzí 2900 až 5300 otáčok za minútu. Na chladenie kompresorom stlačeného vzduchu (0,8 baru) slúžia dva medzichladiče. So zrýchlením z pokoja na stovku za 5,4 sekundy kontrastuje údaj o priemernej spotrebe predbežne zadefinovanej na 9,7 litra. Kombinácia spotreby pod desať litrov a silného auta znie až neuveriteľne.
Istý podiel na nízkej spotrebe môže mať sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Viac nás zaujíma pohon všetkých kolies spojený s novým zadným diferenciálom, ktorý dostáva v základnom rozložení o niečo viac krútiaceho momentu ako predná náprava.
Dáva priestor doplnkom typu S
Dynamické riadenie s variabilným prevodom ostáva súčasťou príplatkového vybavenia. Rovnako na želanie môžu byť štandardné osemnásť palcové kolesá s pneumatikami 245/40R18 vymenené za 20 palcové. K športovým Audi rady S už tradične patria štýlové doplnky a honosnejší interiér s výrazne tvarovanými sedadlami. Zmeny vidieť na čelnej maske, nárazníku, difúzore zadného nárazníka a výfukoch. S5 Sportback má bi-xenónové svetlomety a denné LED svetlá.
Objemy klesajú
Okrem športového Audi S5 Sportback, ktoré by ešte pred pár rokmi malo štvorlitrový osemvalec (teraz 3,0 TFSI) je príkladom downsizingu Audi A3. Jeho obe karosárske verzie dostali nový motor 1,2 TFSI. Výkonom 77 kW patrí medzi základné motorizácie ale napriek benzínovému princípu spaľovania dosahuje prekvapujúco nízku spotrebu 5,5 litra na sto kilometrov.