SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Golf MM Racing prekonáva hranice objemu

Upravený Golf vyvinie z malého objemu motora obrovský výkon 232 koní pri takmer nezmenenej spotrebe. Takýto tuning by si zaslúžilo auto s lepším podvozkom.

Vraj objem ničím nenahradíš. Tu je dôkaz, že za istých okolností áno, iba daň je dosť vysoká: kompresor, turbodúchadlo, výfukové potrubie a výborný tuning.Vraj objem ničím nenahradíš. Tu je dôkaz, že za istých okolností áno, iba daň je dosť vysoká: kompresor, turbodúchadlo, výfukové potrubie a výborný tuning. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Objem motora vo vzťahu k výkonu vraj niet čím nahradiť. Pri dnešnom stave techniky a profesionálneho tuningu áno. Hoci by klasik oponoval so zvukom radového šesťvalca alebo hrdelného revu osemvalca, faktom ostáva, že motor s objemom 1,4 litra dokáže dosiahnuť výkon 171 kW (232 koní). Skúsili sme to na vlastnej koži s autom upraveným ladičskou dielňou MM Racing.

Existuje veľa smerov, ktorými sa pri tuningu možno vybrať a každý ide k jednému cieľu: Odlíšiť sa od ostatných. Keď ladenie nespočíva iba v chromovaných nálepkách a spojleroch zvyšujúcich spotrebu paliva, stojí to za prevezenie.

Funkčný tuning

Golf piatej generácie zušľachtený formou MM Racing poteší záujemcov o funkčný tuning, o ladenie auta k technicky možným hraniciam bez toho, aby to bolo na prvý pohľad vidieť. Nebyť “brendového” nápisu alebo v skutočnosti veľmi pekných kolies O.Z., Golf by vyzeral ako bežné fabrické auto. Ušľachtilosť auta totiž drieme pod kapotou.

Objektom zlepšenia pre MM Racing sa stal Golf piatej generácie s benzínovým štvorvalcom 1,4 TSI. Už všetky bežne predávané verzie motora s výkonom 103, 118 a 125 kW ohurujú výkonom a je ťažké si predstaviť, čo možno robiť ďalej a pritom zachovať dlhodobú funkčnosť. Na valcovú brzdu sa paradoxne nepostavila najsilnejšia, ale najslabšia sériová verzia motora vybaveného kompresorom a turbodúchadlom. Preto nebol na prístrojovom paneli tlakomer kompresora, ako býva vo verzii GT s výkonom 125 kW. Trochu nám chýbal.

Od turba k výfuku

Ladiči však zvýšili plnenie motora z tlaku 1,4 baru na pomaly pretekárskych 1,5 baru. Hrali sa tiež s výfukovým potrubím za turbodúchadlom, ktoré dodala firma AMA Exhaust systems. Viac, než o zvukovú kulisu, išlo o menej prekážok a nižší odpor výfukovým spalinám odchádzajúcim z turbodúchadla. Podľa našich informácií sériové vstrekovače stačili prietokom na palivo potrebné k namiešaniu bohatej zmesi. Potom elektronika dostávala pod záťažou v každých otáčkach patričné inštrukcie na kvalitu zmesi a zapaľovanie.

Jedinou nemennou ostal kompresor, ktorý sa stará o plnenie v nízkych otáčkach. Preplňovaný motor tým získal charakteristiku športovej atmosféry s výkonom stúpajúcim stále hore až k svojej špičke. Napokon vrchol tak narástol, že v sérii výrazný spodok porpi ňom vyznieva slabšie. Ladenie sa zastavilo na maximálnom výkone 171,1 kW a 291 Nm. Tomu sa hovorí “jedna štvorka”.

Celkom pozitívna je práca elektronického plynového pedálu. Napriek tomu, že časy mechanickej škrtiacej klapky sú preč, šofér môže plynom ovládať motor podstatne lepšie ako v Astre OPC.

Ešte jedny brzdy, prosím

Golf piatej generácie je dobrý na príjemné cestovanie a každodenné dochádzanie do práce. To, čo s jeho motorom urobilo profesionálne ladenie je obdivuhodné, ale obal je nevhodný. Golf má slabé brzdy, vodič nevie na “preposilovanom” brzdovom pedáli dávkovať silu a cez volant precítiť priľnavosť výkonom namáhanej prednej nápravy. Situáciu ako-tak zachraňuje rozšírenie auta a použité nízkoprofilové pneumatiky.

Nadšenie zo zrýchlenia nemá pokračovanie v zákrutách, hoci v testovacom nepravidelnom slalome nebol Golf MM Racing o veľa pomalší ako Clio RS. Na bežnej kľukatej ceste by sme mali strach, pretože v Golfe sa zle odhaduje hraničná situácia. Najviac prekáža, že po opakovanom silnom brzdení slabne účinok bŕzd. Vylepšeniu by sme podrobili tiež pedále, pretože plynový je v porovnaní s brzdovým hlboko , čo zvyšuje riziko “zakopnutia” o brzdu. V aute s výkonom 232 koní je celkom pravdepodobné, že vodič občas potrebuje preložiť nohu z plynu dosť rýchlo.

Praktické dôsledky

Nikde nie je napísané, že spotreba bude fanúšikom vysokého výkonu ľahostajná, ale tiež je jasné, že kto vlastní výkonné auto, nebude jazdiť bez vychutnania výkonu. Osemlitrová spotreba je výsledkom úspornej jazdy a pod desať a pol sa vmestíte s rezervou a vyskúšaním tuningu.

Profesionálna práca ladičskej firmy je z motora evidentná, hoci by k výkonu prináležal ešte jemne ostrejší zvuk. Na druhej strane auto hlukom neobťažuje a dáva najavo ako vyzerajú zlepšenia, keď sa robia profesionálne a sú zlúčiteľné s bežným životom na cestách.

Golf 1,4 TSI MM Racing je auto, ktoré obnoví starú chlapskú chorobu mať vzadu označenie 1,4 a ukázať okolitému svetu ako tá “jednaštvorka ide”. A to ste si pred tým mysleli, že ste vyliečení.


SME spokojní SME nespokojní
Spotreba brzdy
Výkon motora riadenie
Výfuk rozmiestnenie pedálov
Ťah v celom spektre otáčok sedadlá
Dizajn kolies -


Kupujem - nekupujem

Ovplyvnený pretekárskym prostredím uznávam na autách iba zmeny, ktoré majú praktický význam s čo možno najmenším vedľajším účinkom. Motor a výfuk z MM racing bez negatívneho dopadu na komfort jazdy a spotrebu ma presvedčil. Akurát by som si k nim odniesol iné auto, minimálne Golf VI. Na záver dávam otázku formou otvoreného listu. Trúfli by ste si na atmosféru? Konkrétne Clio RS.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 036
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 951
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 344
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 267
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 880
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 526
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 382
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 075
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
  10. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 814
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


23 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu