SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
DO KONCA ROKA BY SA KOŠICKÍ VODIČI MALI DOČKAŤ VIACERÝCH ZMIEN

Mesto asi zavedie 30-minútové platenie

Vyše dvoch mesiacov sa v Košiciach parkuje po novom, teda za poplatky v centre aj na vybraných parkoviskách. Už od prvého dňa však nový systém sprevádzali problémy.

Takto prázdnu Baštovú ulicu by ste pred 1.augustom našli vo štvrtok dopoludnia asi ťažko.Takto prázdnu Baštovú ulicu by ste pred 1.augustom našli vo štvrtok dopoludnia asi ťažko. (Zdroj: Róbert Sándor)

Vodiči sa sťažovali na vysoký poplatok za hodinu parkovania, rezidentom sa nepáči cena rezidentskej karty a cítia sa diskriminovaní. Keďže od 1. augusta uplynuli dva mesiace, zisťovali sme, aké všetky pripomienky sa nahromadili a či sa vôbec chystajú nejaké zmeny.

V Starom Meste a na vybraných parkoviskách sa od od pondelka do soboty od 7.30 do 19.30 hod. platí za parkovanie euro na hodinu. Rezidenti mali možnosť kúpiť si kartu, s ktorou parkujú za 100 eur ročne od 17.00 do 7.30 hod. na vyhradených miestach alebo v okolí troch ulíc od bydliska. Pre vodičov bola zriadená telefónna linka, na ktorú adresovali pripomienky ohľadom parkovania. Aký je teda momentálny stav? "Výrazne sa zlepšil oproti stavu, ktorý bol do konca júla, teda pred zavedením nového systému parkovania," informoval nás Jaroslav Vrábeľ, vedúci komunikačného referátu magistrátu. "Statická doprava v centre zaznamenala viaceré pozitíva. Vodiči si nájdu parkovacie miesto bez vážnejších problémov, chodníky sú k dispozícii chodcom bez obmedzenia. Tým, že vodiči môžu zaparkovať rýchlejšie a bližšie k miestu určenia, sa znížila preťaženosť komunikácií, čo má pozitívny dopad na životné prostredie. Zaznamenali sme pozitívne ohlasy od obchodníkov, ktorí majú prevádzku v Starom Meste, aj od ťažko zdravotne postihnutých."

Čo sa týka výhrad k cene, uskutočnilo sa niekoľko pracovných stretnutí, na ktorých kompetentní prerokovávali otázky parkovania a prípadných zmien. Jedno bolo aj minulý týždeň. "Kde sú automaty, tam uvažujeme nastaviť aj polhodinové parkovanie za 50 centov," vyjadril sa Peter Herman, riaditeľ Správy majetku mesta Košice. "Platená prevádzková doba parkovísk by sa mohla skrátiť o hodinu. V pracovné dni od 7.30 do 18.00 hod. (na rampových do 19.00 hod.) a v sobotu od 7.30 do 13.00 hod. Ďalej sa uvažuje o vydávaní akejsi 'prenosnej' rezidentskej karty, ktorá by slúžila jednej rodine pre dve až tri vozidlá. Vložili by si ju do toho auta, ktorým budú chcieť v daný deň parkovať pred domom."

Na margo znižovania cien rezidentských kariet sa vyjadril Ing. Jozef Filipko, mestský poslanec poverený osobitnými úlohami v oblasti dopravy. Úpravu cien vraj momentálne neakceptujú, no do budúcnosti nevylučujú. "Správa majetku akceptovala zatiaľ len časť našich menej podstatných odporučení," skonštatoval po tomto stretnutí starosta Ľubomír Grega. "Zostáva nám len vedno s nespokojnými občanmi vyvíjať ďalší spoločenský tlak, aby sme kompetentných presvedčili, že Staromešťania sú ozaj diskriminovaní."

Kedy by teda mohli spomínané pozitívne zmeny vstúpiť do platnosti? "V tejto chvíli môžeme len potvrdiť, že pripravujeme viaceré ústretové úpravy v systéme parkovania v prospech motoristickej verejnosti. Malo by sa tak stať ešte do konca tohto roka," odpovedal J. Vrábeľ.

Čo sa týka dodržiavania spoplatneného parkovania, zaujímalo nás, aký je stav v kontrolách mestskou políciou. "Príslušníci MsP od 1. 8. do 31. 8. 2009 zistili a riešili 1 943 priestupkov na úseku dopravy," povedal nám J. Vrábeľ. "Medzi nich patria okrem iných aj prípady parkovania v centre mesta, keď vodič porušil povinnosť vyplývajúcu zo zóny zákazu státia, kde stáť možno len na vyznačených parkovacích miestach a s platným parkovacím lístkom."

Nový systém plateného parkovania, podľa J. Vrábľa, napĺňa očakávania. Hlavný však údajne nebol príjem z parkovného. Prioritou bola regulácia statickej dopravy v centre, ktorú verejnosť určite pozitívne pociťuje. Príjem z parkovného bude predmetom ekonomickej analýzy až tento mesiac.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 563
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 729
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 425
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 408
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 845
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 988
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 472
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 446
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 241
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 102
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými?

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N