AUDI A5 SPORTBACK
Audi A5 Sportback rozširuje modelovú ponuku v strednej triede. Na rozdiel od dvojdverového kupé A5 má Sportback nenápadných päť dverí. Bočné majú bezrámové okná a piate sa vyklápaju aj so sklom do poriadnej výšky. V športovo vyzerajúcej karosérii je výnimočne veľa miesta. Silnejšie verzie majú športový zadný diferenciál.
FIAT PUNTO EVO
Už nie je Grande, ale Evo. Vždy je však Punto. Praktické malé auto podstúpilo zmenu zovňajšku a čiastočne techniky. Veľa zmien nájdeme aj vo vnútri. Tu sa zmenila takmer kompletná palubná doska. Pôvodné, trochu strohé tvary, nahradili emotívnejšie krivky. Nový nárazník má okrem estetickej aj podstatnú bezpečnostnú funkciu. Čo najmenej ublížiť chodcom pri zrážke.
MAZDA 3 MPS
Mazda k výrazne omladenému modelovému radu 3 pridáva najsilnejšiu verziu MPS. Rýdza športová verzia má pod kapotou silný 2,3 litrový štvorvalec. Vďaka turbodúchadlu dosahuje výkon 191 kW (260k) a veľký krútiaci moment 380 Nm. Oproti nemeckým konkurentom boduje citlivým ovládaním a prenosom výkonu na cestu. Je to športové náradie pre náročnejších a skúsenejších šoférov.
TOYOTA PRIUS
Tesne pred Vinobraním Toyota uviedla na náš trh tretiu a podstatne zdokonalenú verziu hybridného liftbacku Prius. Tvary karosérie vychádzajú zo snahy konštruktérov docieliť čo najnižší možný odpor vzduchu. Aj vďaka tomu Prius spotrebuje podľa meraní výrobcu 3,9 litra benzínu na sto kilometrov. Next Prius prichádza s vyšším výkonom, objemnejším motorom a druhou generáciou "full hybrid" systému. Ako to už býva, všetky časti systému sú menšie, dokonalejšie a efektívnejšie.
SKODA SUPERB
Tesne pred koncom roka zavíta na trh Superb vo verzii kombi. Bude to prvá Škoda s bezkľúčovým vstupom, anténou v tvare plutvy a elektrickým zdvíhaním piatych dverí. Základný objem kufra litrov možno zväčšiť zo základných 633 na 1865 litrov. Dobre známe motory možno kombinovať so sedemstupňovou prevodovkou DSG.
SUZUKI SX4
Na jeseň debutuje nové Suzuki SX4, ktoré sa zvonku na prvý pohľad veľmi nezmenilo. Nový modelový rok vidieť viac v interiéri a cítiť pod plynovým pedálom. Miesto po konštrukčne staršom naftovom motore 1,9 DDiS s výkonom 88 kW zaplnil novší motor 2,0 DDiS s výkonom 99kW. Na základnom motore 1,5 VVT došlo k skokovej zmene hodnôt z pôvodných 73 kW na 82 kW a pokles spotreby zo 6,8 na 6,1 l/100km.
OPEL ASTRA
Kompaktný Opel medzigeneračne výrazne narástol, je o 170 mm dlhší a má o 71 mm dlhší rázvor osí kolies. Tieto dobré správy sa samozrejme odrazili aj na interiéri. Vo vnútri je vidieť, že vzorom bola opäť Insignia, volant majú oba modely Opel dokonca rovnaký. V motorovej palete novinky, ktorá k nám zavíta ešte v tomto roku, hrajú prvé husle turbomotory. K charakteru Astry sa viac hodia prepĺňané zážihové poháňacie jednotky 1,4 a 1,6 l, prípadne niektorý z turbodieselov 1,3, 1,7 a 2,0 CDTI.
KIA CEED
Väčšina zmien na inovovanom cee´de je reakciou výrobcu na kritiku novinárov a zákazníkov. Oranžové podsvietenie prístrojov nahradilo jemnejšie červené. Displej palubného počítača bol presunutý do prístrojového panelu pred vodiča. Pôvodnú rýchlostnú páku, ktorá vyzerala ako poskladaná plastová detská hračka, nahradila kratšia. Precíznejšie sa s ňou manipuluje aj vďaka vylepšeným synchrónom na prvých dvoch prevodových stupňoch. Objem schránky pred spolujazdcom narástol o 18%, pričom konečne je aj klimatizovaná.
MERCEDES KOMBI
Mercedes v novembri uvedie na trh tretiu verziu karosérie E triedy. Po sedane a kupé prichádza kombi s veľkým kufrom a štýlovým vzhľadom. V batožinovom priestore môže byť umiestnený tretí a protismerný rad výklopných sedadiel pre deti. Kombi s diaľkovým ovládaním elektricky zdvíhaných piatych dverí má v štandarde deväť airbagov a na výber až desať rôznych motorizácií.
DACIA STEPWAY
Dacia do sychravého jesenného počasia vchádza s modelom Sandero Stepway. V porovnaní so základným modelom je Stepway s podvozkom zvýšeným o dva centimetre určený na horšie cesty a do ťažkých podmienok. Model má v štandardnom vybavení špeciálne plastové nárazníky, ABS, dva airbagy a posilňovač riadenia. „Terénna“ verzia bude dostupná s benzínovým motorom 1,6i (64 kW) alebo naftovým motorom 1,5 dCi (50 kW).
PEUGEOT 5008
Peugeot rozširuje ponuku rodinných vozidiel o kompaktný van 5008, ktorým dorovná ponuku sesterskej značky Citroen. Prístrojový panel vychádza z modelu 3008, ale vnútorný priestor s rovnou podlahou je podstatne väčší. V podlahe batožinového priestoru sa ukrývajú dve vyklápateľné sedadlá tretieho radu. Stabilizačný systém bude v štandarde.