SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Toyota chce zaplaviť trh hybridnými autami

Úlohou hybridov vraj nie je len provizórne vypĺňať prechod od pohonu spaľovacími motormi k elektromobilom. Naopak, ide o alternatívu, ktorá dá ľuďom viac nezávislosti ako vozidlá vybavené elektrickým ústrojenstvom. Takto si predstavuje budúcnosť japonská

Toyota predbežne hovorí o kombinovanej spotrebe štyroch litrov benzínu na sto kilometrov jazdy a emisiách CO2 stlačených pod hranicu 100 g/km.Toyota predbežne hovorí o kombinovanej spotrebe štyroch litrov benzínu na sto kilometrov jazdy a emisiách CO2 stlačených pod hranicu 100 g/km. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA/FRANKFURT. Prvou lastovičkou chystanej ofenzívy je štúdia Auris HSD Full Hybrid. Na frankfurtskom autosalóne síce debutoval iba koncept, ale ešte predtým sa na verejnosť dostala oficiálna informácia, že predaj sériového modelu Auris HSD Full Hybrid odštartuje v druhej polovici budúceho roka. Vyrábať ho plánujú v britskom závode Toyota Motor Manufacturing v britskom Burnastone.

Technika odvodená od Priusu

Úlohou Aurisu HSD Full Hybrid bude konkurovať autám nižšej strednej triedy so vznetovými motormi, a to dynamickými parametrami a najmä palivovou spotrebou. Technika v útrobách Toyoty Auris HSD Full Hybrid má vychádzať z úspešného hybridného modelu Prius. Základom sa stane zážihový štvorvalec 1,8 l (97 k) a elektromotor, ktorý je schopný nielen asistovať spaľovaciemu agregátu, ale aj samostatne poháňať celé vozidlo na vzdialenosti asi dva kilometre.

Toyota predbežne hovorí o kombinovanej spotrebe štyroch litrov benzínu na sto kilometrov jazdy a emisiách CO2 stlačených pod hranicu 100 g/km. Cieľom konštruktérov je vštepiť autu také dynamické parametre, aby v ničom nezaostávalo za konkurentmi s konvenčným pohonom. Šprint z pokoja na 100 km/h preto musí zvládnuť za približne desať sekúnd.

Predskokan chystaného faceliftu

Frakfurtská štúdia naznačila, ako bude vyzerať sériový model. Nové nárazníky, o 20 mm nižšia svetlá výška v porovnaní s bežným Aurisom a aerodynamické kryty na podvozku dokázali znížiť súčiniteľ odporu vzduchu vozidla na hodnotu cx=0,28. K dobrému výsledku prispievajú aj zliatinové disky kolies s priemerom 18 palcov, navrhnuté špeciálne pre tento model. Efektným aj účelným doplnkom sú čiastočne priehľadné solárne články na streche, ktoré vyrábajú energiu pre väčšinu prístrojov na palube auta. Jeho interiér dizajnéri odeli do kože sýto modrého odtieňa Gaucholino. Ostrý kontrast s ním vytvárajú biele časti palubnej dosky a výplní dverí.

Dizajn karosérie prototypu Auris HSD Full Hybrid nás zaujal ešte z jedného dôvodu. Niekoľko jeho štylistických detailov sa totiž uplatní aj na pripravovanom facelifte modelu Auris. Všimnite si najmä nárazníky, masku chladiča a predné i koncové svetlomety.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 554
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 725
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 464
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 403
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 874
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 925
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 451
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 444
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 265
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N