SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Prius zo zásuvky - zatiaľ len pokus

Významnejší prínos hybridného poháňacieho ústrojenstva k šetreniu paliva a životného prostredia vytvárajú takzvané plug-in hybridy. Ich batérie nedobíja iba spaľovací motor, ale energiu môžu čerpať aj pripojením vozidla k elektrickej sieti.

Prius Plug-in hybrid je schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami.Prius Plug-in hybrid je schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami. (Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA/FRANKFURT. Články v plug-in hybridoch majú spravidla väčšiu kapacitu ako tie v bežných hybridných verziách. Toyota výhľadovo plánuje vyrábať plug-in hybrid odvodený od modelu Prius. Jeho poháňací systém kombinujúci zážihový štvorvalec 1,8 l (97 k) a synchrónny elektromotor s permanentným magnetom (79 k) sa nemení.

Pôvodné nikel-metal hybridové batérie ale nahradili výkonnejšie a kompaktnejšie lítiovo-iónové články. Dobitie z bežnej siete 230 V trvá asi 90 minút. Vďaka nim je Prius Plug-in hybrid schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami. Podľa japonských konštruktérov sa väčšina ľudí odvezie do práce, prípadne na nákup bez toho, aby boli nútení naštartovať spaľovací motor. Zároveň klesla priemerná produkcia emisií CO2 pod hranicu 60 g/km a samozrejme aj spotreba benzínu.

Toyota začiatkom budúceho roka prenajme prvých 500 exemplárov plug-in verzie modelu Prius vybraným zákazníkom na celom svete (do Európy sa dostane 150 kusov), aby v praxi otestovali účinnosť celého systému. Až po dôkladných skúškach sa bude uvažovať o hromadnej výrobe.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 761
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 942
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 911
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 388
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 717
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 113
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 590
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 494
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson