BRATISLAVA/FRANKFURT. Články v plug-in hybridoch majú spravidla väčšiu kapacitu ako tie v bežných hybridných verziách. Toyota výhľadovo plánuje vyrábať plug-in hybrid odvodený od modelu Prius. Jeho poháňací systém kombinujúci zážihový štvorvalec 1,8 l (97 k) a synchrónny elektromotor s permanentným magnetom (79 k) sa nemení.
Pôvodné nikel-metal hybridové batérie ale nahradili výkonnejšie a kompaktnejšie lítiovo-iónové články. Dobitie z bežnej siete 230 V trvá asi 90 minút. Vďaka nim je Prius Plug-in hybrid schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami. Podľa japonských konštruktérov sa väčšina ľudí odvezie do práce, prípadne na nákup bez toho, aby boli nútení naštartovať spaľovací motor. Zároveň klesla priemerná produkcia emisií CO2 pod hranicu 60 g/km a samozrejme aj spotreba benzínu.
Toyota začiatkom budúceho roka prenajme prvých 500 exemplárov plug-in verzie modelu Prius vybraným zákazníkom na celom svete (do Európy sa dostane 150 kusov), aby v praxi otestovali účinnosť celého systému. Až po dôkladných skúškach sa bude uvažovať o hromadnej výrobe.