SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Prius zo zásuvky - zatiaľ len pokus

Významnejší prínos hybridného poháňacieho ústrojenstva k šetreniu paliva a životného prostredia vytvárajú takzvané plug-in hybridy. Ich batérie nedobíja iba spaľovací motor, ale energiu môžu čerpať aj pripojením vozidla k elektrickej sieti.

Prius Plug-in hybrid je schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami.Prius Plug-in hybrid je schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami. (Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA/FRANKFURT. Články v plug-in hybridoch majú spravidla väčšiu kapacitu ako tie v bežných hybridných verziách. Toyota výhľadovo plánuje vyrábať plug-in hybrid odvodený od modelu Prius. Jeho poháňací systém kombinujúci zážihový štvorvalec 1,8 l (97 k) a synchrónny elektromotor s permanentným magnetom (79 k) sa nemení.

Pôvodné nikel-metal hybridové batérie ale nahradili výkonnejšie a kompaktnejšie lítiovo-iónové články. Dobitie z bežnej siete 230 V trvá asi 90 minút. Vďaka nim je Prius Plug-in hybrid schopný absolvovať vzdialenosť 20 kilometrov najvyššou rýchlosťou 100 km/h v elektrickom móde s nulovými emisiami. Podľa japonských konštruktérov sa väčšina ľudí odvezie do práce, prípadne na nákup bez toho, aby boli nútení naštartovať spaľovací motor. Zároveň klesla priemerná produkcia emisií CO2 pod hranicu 60 g/km a samozrejme aj spotreba benzínu.

Toyota začiatkom budúceho roka prenajme prvých 500 exemplárov plug-in verzie modelu Prius vybraným zákazníkom na celom svete (do Európy sa dostane 150 kusov), aby v praxi otestovali účinnosť celého systému. Až po dôkladných skúškach sa bude uvažovať o hromadnej výrobe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  5. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  6. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  7. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  8. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  1. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  2. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  5. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  6. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  7. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  8. Statute of limitations in consumer relations
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 916
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 328
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 889
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 962
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 667
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 046
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 915
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 1 704
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poľskí vojaci.

Na obranu chcú vynaložiť až päť percent HDP.


27. nov
Faktúry za štátnu karanténu sú napodiv v poriadku.

Civilizovaný štát by sa mal s faktom, že ľudí protiprávne zavrel, vyrovnať úplne inak.


18 h
Michail Gorbačov.

Ani do Zolcerovej knihy sa mnohé tajomstvá nedostali.


23 h
ILustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Vtipy o lekároch, ktorí vyjednávajú s politikmi a o politikoch, ktorí sa robia, že vyjednávajú s lekármi
  2. Marek Mačuha: Futbal - kto postúpi na svetovom pohári?
  3. Peter Maroncik: Keď takto vypadá oslava, ako by vypadala nasranosť?
  4. Tomáš Vodvářka: Podivuhodná noc - adventní povídka
  5. Jozef Sitko: Vydierač a rozvratník s podporou médií (2)
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vojna v bezpečnostných zložkách: Komu zovrelo v hrdle po domovke u pána X?
  7. Samuel Ivančák: Mlčanlivosť kvetov
  8. Irena Šimuneková: Šášov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 88 068
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 657
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 120
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 355
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 004
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 765
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 621
  8. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 3 429
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu