SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Dzurinda: V roku 2006 by mala Branisko a Ivachnovú spájať diaľnica

KEŽMAROK 4. apríla (SITA) – S rozvojom infraštruktúry rastie záujem o investície, rozvoj cestovného ruchu a z tohto pohľadu si uvedomujem potenciál Kežmarku a Spiša, uviedol dnes po rokovaní so skupinou primátorov v Kežmarku predseda vlády Mikuláš Dzurind

a. Tento rok sa podľa premiéra urýchlia práce na úseku Važec – Mengusovce, v lete bude odovzdaný do užívania tunel pod Braniskom. Investične sa pripravuje úsek Mengusovce – Jánovce v rozpočte 10 mld Sk, z čoho približne 4 mld. Sk poskytne Európska únia. Na spišskej trase diaľnice tak ostáva len úsek Jánovce – Behárovce. „Chcem deklarovať veľmi jasnú politickú vôľu, aby sme našli také riešenie, že rok 2006 by bol cieľovým horizontom, keď bude tunel Branisko spojený diaľnicou až po Ivachnovú“, doplnil M. Dzurinda. Súčasťou úseku Mengusovce – Jánovce by mal byť aj privádzač od Jánoviec smerom na Kežmarok, čo bola jednoznačná požiadavka kežmarského primátora Františka Groholu na dnešnom stretnutí.

Na stretnutí primátorov s premiérom v Kežmarku rezonovala aj otázka nezamestnanosti. V okrese Kežmarok je v súčasnosti viac ako 36 percentná nezamestnanosť. Zodpovednosť samosprávy a štátnej správy na znižovaní nezamestnanosti je podľa premiéra delená. Úlohou štátu je podľa neho vytvárať dobré ekonomické prostredie či zabezpečovať rozvoj infraštruktúry. „Teší ma, že záujem o priemyselné parky rastie“, uviedol M. Dzurinda. Jeden z priemyselných parkov, ktorý podporila aj vláda a Európska únia buduje aj mesto Spišská Nová Ves. Podľa Dzurindu však Slovensko stratilo štyri roky, ktoré muselo venovať príprave legislatívy. Predstavy o rozvoji má i mesto Kežmarok. Pre investorov má pripravené konkrétne lokality, kde môžu spoločnosti investovať. Jedným zo stimulov pre záujemcov je aj odpustenie poplatkov z daní z nehnuteľnosti v závislosti od veľkosti investície.



ro;bl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 762
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 142
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 758
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 721
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 201
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 884
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 907
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 089
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 075
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 979
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric