BRATISLAVA. Podľa konštruktérov značky Nissan, miniautá ako ich poznáme dnes, nemajú budúcnosť. Nahradia ich vozidlá charakterom kombinujúce automobily a motocykle. Sedenie v tandeme za sebou síce spôsobí mierny nárast dĺžky v porovnaní s klasickými mestskými autami, ale menšia šírka bude mať za následok lepšiu ovládateľnosť v hustej premávke.
Štúdia Nissan Land Glider pripravená pre tokijský autosalón (24.10. - 4.11. 2009) pôsobí futuristickým dojmom, ale predstavitelia japonského výrobcu hovoria, že koncept „ukazuje jasný smer, akým sa bude uberať budúcnosť miniauta značky Nissan“.
Ďalší elektromobil Land Glider meria na dĺžku 3100 mm, celková šírka vozidla predstavuje iba 1100 mm, výška 1415 mm a rázvor náprav 2180 mm. Vstup do dvojmiestnej kabíny umožňuje dvojica konvenčných dverí na bokoch auta. Vo vnútri zaujme pracovisko vodiča pripomínajúce kabínu malého lietadla. Ten má k dispozícii multifunkčné riadidlá a za nimi veľký displej zobrazujúci všetky dôležité údaje, vrátane obrazu z dvoch kamier, ktoré nahradili spätné zrkadlá.
Pohon štúdie zabezpečujú dva elektromotory, umiestnené v jej zadnej časti. Napájajú ich lítiovo-iónové články ležiace, kvôli zníženiu ťažiska, v podlahe. Viac informácií týkajúcich sa techniky Nissan neuviedol.
Ako na motorke Najzaujímavejším na celom koncepte je jeho pohyb. Aby bol Land Glider pri svojej malej šírke v zákrutách stabilný, celý sa nakláňa. Náklony až do 17 stupňov riadi elektronika, podľa aktuálnej miery natočenia predných kolies a rýchlosti.
Jazda po meste s Nissanom Land Glider tak môže byť nielen praktická, ale aj zábavná. Zostáva si už iba počkať, či sa podobná kreácia naozaj objaví sériovej výrobe.