SME

Elektrický Peugeot iOn príde o rok

Pojem elektromobil nie je Peugeot cudzí. Sériovo vyrábané vozidlo s elektrickým pohonom - Peugeot 106 Electric - sa na niektorých európskych trhoch objavilo už v roku 1995. Jeho nástupca sa volá iOn a predávať ho začnú na budúci rok.

Sériová výroba Peugeotu iOn odštartuje na budúci rok. Automobilka plánuje ročne predať 25 000 kusov.Sériová výroba Peugeotu iOn odštartuje na budúci rok. Automobilka plánuje ročne predať 25 000 kusov. (Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Päťdverový elektromobil iOn vznikol vďaka spolupráci japonských a francúzskych konštruktérov. Pod zaoblenou karosériou dlhou 3480 mm sa ukrýva technika Mitsubishi iMiEV. Poháňacie ústrojenstvo leží v zadnej časti vozidla. Elektromotor produkuje výkon 47 kW a 180 Nm krútiaceho momentu. Peugeot iOn dokáže uháňať rýchlosťou 130 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nabitie lítiovo-iónových článkov trvá z bežnej siete (230V) približne šesť hodín. Až 80 percent kapacity však nadobudnú po 30 minútach nabíjania. Akčný rádius predstavuje 130 kilometrov, čo má stačiť priemernému vodičovi jazdiacemu po meste. Sériová výroba Peugeotu iOn odštartuje na budúci rok. Automobilka plánuje ročne predať 25 000 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

BB1: Elektromobil budúcnosti „Otec motorka, matka automobil“, týmto sloganom Peugeot na frankfurtskom autosalóne prezentoval štúdiu malého elektromobilu určeného pre jazdu v meste. Koncept BB1 (názov evokuje legendárne miniauto Peugeot Bébé) na dĺžku meria iba 2500 mm, ale vďaka karosérii pripomínajúcej bublinu sa doň zmestia štyria dospelí a 160 litrov nákladu.

Kvôli maximálnej úspore priestoru sú dva elektromotory uložené v zadných kolesách. Každý z nich dáva výkon 7,4 kW, čo autu vážiacemu iba 600 kilogramov stačí na pohyb v preplnených uliciach.

Automobilka udáva hodnotu zrýchlenia z pokoja na 30 km/h za 2,8 sekundy a z 30 na 60 km/h za 4 sekundy. Lítiovo-iónové články ležia pod zadnými sedadlami. Na jedno nabitie je BB1 schopný prejsť 120 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 187
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 099
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 356
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 028
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 788
  6. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 573
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 498
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  2. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  3. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  4. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  5. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  6. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 476
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 468
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 922
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 369
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 026
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 986
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 949
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 056
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu