SME

Môžeme na diaľnici pridať alebo ísť len 60-kou?

Diaľnica Bratislava – Trnava mení svoju tvár. Už onedlho by sme si ju mohli vychutnať v plnom, trojpruhovom profile. Dovtedy sa však budú objavovať otázky. A na tie nie je vždy ľahké odpovedať.

Otázok, ktoré nám posielate na adresu magazín@natankuj.sk je toľko, že sa na všetky nedarí odpovedať ihneď, ako prídu. Mnohé z nich však nestrácajú na aktuálnosti dosť dlho. Slavomír poslal svoj postreh minulý mesiac:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrý deň,

na diaľnici D1 v smere z Bratislavy na Trnavu je v dôsledku prác na betónových stredových zvodidlách niekoľko úsekov so zúženými jazdnými dvojpruhmi, na konci ktorých sú osadené dočasné značky "Koniec obmedzenej najvyššej povolenej rýchlosti".

Tieto značky však z nejakého dôvodu chýbajú niekoľko kilometrov pred exitom Voderady. Vodiči nevedia, či stále platí prikázaná 80-ka, alebo už môžu ísť 130-kou. Vznikajú tak potenciálne nebezpečné situácie, keď si každý vyhodnotí situáciu po svojom. Pred samotným exitom je potom značka so 100, nasledovaná 80 a 60 pri ďalšom upravovanom úseku.

Spomínaným úsekom som šiel za posledné týždne aspoň 5-krát a značky tam stále nie sú. Je to tak úmyselne, alebo iba niekto na ne pozabudol?

SkryťVypnúť reklamu

Ťažko sa dá povedať, či toto "zabudnutie" bolo úmyselné, alebo plánované.

Ešte asi pred dvoma týždňami bolo všetko tak, ako nám popísal Slavo. Minulý víkend však došlo k zmene. Ktosi tam na konci upravovaného úseku postavil prenosnú dopravnú značku - koniec zóny s dopravným obmedzením, ako vidno z fotografie:

Asi to bolo naozaj veľmi narýchlo, lebo robota to bola polovičatá. Dôkaz je zrejmý z fotografie, ktorá vznikla 3.10.2009:

Značka už nechýba, no chybička tam stále je. Aj keď dopravná značka platí pre oba jazdné pruhy v danom smere. Nikde v zákone o cestnej premávke a ani v príslušnej vyhláške nie je napísané, že značka pri ceste platí len pre jazdný pruh, pri ktorom je umiestnená s výnimkou značiek Zákaz zastavenia a Zákaz státia.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže však stále hovoríme o diaľnici, cestári majú povinnosť umiestniť značku, ktorá znamená koniec obmedzení, na obe strany cesty. A nie je to len tak, "pre nič za nič".

§ 8, vyhláška č. 9/2009 Z.z.:

(13) Na zdôraznenie významu a zlepšenie viditeľnosti alebo ak si to vyžaduje bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, možno zvislú dopravnú značku umiestniť
b) na smerovo rozdelenej ceste opakovane i pri ľavom okraji cesty približne na rovnakej úrovni oproti sebe,

(14) Na diaľnici a na rýchlostnej ceste je umiestnenie zvislej dopravnej značky podľa odseku 13 písm. b) povinné, ak je to technicky možné.

Po prvé, umiestniť prenosnú značku Koniec viacerých zákazov (B 39) po oboch stranách cesty nie je vôbec technicky nemožné.

Po druhé, predstavte si situáciu, že by ste predbiehali kamión, ktorý by vám zakryl výhľad na dopravnú značku. V prípade problémov sa ťažko dokazuje fakt, že ste niečo nevideli, lebo ste predbiehali kamión. Nehovoriac o vašom prekvapení z toho, že sa na dobrej diaľnici musí ísť stále 60-kou.

SkryťVypnúť reklamu

No a potom, keďže sa diaľnica opäť upravuje a zužuje, rýchlosť sa v krátkom slede upraví na maximálnych 100 km/h a hneď na to na 80 km/h:

Zaujímavé je, že v tomto prípade sa dopravné značky už dali umiestniť na obidvoch stranách:

No a pre úplnosť, o kúsok ďalej sa rýchlosť znižuje na 60km/h - značky sú vpravo aj vľavo:

Na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou teda už chýbajúce zrušenie rýchlostných obmedzení je. Dali ho síce neskôr ale predsa. Aj v tomto prípade však pravdepodobne zaúradovala zábudlivosť. Alebo to, čomu sa hovorí "práca chvatná, málo platná"?

Zažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, dopravné priestupky, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Otázky, informácie, fotografie alebo videá posielajte na magazin@natankuj.sk.

Autor: Ján Ondák

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 383
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 398
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 041
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 790
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 622
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 035
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 737
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 685
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 366
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 315
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 500
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu