SME
reklama

Diaľnica D1 má byť dokončená aj s tunelmi asi v roku 2014

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014. Povedal to minister dopravy Ľubomír Vážny.

BRATISLAVA 13. októbra (SITA) - Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami by mala byť dokončená bez tunelových úsekov v roku 2012 a spolu s tunelmi v roku 2014. Povedal to minister dopravy Ľubomír Vážny pre agentúru SITA po dnešnom HN Clube v súvislosti s realizáciou dvoch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a Žilinou a Martinom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"To všetko budem vedieť, až keď dôjde k finančnému uzatvoreniu," dodal minister dopravy v súvislosti s prípravou dvoch projektov PPP na D1. Podľa neho sa totiž nedá vylúčiť ani to, že tieto projekty nebudú finančne uzatvorené. Projekt pre stavbu úseku D1 medzi Martinom a Prešovom by mal mať zabezpečené financovanie v polovici februára a medzi Žilinou a Martinom približne v polovici, alebo na jeseň budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vážny s odstupom času neľutuje, že pri výstavbe diaľnic uprednostnil financovanie cez PPP projekty pred klasickým spôsobom výstavby zo štátneho rozpočtu, prípadne eurofondov. Minister dopravy pripomenul, že vláda nikdy netvrdila o termíne dostavby D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2010. "Hovorili sme vždy, že do roku 2010 mimo tunelových úsekov. Musíme porovnávať rok 2012 a rok 2013," tvrdí Vážny. Ročný sklz podľa neho spôsobí predlženie dostavby D1.

"Situácia na bankovom trhu a objem likvidity sa zo dňa na deň vylepšuje. Nemám krištáľovú guľu, neviem, ako to bude v najbližších mesiacoch. Môže sa čokoľvek stať. Trhy sú stále rozkolísané a neisté," povedal generálny riaditeľ UniCredit Bank Slovakia Jozef Barta v HN Clube, venovanom príprave a realizácii diaľničných PPP projektov. Za dôležitý moment v tejto súvislosti označil, že sa už začala realizácia projektu na rýchlostnej ceste R1. O financovanie projektu na D1 bude podľa neho oveľa väčší záujem bánk, pričom Barta potvrdil, že UniCredit Bank Slovakia sa chce podieľať na financovaní stavby D1 s významným objemom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  2. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  3. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  4. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  5. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  7. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  8. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 142
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 040
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 413
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 614
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 592
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu