BRATISLAVA. Slovensko sa opäť zapojí do kampane Európska noc bez nehody. Projekt organizuje belgická nadácia Responsible Young Drivers (RYD) v nočných kluboch po celej Európe každú tretiu októbrovú sobotu, tento rok 17. októbra. TASR o tom informovala Katarína Langová z agentúry Magic Seven Advertising.
Kampaň je zameraná na mladých vodičov a propaguje bezpečnosť na cestách. "Jej hlavným cieľom je upozorniť ich na dôležitosť zodpovedného vedenia vozidla a nevyhnutnosť zníženia počtu obetí pri nehodách zavinených mladými ľuďmi," vysvetlila Langová.
Akcia v nočnom klube prebieha v dvoch fázach. V prvej dobrovoľníci pri vstupe náramkom označia vodiča, ktorý sľúbi, že nebude užívať alkohol a počas večera ostane triezvy. V druhej fáze ho pri odchode domov vyzvú, aby prešiel alkoholovým testom na dôkaz splnenia svojho prísľubu. Organizátori vedú rozhovory s návštevníkmi na tému bezpečnosti. Nejde však o moralizovanie či mentorský prístup, špecifikom tohto projektu je odovzdávanie odkazu mladým mladými.
Do Európskej noci bez nehody sa tento rok zapojí 26 krajín, vo vyše 200 kluboch po celej Európe. Slovensko bude súčasťou tejto európskej akcie už štvrtý rok a partnermi projektu budú bratislavský Subclub a Casey.