Dve prevodovky , dve spotreby
Citroen C5 s novým motorom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 5,6 litra nafty na sto kilometrov. Verzia so šesťstupňovým automatom vykazuje spotrebu 6,8 litra na sto kilometrov a kombi modely s daným motorom majú pri oboch prevodovkách iba o deci vyššiu spotrebu ako sedan. V porovnaní s predchádzajúcim dvojlitrom došlo k redukcii emisií CO2 o 14 percent.
Jeden nahradí dva
Z doterajšej ponuky celkom prirodzene vypadol starší motor 2,0 HDi 136 ale tiež moderný diesel 2,2 HDi 175 s dvomi turbodúchadlami. Nový dvojliter mu je svojimi parametrami blízko a bolo by zrejme zbytočné vyrábať dve veľmi podobné verzie súčasne.
Objem klesá, výkon nie
Jedným z ďalších príkladov znižovania objemu v praxi je náhrada kedysi neoddeliteľnej dvojlitrovej benzínovej klasiky menším motorom s turbodúchadlom. Modelový rad C5 zasiahlo globálne využívanie pomerne vydareného motora 1,6 THP 155. Benzínový štvorvalec s twinscroll turbodúchadlom ponúka výkon 115 kW (155 k) pri 6000 otáčkach a tiež zaujímavý krútiaci moment 240 Nm dostupný medzi 1400 až 4000 otáčkami za minútu. Spotreba paliva 7,1 l/100 km (7,2 l/100 km kombi) vyzerá na papieri celkom sľubne.
Berlingo dostane moderný benzín
Zo spolupráce koncernov PSA a BMW vzišiel pred pár rokmi tiež benzínový motor 1,6 VTi s výkonom 88 kW (120 k), ktorý bude okrem modelov Peugeot, Mini a Citroen poháňať najnovšie aj model Berlingo. S motorom máme iba dobré skúsenosti v rámci dlhodobého testu modelu Peugeot 308 SW. Spotreba spočiatku prekračuje stanovené údaje, ale po najazdení desať tisíc kilometrov začne výrazne klesať. Citroen pri Berlingu uvádza očakávanú spotrebu od 7,3 l /100 km do 7,5l/100km v závislosti od päť alebo sedem miestnej verzie.
Autor: rch