SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Citroen urobil rošádu motorov v strednej triede

Model C5 má na miesto dvoch dieselových motorov jeden nový dvojliter. Prepĺňaný benzínový štvorvalec nahradil starší dvojliter. Z palety motorov vyvinutých v spolupráci s BMW ťaží Berlingo.

Jeden za dvoch. Nový diesel 2,0 HDi 160 nahradí až dva motory. Starší 2,0 HDi 136 a tiež pomerne nový motor 2,2 HDi 175.Jeden za dvoch. Nový diesel 2,0 HDi 160 nahradí až dva motory. Starší 2,0 HDi 136 a tiež pomerne nový motor 2,2 HDi 175. (Zdroj: Citroen)
BRATISLAVA. Limuzína strednej triedy mala v čase premiéry pod kapotou tri naftové motory. Okrem základnej verzie 1,6 HDi bol v ponuke starší dvojliter 2,0 HDi a nový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor 2,2 HDi s výkonom 175 koní. Citroen však po rokoch predstavil úplne nový dvojlitrový diesel vybavený vstrekovaním Common Rail tretej generácie, ktorý ponúka výkon 120 kW (163 k) už pri 3750 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 340 Nm vrcholí v rozmedzí 2000 až 3000 otáčok za minútu.

Dve prevodovky , dve spotreby

Citroen C5 s novým motorom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v priemere 5,6 litra nafty na sto kilometrov. Verzia so šesťstupňovým automatom vykazuje spotrebu 6,8 litra na sto kilometrov a kombi modely s daným motorom majú pri oboch prevodovkách iba o deci vyššiu spotrebu ako sedan. V porovnaní s predchádzajúcim dvojlitrom došlo k redukcii emisií CO2 o 14 percent.

Jeden nahradí dva

Z doterajšej ponuky celkom prirodzene vypadol starší motor 2,0 HDi 136 ale tiež moderný diesel 2,2 HDi 175 s dvomi turbodúchadlami. Nový dvojliter mu je svojimi parametrami blízko a bolo by zrejme zbytočné vyrábať dve veľmi podobné verzie súčasne.

Objem klesá, výkon nie

Jedným z ďalších príkladov znižovania objemu v praxi je náhrada kedysi neoddeliteľnej dvojlitrovej benzínovej klasiky menším motorom s turbodúchadlom. Modelový rad C5 zasiahlo globálne využívanie pomerne vydareného motora 1,6 THP 155. Benzínový štvorvalec s twinscroll turbodúchadlom ponúka výkon 115 kW (155 k) pri 6000 otáčkach a tiež zaujímavý krútiaci moment 240 Nm dostupný medzi 1400 až 4000 otáčkami za minútu. Spotreba paliva 7,1 l/100 km (7,2 l/100 km kombi) vyzerá na papieri celkom sľubne.

Berlingo dostane moderný benzín

Zo spolupráce koncernov PSA a BMW vzišiel pred pár rokmi tiež benzínový motor 1,6 VTi s výkonom 88 kW (120 k), ktorý bude okrem modelov Peugeot, Mini a Citroen poháňať najnovšie aj model Berlingo. S motorom máme iba dobré skúsenosti v rámci dlhodobého testu modelu Peugeot 308 SW. Spotreba spočiatku prekračuje stanovené údaje, ale po najazdení desať tisíc kilometrov začne výrazne klesať. Citroen pri Berlingu uvádza očakávanú spotrebu od 7,3 l /100 km do 7,5l/100km v závislosti od päť alebo sedem miestnej verzie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 105
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 705
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 228
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 346
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 014
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 591
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 527
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  2. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  3. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  4. Irena Šimuneková: Bralce
  5. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  6. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  7. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  8. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 994
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 489
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 386
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 558
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 341
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 295
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 074
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu