SME

Test: Škoda Yeti presviedča

Nápaditá karoséria ukrýva veľký vnútorný priestor. Kombinácia jednotlivých dielcov značky dopadla dobre s výnimkou zlého ovládania na volante. Preplňovaný benzínový motor má ušľachtilé správanie a dynamiku s vyššou spotrebou, než sme čakali.

Yeti komfortne jazdí po nekvalitných cestách a zlému povrchu je prispôsobená elektronika.Yeti komfortne jazdí po nekvalitných cestách a zlému povrchu je prispôsobená elektronika. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Škoda Yeti bude z každého ohľadu patriť medzi míľniky českej značky, pretože znamená rozšírenie o doteraz nepoznaný segment. A také sú reakcie ľudí na testovacie auto. Napriek výraznému dizajnu a prehnanej medializácii mnohým nie je jasné, do akej triedy Yeti patrí, aký má pohon a čo to vlastne je. Nakoľko fakty o novom aute sa dajú získať z množstva zdrojov, sústredili sme sa iba na na to, aký Yeti je.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nesie odkaz značky Na rozdiel od Fabie alebo zadných partií Superbu, nadčasovosť dizajnu možno spomenúť v pozitívnom zmysle slova. Teraz sme ochotní uveriť, že nový dizajnový jazyk mal vytýčený smer a prináša prvé ovocie, hoci obete boli veľké.

SkryťVypnúť reklamu

Ovládací panel klimatizácie zvládne šofér hravo.

Na tlačidle stabilizačného systému vidieť

snahy o časté vypínanie, ale bezpečnosť je prvoradá

a systém sa vypnúť nedá.

Yeti naživo výborne vyzerá, má vyvážené proporcie a nevyzerá ako skladačka, hoci ňou v podstate je.

V krivkách karosérie vidíme jemne ukrytú robustnosť a štíhlosť. Jednoducho, niekto v ňom môže vidieť masívne SUV a odporcovia tohto štýlu zase šikovné auto.

V streche je ešte vybranie, aby bolo veľa miesta nad hlavou.

Interiér pôsobí veľmi vzdušne.

Prahy a nárazníky znesú v neľútostnej praxi našich ciest dosť. Yeti má dobre chránený podvozok a hlavne pri prepružení nešúcha bruchom o zem ako Octavia. Na štrkovej ceste odletujúce skalky nepoškodia lak a ich nárazy do vnútorných blatníkov veľmi nepočuť. Vyhotovenie jednotlivých detailov karosérie i jej dizajn samotný si zaslúžia uznanie. Prístupný kufor Splynutie funkčných línií a nápadu má svoj zmysel bez podobných pokleskov, ako zašpicatený roh dverí modelu Roomster. Yeti ponúka veľmi pohodlné nastupovanie, široké otváranie dverí a dobre prístupný batožinový priestor.

SkryťVypnúť reklamu

Po vybratí sedadiel zostane veľký úložný priestor so schodom medzi kufrom a kabínou.

Dno kufra takmer lícuje s nakladacou hranou a v kufri celkom seriózne uľahčujú uchytenie tašiek posuvné háčiky. Na ne možno zachytiť aj vyklopené dno. Vyberanie rezervy bude rozhodne ťažšie ako manipulácia so zadnými vyberateľnými sedadlami.

Na zadných sedadlách je veľa miesta na nohy,

aj v oblasti hlavy. Stredné sedadlo je úzke

a ramenami sa budú dospelí trochu tlačiť.

Z troch samostatných sedadiel je stredné lepšie využiteľné ako stolík. Ak ho netreba, možno dve krajné sedadlá posunúť bližšie k sebe a zvýšiť komfort dvom ľuďom vzadu. Pri posúvaní sedadiel v priečnom smere ich stačí vyklopiť bez nutnosti úplného vybratia. Odstraňovanie zadných sedadiel je celkom intuitívne a pravé aj ľavé sedadlo majú označenie.

SkryťVypnúť reklamu

Takto možno pripraviť komfortné sedenie pre dvoch.

Valčeky na volante. Nikdy viac Prístrojová doska neprináša žiadne nové prekvapenia, pretože pozostáva z dielcov Škoda zasadených do vysokého a novo vytvarovaného celku. Zvláštny je šikmý uhol osi volantu. Nepáčil sa nám dizajn volantu ani ovládacie prvky na ňom.

Ovládanie na volante pomocou valčeka je zlé a navyše sa často prepína nechtiac, dotykom ruky.

S valčekmi sa zle a nepresne narába a navyše aj neplánovane, pri otáčaní volantom. Tento typ ovládacích prvkov na volante by sme pokojne oželeli. Zabodovala výklopná odkladacia skrinka pred spolujazdcom. Japonskými autami inšpirované riešenie je lepšie, ako hlboké diery s dvierkami. Spotrebu nepotvrdil Pochvalných uznaní na margo benzínového preplňovaného motora 1,8 TSI odznelo v tlači aj medzi motoristami veľa. V teste sme dosiahli priemer málo cez šesť litrov na sto kilometrov. V očakávaní podobných výsledkov sme naštartovali prepĺňaný štvorvalec vsadený do modelu Yeti. Správal sa rovnako ticho a jemne ako v iných modeloch. Rozpätie otáčok s maximálnym výkonom a krútiacim momentom dobre vyzerá na papieri a podľa pocitov sa prenáša do praxe. Efekt oneskorenej reakcie elektronického plynu je minimálny a dynamika motora zaujímavá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Guma v boxoch dverí fixuje vyššie predmety v boxe.

Dobrých nápadov má Yeti viac.

Zrejme vyššia stavba karosérie s vyšším odporom vzduchu spôsobili, že štvorvalec nebol taký úsporný, ako ho poznáme. Minimálne chcel 8,6 litra, ale väčšinou cez deväť. Môže to byť spôsobené nižším počtom kilometrov testovacieho modelu. Preplňovaný motor osloví najmä kultúrou chodu, dynamikou a navyše má dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku. Jednotka nie je príliš rýchla a v ľahkom teréne netrpí motor, ani spojka. Filtruje nerovnosti Držanie stopy v zákrutách považujeme za štandard dneška. Skôr príjemne prekvapilo odhlučnenie podvozka a odfiltrovanie rázov na zlých cestách a štrku. Yeti sa pri prechádzaní priečnej odvodňovacej odrážky lesnej cesty zbytočne nerozkýva. Je to dobré tuhé auto, dostatočne kompaktné do hustej premávky a zároveň priestranné. Poskytuje dobrú dávku úžitku bez zbytočne veľkých vonkajších rozmerov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sme spokojní

Sme nespokojní

Dôvtipné detaily Ovládanie na volante

Podvozok Spotreba motora 1,8 TSI

Záber pohonu všetkých kolies Úzke stredné sedadlo vzadu

Komfort jazdy -

Priestor nad hlavou -

Kvalita spracovania -

Kultúra chodu motora -

Kupujem – nekupujem

Konečne prišla po rokoch na trh Škoda, ktorú by som chcel

zavrieť do vlastnej garáže. (Rastislav Chvála)

Technické parametre Motor 1,8 TSI

Typ radový štvorvalec

Pohon 4x4

Zdvihový objem (cm3) 1798

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výkon (kw/k) 118

Pri otáčkach (ot./min.) 4500-6200

Krútiaci moment (Nm) 250

Pri otáčkach (ot./min) 1500-4500

Emisná norma EU5

Emisie CO2 (g/km) 189

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2578

Dĺžka (mm) 4223

Širka (mm) 1793

Výška (mm) 1691

Pohotovostná hmot (kg) 1505

Objem palivovej nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 200

Spotreba mesto(l/100 km) 10,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,9

Kombinovaná spotreba 8,0

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba v teste (l/100 km) 8,9

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 453
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 653
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 023
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 231
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 880
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 786
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 689
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 338
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  2. Ivan Čáni: Komentátor Schutz naštartoval generálneho prokurátora Žilinku.
  3. Rado Surovka: Vážení opozičníci, posrali ste to
  4. Martin Turčan: Prečo sa Matovič dohodol s Ficom
  5. Irena Šimuneková: Martinské hole – kráľovstvo ticha a nekonečných výhľadov
  6. Martin Fronk: Puškin a Slovensko: Láska, ktorá pretrvala storočia
  7. Gabriel Šaffa: Ako Ukrajina zmenila povahu vojny – navždy
  8. Monika Albertiová: Cenzúra v priamom prenose? Prípad Trochu inak s Adelou
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 917
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 029
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 737
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 492
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 328
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 987
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 348
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 6 953
  1. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  2. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  3. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  4. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  5. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  7. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
SkryťZatvoriť reklamu