SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Test: Škoda Yeti presviedča

Nápaditá karoséria ukrýva veľký vnútorný priestor. Kombinácia jednotlivých dielcov značky dopadla dobre s výnimkou zlého ovládania na volante. Preplňovaný benzínový motor má ušľachtilé správanie a dynamiku s vyššou spotrebou, než sme čakali.

Yeti komfortne jazdí po nekvalitných cestách a zlému povrchu je prispôsobená elektronika.Yeti komfortne jazdí po nekvalitných cestách a zlému povrchu je prispôsobená elektronika. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Škoda Yeti bude z každého ohľadu patriť medzi míľniky českej značky, pretože znamená rozšírenie o doteraz nepoznaný segment. A také sú reakcie ľudí na testovacie auto. Napriek výraznému dizajnu a prehnanej medializácii mnohým nie je jasné, do akej triedy Yeti patrí, aký má pohon a čo to vlastne je. Nakoľko fakty o novom aute sa dajú získať z množstva zdrojov, sústredili sme sa iba na na to, aký Yeti je.

Nesie odkaz značky

Na rozdiel od Fabie alebo zadných partií Superbu, nadčasovosť dizajnu možno spomenúť v pozitívnom zmysle slova. Teraz sme ochotní uveriť, že nový dizajnový jazyk mal vytýčený smer a prináša prvé ovocie, hoci obete boli veľké.

87_male_big.JPG

Ovládací panel klimatizácie zvládne šofér hravo.
Na tlačidle stabilizačného systému vidieť
snahy o časté vypínanie, ale bezpečnosť je prvoradá
a systém sa vypnúť nedá.

Yeti naživo výborne vyzerá, má vyvážené proporcie a nevyzerá ako skladačka, hoci ňou v podstate je.
V krivkách karosérie vidíme jemne ukrytú robustnosť a štíhlosť. Jednoducho, niekto v ňom môže vidieť masívne SUV a odporcovia tohto štýlu zase šikovné auto.

88_male_big.JPG

V streche je ešte vybranie, aby bolo veľa miesta nad hlavou.
Interiér pôsobí veľmi vzdušne.

Prahy a nárazníky znesú v neľútostnej praxi našich ciest dosť. Yeti má dobre chránený podvozok a hlavne pri prepružení nešúcha bruchom o zem ako Octavia. Na štrkovej ceste odletujúce skalky nepoškodia lak a ich nárazy do vnútorných blatníkov veľmi nepočuť. Vyhotovenie jednotlivých detailov karosérie i jej dizajn samotný si zaslúžia uznanie.

Prístupný kufor

Splynutie funkčných línií a nápadu má svoj zmysel bez podobných pokleskov, ako zašpicatený roh dverí modelu Roomster. Yeti ponúka veľmi pohodlné nastupovanie, široké otváranie dverí a dobre prístupný batožinový priestor.

83_male_big.JPG

Po vybratí sedadiel zostane veľký úložný priestor so schodom medzi kufrom a kabínou.

Dno kufra takmer lícuje s nakladacou hranou a v kufri celkom seriózne uľahčujú uchytenie tašiek posuvné háčiky. Na ne možno zachytiť aj vyklopené dno. Vyberanie rezervy bude rozhodne ťažšie ako manipulácia so zadnými vyberateľnými sedadlami.

82_male_big.JPG

Na zadných sedadlách je veľa miesta na nohy,
aj v oblasti hlavy. Stredné sedadlo je úzke
a ramenami sa budú dospelí trochu tlačiť.

Z troch samostatných sedadiel je stredné lepšie využiteľné ako stolík. Ak ho netreba, možno dve krajné sedadlá posunúť bližšie k sebe a zvýšiť komfort dvom ľuďom vzadu. Pri posúvaní sedadiel v priečnom smere ich stačí vyklopiť bez nutnosti úplného vybratia. Odstraňovanie zadných sedadiel je celkom intuitívne a pravé aj ľavé sedadlo majú označenie.

84_male_big.JPG

Takto možno pripraviť komfortné sedenie pre dvoch.

Valčeky na volante. Nikdy viac

Prístrojová doska neprináša žiadne nové prekvapenia, pretože pozostáva z dielcov Škoda zasadených do vysokého a novo vytvarovaného celku. Zvláštny je šikmý uhol osi volantu. Nepáčil sa nám dizajn volantu ani ovládacie prvky na ňom.

86_male_big.JPG

Ovládanie na volante pomocou valčeka je zlé a navyše sa často prepína nechtiac, dotykom ruky.

S valčekmi sa zle a nepresne narába a navyše aj neplánovane, pri otáčaní volantom. Tento typ ovládacích prvkov na volante by sme pokojne oželeli. Zabodovala výklopná odkladacia skrinka pred spolujazdcom. Japonskými autami inšpirované riešenie je lepšie, ako hlboké diery s dvierkami.

Spotrebu nepotvrdil

Pochvalných uznaní na margo benzínového preplňovaného motora 1,8 TSI odznelo v tlači aj medzi motoristami veľa. V teste sme dosiahli priemer málo cez šesť litrov na sto kilometrov. V očakávaní podobných výsledkov sme naštartovali prepĺňaný štvorvalec vsadený do modelu Yeti. Správal sa rovnako ticho a jemne ako v iných modeloch. Rozpätie otáčok s maximálnym výkonom a krútiacim momentom dobre vyzerá na papieri a podľa pocitov sa prenáša do praxe. Efekt oneskorenej reakcie elektronického plynu je minimálny a dynamika motora zaujímavá.

85_male_big.JPG

Guma v boxoch dverí fixuje vyššie predmety v boxe.
Dobrých nápadov má Yeti viac.

Zrejme vyššia stavba karosérie s vyšším odporom vzduchu spôsobili, že štvorvalec nebol taký úsporný, ako ho poznáme. Minimálne chcel 8,6 litra, ale väčšinou cez deväť. Môže to byť spôsobené nižším počtom kilometrov testovacieho modelu. Preplňovaný motor osloví najmä kultúrou chodu, dynamikou a navyše má dobre navrhnutú šesťstupňovú prevodovku. Jednotka nie je príliš rýchla a v ľahkom teréne netrpí motor, ani spojka.

Filtruje nerovnosti

Držanie stopy v zákrutách považujeme za štandard dneška. Skôr príjemne prekvapilo odhlučnenie podvozka a odfiltrovanie rázov na zlých cestách a štrku. Yeti sa pri prechádzaní priečnej odvodňovacej odrážky lesnej cesty zbytočne nerozkýva. Je to dobré tuhé auto, dostatočne kompaktné do hustej premávky a zároveň priestranné. Poskytuje dobrú dávku úžitku bez zbytočne veľkých vonkajších rozmerov.

Sme spokojní

Sme nespokojní

Dôvtipné detaily Ovládanie na volante
Podvozok Spotreba motora 1,8 TSI
Záber pohonu všetkých kolies Úzke stredné sedadlo vzadu
Komfort jazdy -
Priestor nad hlavou -
Kvalita spracovania -
Kultúra chodu motora -

Kupujem – nekupujem

Konečne prišla po rokoch na trh Škoda, ktorú by som chcel
zavrieť do vlastnej garáže. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 1,8 TSI
Typ radový štvorvalec
Pohon 4x4
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 118
Pri otáčkach (ot./min.) 4500-6200
Krútiaci moment (Nm) 250
Pri otáčkach (ot./min) 1500-4500
Emisná norma EU5
Emisie CO2 (g/km) 189
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2578
Dĺžka (mm) 4223
Širka (mm) 1793
Výška (mm) 1691
Pohotovostná hmot (kg) 1505
Objem palivovej nádrže (l) 60
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 10,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,9
Kombinovaná spotreba 8,0
Spotreba v teste (l/100 km) 8,9

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 099
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 332
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 567
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 758
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 656
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 848
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 756
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 621
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.