SME

Nerobte prudké manévre. Príves je ako kyvadlo

Zrovnávanie šmyku prívesu je takmer nemožné, preto dodržujte maximálnu rýchlosť prívesu a jazdite tak, aby ste sa vyhli prudkým manévrom.

Vozík je ako kyvadlo a manéver, ktorý je pre auto zvládnuteľný, môže príves doslova rozhádzať.Vozík je ako kyvadlo a manéver, ktorý je pre auto zvládnuteľný, môže príves doslova rozhádzať. (Zdroj: Alena Šperková)

BRATISLAVA. Základom bezpečnej jazdy s prívesným vozíkom za osobným autom je plynulá jazda bez prudkých manévrov. Kým s osobným autom sa dá aj v šmyku manévrovať alebo celkom dobre korigovať smer, prívesný vozík korekciu znemožňuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najlepšie je vyhnúť sa akýmkoľvek rizikovým situáciám, preto je na prívesoch rýchlosť obmedzená iba na 80 kilometrov za hodinu, aby mal vodič čas reagovať a znížiť bezpečne tempo. Rýchlosť prejazdu zákrut musí byť podstatne nižšia a vodič musí mať pred zákrutou na pamäti, že nebrzdený vozík ho tlačí dopredu.

SkryťVypnúť reklamu

Auto nie je schopné v prvej fáze dobre zatočiť do zákruty. Naopak v strednej časti zákruty môže vozík tlačiť zadnú časť auta von, najmä ak vodič neskoro brzdil a ešte dobrzďuje.

Pozor na myšičky

K nestabilite súpravy často prispieva prudký manéver „myšička“, pri ktorej sa vozík správa ako kyvadlo. Ak musíte obísť prekážku strhnutím volantu, tak zároveň (ak to situácia umožňuje) nebrzdite, pretože brzdením situáciu zhoršíte.

Dole z kopca

Dole strmým a dlhým kopcom sa s osobným autom snažte brzdiť motorom a nerozbiehať auto na vysokú rýchlosť. Na dlhej ceste so zaťaženým prívesom prekontrolujte aspoň raz za hodinu pneumatiky, či sa neprehrievajú, pretože enormne zaťažené a zle nafúkané by mohli prasknúť. „Šusdefekt“ sa prívesom iba ťažko vyrovnáva.

SkryťVypnúť reklamu

Dozerajte na brzdenie

Prudké brzdenie v priamom smere môže vychýliť vozík z osi, preto skúste periférne pozrieť do zrkadla, či sa vozík príliš nevychýlil. Ak áno, na chvíľu povoľte brzdový pedál a opäť stlačte. Na budúce vám poradíme, ako čo najjednoduchšie cúvať s prívesom.


12_vozik_big.jpg

Ak pri prudkom manévri ešte brzdíte, súprava sa „zalomí“
a príves prinajmenšom poškodí auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 415
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 464
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 863
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 185
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 059
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 669
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 392
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 225
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 913
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 275
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu