SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Superb je na pomery Škody skôr extravagantný

Superb Combi doslova hltá batožinu a prináša novú, v českých autách nevídanú výbavu Mladoboleslavský výrobca stavia na osvedčené prednosti, aj keď vyvíja model „prestížnej“ strednej triedy. Veľký batožinový priestor je preto štandardom. Neutrpel ním však

(Zdroj: Škoda Auto)

MILÁNO, BAVENO. Zrejme symbolicky nás trasa novinárskej prezentácie zaviedla k jazeru Lago Maggiore na taliansko-švajčiarskom pohraničí. Jeho názov sa dá voľne preložiť ako „väčšie jazero“. Tento prívlastok sedí aj novej škodovke. Dĺžka Superbu Combi je navlas zhodná s verziou sedan, hodnota 4838 mm ale patrí k najväčším v strednej triede.

Zatiaľ čo dizajn sedanu Superb je na pomery Škody skôr extravagantný, Combi stavia na klasiku. Aj preto si trúfame tipnúť, že bude v boji o zákazníka ťahať za kratší koniec. Jozef Kabáň, šéfdizajnér Škody Auto, nás síce v úvode pobavil vetou: „Zadná časť bola navrhnutá s veľkou ľahkosťou, ktorá pripomína kupé,“ musíme však uznať, že zaoblená línia strechy plynulo prechádzajúca do zadných stĺpikov pôsobí elegantne.

12_male_big.jpg

Žiadne kontroverzné detaily: Zadná časť sa tvári prísne konzervatívne. Anténu kombinujúcu plutvu a prút v Combi nahradila samostatná plutva.

Koncové svetlá majú jednoduchý tvar a z diaľky evokujú použitie diódovej techniky. Až detailnejší pohľad odhalí klasické žiarovky. K štandardnej výbave patrí strešný nosič v čiernom alebo striebornom odtieni. Za príplatok dostanete bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie vozidla alebo panoramatickú sklenenú strechu.

15_male_big.jpg

Za panoramatickú sklenenú strechu si treba priplatiť.

Objem ničím nenahradíš

Prvotným cieľom konštruktérov českej značky bolo vždy navrhnúť auto, ktoré bude bodovať svojimi úžitkovými paramentrami. Preto nič iné, ako obrovský batožinový priestor, sme od novej vlajkovej lode z Mladej Boleslavi ani nečakali. V základnom - päťmiestnom - usporiadaní pojme 633 litrov nákladu, po sklopení zadných sedadiel sa kapacita priestoru pre batožinu zväčší a 1865 l. Superb Combi tak patrí medzi najpriestranejšie modely v strednej triede.
Prekvapujúco sa predstavitelia škodovky na prezentácii nepochválili tým, že ich novinka veľkosťou kufra prekonáva všetkých konkurentov v koncerne Volkswagen, teda Audi A4 Avant, Seat Exeo ST, VW Passat Variant, ale aj o segment vyššie posadené Audi A6 Avant.

13_male_big.jpg

Batožinový priestor má základný objem 633 litrov.
Pre jeho navýšenie treba vyklopiť sedáky
a potom operadlá zadných sedadiel.
Opierky hláv musia byť v spodnej polohe.

V lepšie vybavených verziách môže človeka pri manipulácii s piatymi dverami zastúpiť elektromotor. Po otvorení dverí sa roletka kryjúca batožinový priestor presunie do stredovej polohy. Plastová medzipodlaha uľahčuje nakladanie ťažších predmetov tým, že sa dá vysunúť až nad zadný nárazník.

Na zadných sedadlách sa šetrilo

K príjemným detailom patria posuvné hliníkové lišty, ktoré umožňujú rozčleniť batožinový priestor a zabrániť neželanému pohybu menších predmetov. Tento systém Superb Combi prebral od svojich koncernových súrodencov. Interiérové svietidlá osvetlia nielen kabínu a kufor, ale aj priestor za vozidlom, ak sú vyklopené piate dvere. Kufor osvetľuje aj malé prenosné svietidlo, ktoré je možné z neho vybrať a vďaka magnetu pripevniť napríklad ku karosérii. Pri oprave defektu to môže byť užitočná pomôcka.

14_male_big.jpg

Strešný nosič na streche patrí k základnej výbave.
Dodáva sa v čiernom alebo striebornom odtieni.

Priestorová ponuka na zadných sedadlách sa nezmenila. Cestujúcim stále ponúka nadštandardne veľa miesta najmä v pozdĺžnom smere. V spojitosti s ním viacerým novinárom napadla otázka, či by Superbu Combi neprospela posuvná zadná lavica. Šéf technického vývoja Eckhard Scholz odpovedal, že podobné riešenie by zvýšilo náklady na výrobu a tým cenu auta. Šetrenie s financiami sme zaznamenali na systéme sklápania zadných sedadiel. Väčšina konkurentov ponúka možnosť sedadlá sklopiť jediným pohybom. V Superbe treba najprv vyklopiť sedáky a potom operadlá. Vďaka dvojitému dnu vznikne rovná podlaha.

11_male_big.jpg

Slovenskí motoristi sa Škody Superb Combi dočkajú na prelome rokov 2009 a 2010. Ceny zatiaľ nepoznáme.

Základný motor stojí za skúšku

Podvozok verzie Combi dostal prepracované uchytenie zadnej nápravy ku karosérii, ktoré znesie väčšie maximálne povolené zaťaženie auta. Zmeny jazdných vlastností v porovnaní so sedanom sme nezaznamenali. Celú pravdu odhalí až test s naloženým kufrom. Paleta poháňacích jednotiek má päť položiek. Páčili sa nám dva slabšie zážihové a najsilnejší vznetový agregát.

Jazdili SME...

Úvodné kilometre za volantom Škody Superb Combi patrili verzii vybavenej dvojlitrovým turbodieslom TDI CR s výkonom 125 kW (170 k) a pohonom všetkých kolies. Táto konfigurácia ideálne stelesňuje požiadavky na služobné auto, ktoré bude hltať tisíce kilometrov európskych ciest. Kultivovaný agregát má dostatok sily a na trase kombinujúcej diaľnicu a kľukaté okresné cesty si vypýtal 6,5 litra nafty na sto kilometrov. Alternatívu pre tých, ktorým nafta nevonia, predstavuje zážihový turbomotor 1,8 TSI (118 kW/160 k). K dispozícii je aj s pohonom všetkých kolies. Treba však rátať s mierne vyššou palivovou spotrebou.

Najväčším otáznikom pre nás bola benzínová jedna-štvorka TSI prepĺňaná turbodúchadlom (92 kW/125 k). Základný motor nemal problém hnať 1429 kg vážiaci kombík ani prudkými stúpaniami na ceste z Orta San Giulio do Bavena. Spotreba paliva pri relatívne pokojnej jazde oscilovala okolo siedmich litrov. Treba však dodať, že sme jazdili s prázdnym autom obsadeným iba vodičom a spolujazdcom. Potencionálnym záujemcom rozhodne odporúčame previezť sa aj so základnou motorizáciou.

Cestu späť na letisko sme absolvovali v úlohe pasažierov na zadných sedadlách. Viezla nás základná vznetová verzia 2,0 TDI (103 kW/140 k) vybavená starším systémom vstrekovania nafty čerpadlo-tryska. Napriek dobre utlmenej kabíne sme vo vyšších rýchlostiach na diaľnici postrehli dunenie charakteristické pre motory TDI PD.

Technické parametre - Škoda Superb Combi
Benzínové motory 1,4 1,8 1,8 1,8 3,6
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x4 4x4
Prevodovka 6 MP 6 MP 7 AP 6 MP 6 AP
Zdvihový objem (cm3) 1390 1798 1798 1798 3597
Výkon (kw/k) 92/125 118/160 118/160 118/160 191/260
Pri otáčkach (ot./min.) 5000 4500-6200 4500-6200 4500-6200 6000
Krútiaci moment (Nm) 200 250 250 250 350
Pri otáčkach (ot./min) 1500-4000 1500-4500 1500-4500 1500-4500 2500-5000
Emisie CO2 (g/km) 159 171 170 191 237
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,6 8,7 8,6 8,8 6,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 199 218 218 215 247
Kombinovaná spotreba 6,9 7,3 7,3 8,2 10,2
Dieselové motory 1,9 2,0 2,0 2,0 2,0 2,0
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x2 4x2 4x4
Prevodovka 5 MP 6 MP 6 AP 6 MP 6 AP 6 MP
Zdvihový objem (cm3) 1896 1968 1968 1968 1968 1968
Výkon (kw/k) 77/105 103/140 103/140 125/170 125/170 125/170
Pri otáčkach (ot./min.) 4000 4000 4000 4200 4200 4200
Krútiaci moment (Nm) 250 320 320 350 350 350
Pri otáčkach (ot./min) 1900 1800-2500 1800-2500 1750-2500 1750-2500 1750-2500
Emisie CO2 (g/km) 153 160 179 155 162 169
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,6 10,3 10,3 8,9 8,9 9,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 189 205 203 220 218 217
Kombinovaná spotreba 5,8 6,1 6,8 5,9 6,3 6,5

Rozmery:
dĺžka [mm] 4838
šírka [mm] 1817
výška [mm] 1510
rázvor náprav [mm] 2761
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 833
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 463
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 424
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 525
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 499
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 373
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 232
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 056
  9. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 005
  10. Slovenský orloj – svetová atrakcia 2 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  2. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  3. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  4. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  5. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  6. Štefan Vidlár: Autority
  7. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  8. Anton Kovalčík: Len aby si neublížil(a)!
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 630
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 747
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 076
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 495
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 052
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 458
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 823
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 691
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu