SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 19:45

Diaľničný úsek nemá odstavný pruh

Medzi Sencom a Bratislavou sa už jazdí na trojprúdovej diaľnici. Skúšobne.

Kto bude musieť na vyše dvadsaťkilometrovom úseku odstaviť vozidlo, má tak podľa diaľničnej spoločnosti urobiť čo najbližšie pri krajnici. Odtiahnu ho vraj do dvadsiatich minút. Odstavný pruh dobudujú do troch rokov.Kto bude musieť na vyše dvadsaťkilometrovom úseku odstaviť vozidlo, má tak podľa diaľničnej spoločnosti urobiť čo najbližšie pri krajnici. Odtiahnu ho vraj do dvadsiatich minút. Odstavný pruh dobudujú do troch rokov. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Agentúrny text sme o 19:45 aktualizovali autorským článkom SME.

BRATISLAVA. Na diaľnici D1 na úseku medzi Sencom a Bratislavou sa od sobotnej noci jazdí v troch pruhoch. Chýba však odstavný pruh, ich šírka siaha až na krajnicu vozovky.

Ak sa vodičovi náhle pokazí auto, riskuje, že spôsobí hromadnú haváriu, pri ktorej môže prísť o život. Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že ide o dočasné riešenie, ktoré by však mohlo trvať až tri roky.

V ohrození života

„Obávam sa, že sa tam niekomu niečo stane,“ hovorí o úseku medzi Sencom a Bratislavou vodič Ladislav Szabo. Kamionista Milan upozorňuje, že bez odstavného pruhu sa veľmi zvyšuje riziko reťazovej havárie. Ďalší vodič Marián Jamrich podotýka, že ak by mal na tomto úseku problémy s autom, nemuseli by mu pomôcť ani reflexná vesta s výstražným trojuholníkom.

„Tri pruhy bez odstavného považujem za bezpečnejšie, ako dva pruhy s odstavným, ktorý aj tak v čase špičky nikto nerešpektoval,“ reaguje Pavol Reich, generálny tajomník združenia cestných dopravcov Česmad. Podľa neho by však trasu mala vo zvýšenej miere monitorovať polícia a Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Trojročné dočasné riešenie

„Rozhodli sme sa, že to vyskúšame, aby sme spriepustnili diaľnicu, ktorá bola sústavne zapchatá, a aby sme vyskúšali, ako bude šesťpruh fungovať,“ vysvetľuje šéf NDS Igor Choma. Diaľnica so šiestimi pruhmi bez odstavných je podľa neho dočasným riešením. Odstavné pruhy by mali vybudovať do dvoch–troch rokov.

V prípade, ak by mal vodič nepredvídateľné problémy so svojím autom, má podľa Chomu zastaviť na najbližšom odpočívadle. To je však napríklad na vyše 20­kilometrovom úseku medzi Sencom a Bratislavou iba jedno. Ak by vodič nebol schopný dôjsť s autom na odpočívadlo, má ho zastaviť čo najbližšie pri krajnici a zavolať na číslo 0800 100 007 – zelenú linku NDS, radí Choma. Servisné vozidlo spoločnosti príde podľa neho vodičovi na pomoc do dvadsiatich minút.

„Máme tendenciu odtiahnuť ho bezplatne na najbližšie odpočívadlo,“ sľubuje šéf NDS. Ak však bude bezpečnostná situácia na diaľnici neúnosná, vráti sa NDS k dvom pruhom. Šesťpruhová diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou má fungovať najneskôr od 17. novembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.