SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Diaľničný úsek nemá odstavný pruh

Medzi Sencom a Bratislavou sa už jazdí na trojprúdovej diaľnici. Skúšobne.

Kto bude musieť na vyše dvadsaťkilometrovom úseku odstaviť vozidlo, má tak podľa diaľničnej spoločnosti urobiť čo najbližšie pri krajnici. Odtiahnu ho vraj do dvadsiatich minút. Odstavný pruh dobudujú do troch rokov.Kto bude musieť na vyše dvadsaťkilometrovom úseku odstaviť vozidlo, má tak podľa diaľničnej spoločnosti urobiť čo najbližšie pri krajnici. Odtiahnu ho vraj do dvadsiatich minút. Odstavný pruh dobudujú do troch rokov. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Agentúrny text sme o 19:45 aktualizovali autorským článkom SME.

BRATISLAVA. Na diaľnici D1 na úseku medzi Sencom a Bratislavou sa od sobotnej noci jazdí v troch pruhoch. Chýba však odstavný pruh, ich šírka siaha až na krajnicu vozovky.

Ak sa vodičovi náhle pokazí auto, riskuje, že spôsobí hromadnú haváriu, pri ktorej môže prísť o život. Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že ide o dočasné riešenie, ktoré by však mohlo trvať až tri roky.

V ohrození života

„Obávam sa, že sa tam niekomu niečo stane,“ hovorí o úseku medzi Sencom a Bratislavou vodič Ladislav Szabo. Kamionista Milan upozorňuje, že bez odstavného pruhu sa veľmi zvyšuje riziko reťazovej havárie. Ďalší vodič Marián Jamrich podotýka, že ak by mal na tomto úseku problémy s autom, nemuseli by mu pomôcť ani reflexná vesta s výstražným trojuholníkom.

„Tri pruhy bez odstavného považujem za bezpečnejšie, ako dva pruhy s odstavným, ktorý aj tak v čase špičky nikto nerešpektoval,“ reaguje Pavol Reich, generálny tajomník združenia cestných dopravcov Česmad. Podľa neho by však trasu mala vo zvýšenej miere monitorovať polícia a Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Trojročné dočasné riešenie

„Rozhodli sme sa, že to vyskúšame, aby sme spriepustnili diaľnicu, ktorá bola sústavne zapchatá, a aby sme vyskúšali, ako bude šesťpruh fungovať,“ vysvetľuje šéf NDS Igor Choma. Diaľnica so šiestimi pruhmi bez odstavných je podľa neho dočasným riešením. Odstavné pruhy by mali vybudovať do dvoch–troch rokov.

V prípade, ak by mal vodič nepredvídateľné problémy so svojím autom, má podľa Chomu zastaviť na najbližšom odpočívadle. To je však napríklad na vyše 20­kilometrovom úseku medzi Sencom a Bratislavou iba jedno. Ak by vodič nebol schopný dôjsť s autom na odpočívadlo, má ho zastaviť čo najbližšie pri krajnici a zavolať na číslo 0800 100 007 – zelenú linku NDS, radí Choma. Servisné vozidlo spoločnosti príde podľa neho vodičovi na pomoc do dvadsiatich minút.

„Máme tendenciu odtiahnuť ho bezplatne na najbližšie odpočívadlo,“ sľubuje šéf NDS. Ak však bude bezpečnostná situácia na diaľnici neúnosná, vráti sa NDS k dvom pruhom. Šesťpruhová diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou má fungovať najneskôr od 17. novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 365
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 217
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 009
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 636
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 572
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 918
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 776
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


5 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


16 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 035
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 142
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 399
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 386
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 004
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu