SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky
NOVÉ TESTY ZIMNÝCH PNEUMATÍK

Zimné pneumatiky prešli testom Adac. Čínske nevyhoveli

Zákonná povinnosť v mnohých štátoch Európy núti motoristov použiť zimné pneumatiky. Podľa pravidelných a rešpektovaných testov ADAC, nie všetky pneumatiky sú rovnaké. Niektoré dokonca nevyhovujú bezpečnej zimnej prevádzke.

Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela.Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA. Nemecký ADAC a rakúsky autoklub ÖAMTC robia každoročne test zimných pneumatík v dvoch najpoužívanejších rozmeroch: 185/60 R14 T a 205/55 R16 H. Výsledky skúšok môžeme podľa odborníkov aplikovať aj na pneumatiky s podobnými rozmermi (napríklad 195/45 R16 H), samozrejme pri zachovaní značky a typu.

Nájdu sa nevyhovujúce

Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. „Výsledky ukázali, že dve tretiny testovaných pneumatík vykazujú dobré vlastnosti,“ uviedol Friedrich Eppel z rakúskeho autoklubu ÖAMTC. „Takmer celá štvrtina z nich ale nevyhovela,“ varuje. Podľa očakávania sa na chvostoch rebríčkov ocitli produkty čínskych a taiwanských výrobcov Goodride, Kenda a Federal.

Zvíťazil Vredestein

Medzi pneumatikami s rozmerom 185/60 R14 T dosiahlo najlepšie výsledky obutie Vredestein Snowtrac 3 s vysvedčením „veľmi odporúčané“. Rovnakú známku obdržali aj pneumatiky Bridgestone, Continental, Dunlop, Fulda a Goodyear. Skúškami na snehu neprešli Firestone a Pneumant.

Minimálne rovnako dôležité sú však aj jazdné vlastnosti pneumatík na mokrom povrchu. Vážne nedostatky v tejto disciplíne vykázali výrobky Marangoni, Sava a Federal. Posledná menovaná značka neuspokojila ani na suchom podklade. „Päticu typov z chvosta výsledkovej listiny motoristom rozhodne neodporúčame,“ povedal F. Eppel z ÖAMTC.


V kategórii pneumatík s rozmerom 205/55 R16 H boli vyrovnanejšie výsledky. Známku „neodporúčame“ obdržali výrobky Firestone, Goodride a Kenda. Naopak, veľmi odporúčané sú pneumatiky Continental, Dunlop, ESA-Tecar, Goodyear a Hankook.

ADAC/ ÖAMTC - test zimných pneumatík 185/60 R14 T

Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba

opotrebenie

Vredestein Snowtrac 3 **** 2,8 2,2 1,8 2,8 3,7 2,3 1,0
Fulda Kristall Montero 3 **** 2,4 2,1 2,0 3,0 4,0 1,9 2,1
Continental WC TS800 **** 2,7 2,2 2,1 3,3 3,8 2,6 0,8
Bridgestone Blizzak LM30 **** 2,5 2,1 2,4 2,9 3,4 2,3 2,0
Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,6 2,2 2,3 3,0 3,2 2,6 2,2
Dunlop SP Winter Response **** 2,9 1,9 2,4 3,1 3,4 2,6 3,0
Kleber Krisalp HP2 *** 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1 -
Semperit Master-Grip *** 2,6 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1
Uniroyal MS plus6 *** 2,4 2,7 2,4 3,7 3,2 2,7 2,5
Kumhi I´Zen KW23 ** 2,5 2,2 3,1 3,1 3,9 2,4 2,8
Lassa Snoways Era ** 2,7 3,3 2,5 3,0 3,8 3,0 2,2
Firestone Winterhawk2 * 2,4 2,3 3,6 3,3 3,6 2,4 2,4
Pneumant PN 105 Snowtec * 2,4 3,2 3,6 3,2 3,8 2,3 3,3
Marangoni 4 Winter * 2,8 4,9 2,1 3,1 4,0 2,4 2,6
Sava Eskimo S3 * 4,2 5,5 2,0 2,9 3,9 2,3 2,5
Federal Himalaya WS-1 * 5,0 5,5 2,8 3,9 4,2 2,5 1,8

Absolvujú všetky podmienky

Skúšky zahŕňajú sedem disciplín, z nich štyri sledujú vlastnosti pneumatík pri jazde na rôznych typoch povrchov (sucho, mokro, sneh, ľad). Ďalšie tri sledované parametre sa týkajú hlučnosti pri odvaľovaní, vplyvu pneumatík na spotrebu paliva a rýchlosť ich opotrebenia.

Na suchu a na mokre

Jazdci počas skúšok na suchom asfalte a betóne posudzujú správanie obutia pri jazde v priamom smere a pri zatáčaní bežnými rýchlosťami, reakcie pneumatík na otočenie volantom a ich smerové vedenie. Druhá, výkonnostná časť obsahuje slalom a prudké zmeny smeru. Skúšobní jazdci hodnotia, ako presne a rýchlo pneumatiky prenášajú pohyb volantu na vozovku, kedy sa dostanú do hraničnej situácie a či v nej dovolia robiť vodičovi drobné korekcie volantom. Na mokrom povrchu technici sledujú správanie sa pneumatík počas prudkého brzdenia z rýchlosti 80 km/h na 20 km/h.

Zlý aquaplaning

Ďalšou disciplínou je jazda miernym oblúkom, kde sa zaznamenáva, pri akej rýchlosti dôjde k aquaplaningu. Skúšky na snehu a ľade obsahujú trakciu, smerové vedenie vozidla a prudké brzdenie z 30 na 5 km/h.
Hlučnosť pneumatík technici merajú v interiéri vozidla počas brzdenia z 80 na 20 km/h a v exteriéri pri pohybe auta s vypnutým motorom. Posudzovanie vplyvu obutia na spotrebu paliva sa posudzuje pri jazde konštantnou rýchlosťou 80, 100 a 120 km/h. Miera opotrebenia pneumatík sa určuje priebežným meraním hrúbky dezénu počas najazdenia 12 000 kilometrov.

ADAC - ÖAMTC - test zimných pneumatík 205/55 R16 H

Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk

spotreba

opotrebenie
Continental WC TS830 **** 2,7 2,3 1,9 3,2 2,5 2,3 0,9
Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,7 1,9 2,2 3,3 2,8 2,5 2,5
ESA-Tecar Super Grip 7 **** 2,7 2,2 2,3 3,2 2,9 2,4 1,7
Dunlop SP Wintersport 3D **** 3,0 2,1 2,3 2,8 2,9 2,8 1,6
Hankook Icebear W440 **** 2,8 2,1 2,4 3,2 2,6 3,0 2,9
Michelin Primacy Alpin 3 *** 2,5 2,5 2,8 3,4 2,9 2,2 0,5
Maloya Davos *** 2,7 2,3 2,0 3,2 3,4 2,3 3,1
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,7 2,6 2,1 3,1 3,6 2,4 2,6
Yokohama W.drive *** 2,4 2,7 2,7 3,2 3,3 2,1 2,0
Semperit Speed-Grip *** 2,7 2,7 2,2 3,2 2,6 2,8 2,4
Uniroyal MS plus 66 *** 2,5 2,5 2,4 3,6 3,1 2,7 2,4
Nokian WRg2 *** 2,6 3,0 2,4 3,1 3,4 2,3 3,1
Kumho I´Zen KW23 *** 2,6 2,8 3,0 3,1 3,4 2,3 3,5
Pirelli W 210 Sottozero *** 3,3 3,0 2,4 3,6 3,4 2,6 2,4
Avon Ice Touring ST ** 3,5 2,2 3,4 3,2 2,3 2,9 3,8
Firestone Winterhawk * 2,6 3,0 3,7 3,6 2,9 2,8 1,5
Goodride SW602 * 4,6 4,9 2,3 3,2 2,5 2,0 3,1
Kenda Polar Trax KR 19 * 3,4 5,5 3,0 3,4 3,9 2,4 2,2
Zdroj: ADAC
Legenda:
najlepšia známka 0,5 (veľmi dobrá),
najhoršia 5,5 (nedostatočná)
**** - veľmi odporúčané
*** - odporúčané
** - s výhradami
* - neodporúčané


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Znalec slovenského brandy
  5. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 844
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 488
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 272
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 528
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 492
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 395
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 247
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 052
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 046
  10. Slovenský orloj – svetová atrakcia 2 881
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  2. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  3. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  4. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  5. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  6. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  7. Štefan Vidlár: Autority
  8. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 632
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 670
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 087
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 497
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 071
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 344
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 833
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 695
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu