SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Zimné pneumatiky prešli testom Adac. Čínske nevyhoveli

Zákonná povinnosť v mnohých štátoch Európy núti motoristov použiť zimné pneumatiky. Podľa pravidelných a rešpektovaných testov ADAC, nie všetky pneumatiky sú rovnaké. Niektoré dokonca nevyhovujú bezpečnej zimnej prevádzke.

Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela.Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA. Nemecký ADAC a rakúsky autoklub ÖAMTC robia každoročne test zimných pneumatík v dvoch najpoužívanejších rozmeroch: 185/60 R14 T a 205/55 R16 H. Výsledky skúšok môžeme podľa odborníkov aplikovať aj na pneumatiky s podobnými rozmermi (napríklad 195/45 R16 H), samozrejme pri zachovaní značky a typu.

Nájdu sa nevyhovujúce

Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. „Výsledky ukázali, že dve tretiny testovaných pneumatík vykazujú dobré vlastnosti,“ uviedol Friedrich Eppel z rakúskeho autoklubu ÖAMTC. „Takmer celá štvrtina z nich ale nevyhovela,“ varuje. Podľa očakávania sa na chvostoch rebríčkov ocitli produkty čínskych a taiwanských výrobcov Goodride, Kenda a Federal.

Zvíťazil Vredestein

Medzi pneumatikami s rozmerom 185/60 R14 T dosiahlo najlepšie výsledky obutie Vredestein Snowtrac 3 s vysvedčením „veľmi odporúčané“. Rovnakú známku obdržali aj pneumatiky Bridgestone, Continental, Dunlop, Fulda a Goodyear. Skúškami na snehu neprešli Firestone a Pneumant.

Minimálne rovnako dôležité sú však aj jazdné vlastnosti pneumatík na mokrom povrchu. Vážne nedostatky v tejto disciplíne vykázali výrobky Marangoni, Sava a Federal. Posledná menovaná značka neuspokojila ani na suchom podklade. „Päticu typov z chvosta výsledkovej listiny motoristom rozhodne neodporúčame,“ povedal F. Eppel z ÖAMTC.


V kategórii pneumatík s rozmerom 205/55 R16 H boli vyrovnanejšie výsledky. Známku „neodporúčame“ obdržali výrobky Firestone, Goodride a Kenda. Naopak, veľmi odporúčané sú pneumatiky Continental, Dunlop, ESA-Tecar, Goodyear a Hankook.

ADAC/ ÖAMTC - test zimných pneumatík 185/60 R14 T

Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba

opotrebenie

Vredestein Snowtrac 3 **** 2,8 2,2 1,8 2,8 3,7 2,3 1,0
Fulda Kristall Montero 3 **** 2,4 2,1 2,0 3,0 4,0 1,9 2,1
Continental WC TS800 **** 2,7 2,2 2,1 3,3 3,8 2,6 0,8
Bridgestone Blizzak LM30 **** 2,5 2,1 2,4 2,9 3,4 2,3 2,0
Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,6 2,2 2,3 3,0 3,2 2,6 2,2
Dunlop SP Winter Response **** 2,9 1,9 2,4 3,1 3,4 2,6 3,0
Kleber Krisalp HP2 *** 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1 -
Semperit Master-Grip *** 2,6 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1
Uniroyal MS plus6 *** 2,4 2,7 2,4 3,7 3,2 2,7 2,5
Kumhi I´Zen KW23 ** 2,5 2,2 3,1 3,1 3,9 2,4 2,8
Lassa Snoways Era ** 2,7 3,3 2,5 3,0 3,8 3,0 2,2
Firestone Winterhawk2 * 2,4 2,3 3,6 3,3 3,6 2,4 2,4
Pneumant PN 105 Snowtec * 2,4 3,2 3,6 3,2 3,8 2,3 3,3
Marangoni 4 Winter * 2,8 4,9 2,1 3,1 4,0 2,4 2,6
Sava Eskimo S3 * 4,2 5,5 2,0 2,9 3,9 2,3 2,5
Federal Himalaya WS-1 * 5,0 5,5 2,8 3,9 4,2 2,5 1,8

Absolvujú všetky podmienky

Skúšky zahŕňajú sedem disciplín, z nich štyri sledujú vlastnosti pneumatík pri jazde na rôznych typoch povrchov (sucho, mokro, sneh, ľad). Ďalšie tri sledované parametre sa týkajú hlučnosti pri odvaľovaní, vplyvu pneumatík na spotrebu paliva a rýchlosť ich opotrebenia.

Na suchu a na mokre

Jazdci počas skúšok na suchom asfalte a betóne posudzujú správanie obutia pri jazde v priamom smere a pri zatáčaní bežnými rýchlosťami, reakcie pneumatík na otočenie volantom a ich smerové vedenie. Druhá, výkonnostná časť obsahuje slalom a prudké zmeny smeru. Skúšobní jazdci hodnotia, ako presne a rýchlo pneumatiky prenášajú pohyb volantu na vozovku, kedy sa dostanú do hraničnej situácie a či v nej dovolia robiť vodičovi drobné korekcie volantom. Na mokrom povrchu technici sledujú správanie sa pneumatík počas prudkého brzdenia z rýchlosti 80 km/h na 20 km/h.

Zlý aquaplaning

Ďalšou disciplínou je jazda miernym oblúkom, kde sa zaznamenáva, pri akej rýchlosti dôjde k aquaplaningu. Skúšky na snehu a ľade obsahujú trakciu, smerové vedenie vozidla a prudké brzdenie z 30 na 5 km/h.
Hlučnosť pneumatík technici merajú v interiéri vozidla počas brzdenia z 80 na 20 km/h a v exteriéri pri pohybe auta s vypnutým motorom. Posudzovanie vplyvu obutia na spotrebu paliva sa posudzuje pri jazde konštantnou rýchlosťou 80, 100 a 120 km/h. Miera opotrebenia pneumatík sa určuje priebežným meraním hrúbky dezénu počas najazdenia 12 000 kilometrov.

ADAC - ÖAMTC - test zimných pneumatík 205/55 R16 H

Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk

spotreba

opotrebenie
Continental WC TS830 **** 2,7 2,3 1,9 3,2 2,5 2,3 0,9
Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,7 1,9 2,2 3,3 2,8 2,5 2,5
ESA-Tecar Super Grip 7 **** 2,7 2,2 2,3 3,2 2,9 2,4 1,7
Dunlop SP Wintersport 3D **** 3,0 2,1 2,3 2,8 2,9 2,8 1,6
Hankook Icebear W440 **** 2,8 2,1 2,4 3,2 2,6 3,0 2,9
Michelin Primacy Alpin 3 *** 2,5 2,5 2,8 3,4 2,9 2,2 0,5
Maloya Davos *** 2,7 2,3 2,0 3,2 3,4 2,3 3,1
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,7 2,6 2,1 3,1 3,6 2,4 2,6
Yokohama W.drive *** 2,4 2,7 2,7 3,2 3,3 2,1 2,0
Semperit Speed-Grip *** 2,7 2,7 2,2 3,2 2,6 2,8 2,4
Uniroyal MS plus 66 *** 2,5 2,5 2,4 3,6 3,1 2,7 2,4
Nokian WRg2 *** 2,6 3,0 2,4 3,1 3,4 2,3 3,1
Kumho I´Zen KW23 *** 2,6 2,8 3,0 3,1 3,4 2,3 3,5
Pirelli W 210 Sottozero *** 3,3 3,0 2,4 3,6 3,4 2,6 2,4
Avon Ice Touring ST ** 3,5 2,2 3,4 3,2 2,3 2,9 3,8
Firestone Winterhawk * 2,6 3,0 3,7 3,6 2,9 2,8 1,5
Goodride SW602 * 4,6 4,9 2,3 3,2 2,5 2,0 3,1
Kenda Polar Trax KR 19 * 3,4 5,5 3,0 3,4 3,9 2,4 2,2
Zdroj: ADAC
Legenda:
najlepšia známka 0,5 (veľmi dobrá),
najhoršia 5,5 (nedostatočná)
**** - veľmi odporúčané
*** - odporúčané
** - s výhradami
* - neodporúčané


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 363
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 213
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 008
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 635
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 582
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 917
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 776
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 525
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


5 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


16 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  6. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 035
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 142
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 399
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 386
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 004
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu