SME

Zimné pneumatiky prešli testom Adac. Čínske nevyhoveli

Zákonná povinnosť v mnohých štátoch Európy núti motoristov použiť zimné pneumatiky. Podľa pravidelných a rešpektovaných testov ADAC, nie všetky pneumatiky sú rovnaké. Niektoré dokonca nevyhovujú bezpečnej zimnej prevádzke.

Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela.Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA. Nemecký ADAC a rakúsky autoklub ÖAMTC robia každoročne test zimných pneumatík v dvoch najpoužívanejších rozmeroch: 185/60 R14 T a 205/55 R16 H. Výsledky skúšok môžeme podľa odborníkov aplikovať aj na pneumatiky s podobnými rozmermi (napríklad 195/45 R16 H), samozrejme pri zachovaní značky a typu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nájdu sa nevyhovujúce Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. „Výsledky ukázali, že dve tretiny testovaných pneumatík vykazujú dobré vlastnosti,“ uviedol Friedrich Eppel z rakúskeho autoklubu ÖAMTC. „Takmer celá štvrtina z nich ale nevyhovela,“ varuje. Podľa očakávania sa na chvostoch rebríčkov ocitli produkty čínskych a taiwanských výrobcov Goodride, Kenda a Federal.

SkryťVypnúť reklamu

Zvíťazil Vredestein Medzi pneumatikami s rozmerom 185/60 R14 T dosiahlo najlepšie výsledky obutie Vredestein Snowtrac 3 s vysvedčením „veľmi odporúčané“. Rovnakú známku obdržali aj pneumatiky Bridgestone, Continental, Dunlop, Fulda a Goodyear. Skúškami na snehu neprešli Firestone a Pneumant.

Minimálne rovnako dôležité sú však aj jazdné vlastnosti pneumatík na mokrom povrchu. Vážne nedostatky v tejto disciplíne vykázali výrobky Marangoni, Sava a Federal. Posledná menovaná značka neuspokojila ani na suchom podklade. „Päticu typov z chvosta výsledkovej listiny motoristom rozhodne neodporúčame,“ povedal F. Eppel z ÖAMTC.

V kategórii pneumatík s rozmerom 205/55 R16 H boli vyrovnanejšie výsledky. Známku „neodporúčame“ obdržali výrobky Firestone, Goodride a Kenda. Naopak, veľmi odporúčané sú pneumatiky Continental, Dunlop, ESA-Tecar, Goodyear a Hankook.

SkryťVypnúť reklamu

ADAC/ ÖAMTC - test zimných pneumatík 185/60 R14 T Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba opotrebenie

Vredestein Snowtrac 3 **** 2,8 2,2 1,8 2,8 3,7 2,3 1,0

Fulda Kristall Montero 3 **** 2,4 2,1 2,0 3,0 4,0 1,9 2,1

Continental WC TS800 **** 2,7 2,2 2,1 3,3 3,8 2,6 0,8

Bridgestone Blizzak LM30 **** 2,5 2,1 2,4 2,9 3,4 2,3 2,0

Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,6 2,2 2,3 3,0 3,2 2,6 2,2

Dunlop SP Winter Response **** 2,9 1,9 2,4 3,1 3,4 2,6 3,0

SkryťVypnúť reklamu

Kleber Krisalp HP2 *** 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1 -

Semperit Master-Grip *** 2,6 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1

Uniroyal MS plus6 *** 2,4 2,7 2,4 3,7 3,2 2,7 2,5

Kumhi I´Zen KW23 ** 2,5 2,2 3,1 3,1 3,9 2,4 2,8

Lassa Snoways Era ** 2,7 3,3 2,5 3,0 3,8 3,0 2,2

Firestone Winterhawk2 * 2,4 2,3 3,6 3,3 3,6 2,4 2,4

Pneumant PN 105 Snowtec * 2,4 3,2 3,6 3,2 3,8 2,3 3,3

Marangoni 4 Winter * 2,8 4,9 2,1 3,1 4,0 2,4 2,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sava Eskimo S3 * 4,2 5,5 2,0 2,9 3,9 2,3 2,5

Federal Himalaya WS-1 * 5,0 5,5 2,8 3,9 4,2 2,5 1,8

Absolvujú všetky podmienky Skúšky zahŕňajú sedem disciplín, z nich štyri sledujú vlastnosti pneumatík pri jazde na rôznych typoch povrchov (sucho, mokro, sneh, ľad). Ďalšie tri sledované parametre sa týkajú hlučnosti pri odvaľovaní, vplyvu pneumatík na spotrebu paliva a rýchlosť ich opotrebenia.

Na suchu a na mokre Jazdci počas skúšok na suchom asfalte a betóne posudzujú správanie obutia pri jazde v priamom smere a pri zatáčaní bežnými rýchlosťami, reakcie pneumatík na otočenie volantom a ich smerové vedenie. Druhá, výkonnostná časť obsahuje slalom a prudké zmeny smeru. Skúšobní jazdci hodnotia, ako presne a rýchlo pneumatiky prenášajú pohyb volantu na vozovku, kedy sa dostanú do hraničnej situácie a či v nej dovolia robiť vodičovi drobné korekcie volantom. Na mokrom povrchu technici sledujú správanie sa pneumatík počas prudkého brzdenia z rýchlosti 80 km/h na 20 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlý aquaplaning Ďalšou disciplínou je jazda miernym oblúkom, kde sa zaznamenáva, pri akej rýchlosti dôjde k aquaplaningu. Skúšky na snehu a ľade obsahujú trakciu, smerové vedenie vozidla a prudké brzdenie z 30 na 5 km/h.

Hlučnosť pneumatík technici merajú v interiéri vozidla počas brzdenia z 80 na 20 km/h a v exteriéri pri pohybe auta s vypnutým motorom. Posudzovanie vplyvu obutia na spotrebu paliva sa posudzuje pri jazde konštantnou rýchlosťou 80, 100 a 120 km/h. Miera opotrebenia pneumatík sa určuje priebežným meraním hrúbky dezénu počas najazdenia 12 000 kilometrov.

ADAC - ÖAMTC - test zimných pneumatík 205/55 R16 H

Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba

opotrebenie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Continental WC TS830 **** 2,7 2,3 1,9 3,2 2,5 2,3 0,9

Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,7 1,9 2,2 3,3 2,8 2,5 2,5

ESA-Tecar Super Grip 7 **** 2,7 2,2 2,3 3,2 2,9 2,4 1,7

Dunlop SP Wintersport 3D **** 3,0 2,1 2,3 2,8 2,9 2,8 1,6

Hankook Icebear W440 **** 2,8 2,1 2,4 3,2 2,6 3,0 2,9

Michelin Primacy Alpin 3 *** 2,5 2,5 2,8 3,4 2,9 2,2 0,5

Maloya Davos *** 2,7 2,3 2,0 3,2 3,4 2,3 3,1

Vredestein Snowtrac 3 *** 2,7 2,6 2,1 3,1 3,6 2,4 2,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Yokohama W.drive *** 2,4 2,7 2,7 3,2 3,3 2,1 2,0

Semperit Speed-Grip *** 2,7 2,7 2,2 3,2 2,6 2,8 2,4

Uniroyal MS plus 66 *** 2,5 2,5 2,4 3,6 3,1 2,7 2,4

Nokian WRg2 *** 2,6 3,0 2,4 3,1 3,4 2,3 3,1

Kumho I´Zen KW23 *** 2,6 2,8 3,0 3,1 3,4 2,3 3,5

Pirelli W 210 Sottozero *** 3,3 3,0 2,4 3,6 3,4 2,6 2,4

Avon Ice Touring ST ** 3,5 2,2 3,4 3,2 2,3 2,9 3,8

Firestone Winterhawk * 2,6 3,0 3,7 3,6 2,9 2,8 1,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Goodride SW602 * 4,6 4,9 2,3 3,2 2,5 2,0 3,1

Kenda Polar Trax KR 19 * 3,4 5,5 3,0 3,4 3,9 2,4 2,2

Zdroj: ADAC Legenda:

najlepšia známka 0,5 (veľmi dobrá),

najhoršia 5,5 (nedostatočná)

**** - veľmi odporúčané

*** - odporúčané

** - s výhradami

* - neodporúčané

Autor: ADAC,OAMTC

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 19 913
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 259
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 377
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 884
  5. Ľuboš Fellner otvorene 4 794
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 226
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 857
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 079
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Konsolidácia môže spomaliť rast a oslabiť našu ekonomiku
  2. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – partnerstvo alebo večný konflikt?
  3. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  4. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  5. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  6. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 682
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 745
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 9 732
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 101
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 873
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 693
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 343
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 272
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu