SME

Zimné pneumatiky prešli testom Adac. Čínske nevyhoveli

Zákonná povinnosť v mnohých štátoch Európy núti motoristov použiť zimné pneumatiky. Podľa pravidelných a rešpektovaných testov ADAC, nie všetky pneumatiky sú rovnaké. Niektoré dokonca nevyhovujú bezpečnej zimnej prevádzke.

Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela.Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. (Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA. Nemecký ADAC a rakúsky autoklub ÖAMTC robia každoročne test zimných pneumatík v dvoch najpoužívanejších rozmeroch: 185/60 R14 T a 205/55 R16 H. Výsledky skúšok môžeme podľa odborníkov aplikovať aj na pneumatiky s podobnými rozmermi (napríklad 195/45 R16 H), samozrejme pri zachovaní značky a typu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nájdu sa nevyhovujúce Skúškam pre zimu 2009 sa podrobilo spolu 34 kompletov zimných pneumatík, z nich väčšina vyhovela. „Výsledky ukázali, že dve tretiny testovaných pneumatík vykazujú dobré vlastnosti,“ uviedol Friedrich Eppel z rakúskeho autoklubu ÖAMTC. „Takmer celá štvrtina z nich ale nevyhovela,“ varuje. Podľa očakávania sa na chvostoch rebríčkov ocitli produkty čínskych a taiwanských výrobcov Goodride, Kenda a Federal.

SkryťVypnúť reklamu

Zvíťazil Vredestein Medzi pneumatikami s rozmerom 185/60 R14 T dosiahlo najlepšie výsledky obutie Vredestein Snowtrac 3 s vysvedčením „veľmi odporúčané“. Rovnakú známku obdržali aj pneumatiky Bridgestone, Continental, Dunlop, Fulda a Goodyear. Skúškami na snehu neprešli Firestone a Pneumant.

Minimálne rovnako dôležité sú však aj jazdné vlastnosti pneumatík na mokrom povrchu. Vážne nedostatky v tejto disciplíne vykázali výrobky Marangoni, Sava a Federal. Posledná menovaná značka neuspokojila ani na suchom podklade. „Päticu typov z chvosta výsledkovej listiny motoristom rozhodne neodporúčame,“ povedal F. Eppel z ÖAMTC.

V kategórii pneumatík s rozmerom 205/55 R16 H boli vyrovnanejšie výsledky. Známku „neodporúčame“ obdržali výrobky Firestone, Goodride a Kenda. Naopak, veľmi odporúčané sú pneumatiky Continental, Dunlop, ESA-Tecar, Goodyear a Hankook.

SkryťVypnúť reklamu

ADAC/ ÖAMTC - test zimných pneumatík 185/60 R14 T Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba opotrebenie

Vredestein Snowtrac 3 **** 2,8 2,2 1,8 2,8 3,7 2,3 1,0

Fulda Kristall Montero 3 **** 2,4 2,1 2,0 3,0 4,0 1,9 2,1

Continental WC TS800 **** 2,7 2,2 2,1 3,3 3,8 2,6 0,8

Bridgestone Blizzak LM30 **** 2,5 2,1 2,4 2,9 3,4 2,3 2,0

Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,6 2,2 2,3 3,0 3,2 2,6 2,2

Dunlop SP Winter Response **** 2,9 1,9 2,4 3,1 3,4 2,6 3,0

SkryťVypnúť reklamu

Kleber Krisalp HP2 *** 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1 -

Semperit Master-Grip *** 2,6 2,3 2,4 3,6 3,6 2,6 2,1

Uniroyal MS plus6 *** 2,4 2,7 2,4 3,7 3,2 2,7 2,5

Kumhi I´Zen KW23 ** 2,5 2,2 3,1 3,1 3,9 2,4 2,8

Lassa Snoways Era ** 2,7 3,3 2,5 3,0 3,8 3,0 2,2

Firestone Winterhawk2 * 2,4 2,3 3,6 3,3 3,6 2,4 2,4

Pneumant PN 105 Snowtec * 2,4 3,2 3,6 3,2 3,8 2,3 3,3

Marangoni 4 Winter * 2,8 4,9 2,1 3,1 4,0 2,4 2,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sava Eskimo S3 * 4,2 5,5 2,0 2,9 3,9 2,3 2,5

Federal Himalaya WS-1 * 5,0 5,5 2,8 3,9 4,2 2,5 1,8

Absolvujú všetky podmienky Skúšky zahŕňajú sedem disciplín, z nich štyri sledujú vlastnosti pneumatík pri jazde na rôznych typoch povrchov (sucho, mokro, sneh, ľad). Ďalšie tri sledované parametre sa týkajú hlučnosti pri odvaľovaní, vplyvu pneumatík na spotrebu paliva a rýchlosť ich opotrebenia.

Na suchu a na mokre Jazdci počas skúšok na suchom asfalte a betóne posudzujú správanie obutia pri jazde v priamom smere a pri zatáčaní bežnými rýchlosťami, reakcie pneumatík na otočenie volantom a ich smerové vedenie. Druhá, výkonnostná časť obsahuje slalom a prudké zmeny smeru. Skúšobní jazdci hodnotia, ako presne a rýchlo pneumatiky prenášajú pohyb volantu na vozovku, kedy sa dostanú do hraničnej situácie a či v nej dovolia robiť vodičovi drobné korekcie volantom. Na mokrom povrchu technici sledujú správanie sa pneumatík počas prudkého brzdenia z rýchlosti 80 km/h na 20 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlý aquaplaning Ďalšou disciplínou je jazda miernym oblúkom, kde sa zaznamenáva, pri akej rýchlosti dôjde k aquaplaningu. Skúšky na snehu a ľade obsahujú trakciu, smerové vedenie vozidla a prudké brzdenie z 30 na 5 km/h.

Hlučnosť pneumatík technici merajú v interiéri vozidla počas brzdenia z 80 na 20 km/h a v exteriéri pri pohybe auta s vypnutým motorom. Posudzovanie vplyvu obutia na spotrebu paliva sa posudzuje pri jazde konštantnou rýchlosťou 80, 100 a 120 km/h. Miera opotrebenia pneumatík sa určuje priebežným meraním hrúbky dezénu počas najazdenia 12 000 kilometrov.

ADAC - ÖAMTC - test zimných pneumatík 205/55 R16 H

Typ známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba

opotrebenie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Continental WC TS830 **** 2,7 2,3 1,9 3,2 2,5 2,3 0,9

Goodyear UltraGrip 7+ **** 2,7 1,9 2,2 3,3 2,8 2,5 2,5

ESA-Tecar Super Grip 7 **** 2,7 2,2 2,3 3,2 2,9 2,4 1,7

Dunlop SP Wintersport 3D **** 3,0 2,1 2,3 2,8 2,9 2,8 1,6

Hankook Icebear W440 **** 2,8 2,1 2,4 3,2 2,6 3,0 2,9

Michelin Primacy Alpin 3 *** 2,5 2,5 2,8 3,4 2,9 2,2 0,5

Maloya Davos *** 2,7 2,3 2,0 3,2 3,4 2,3 3,1

Vredestein Snowtrac 3 *** 2,7 2,6 2,1 3,1 3,6 2,4 2,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Yokohama W.drive *** 2,4 2,7 2,7 3,2 3,3 2,1 2,0

Semperit Speed-Grip *** 2,7 2,7 2,2 3,2 2,6 2,8 2,4

Uniroyal MS plus 66 *** 2,5 2,5 2,4 3,6 3,1 2,7 2,4

Nokian WRg2 *** 2,6 3,0 2,4 3,1 3,4 2,3 3,1

Kumho I´Zen KW23 *** 2,6 2,8 3,0 3,1 3,4 2,3 3,5

Pirelli W 210 Sottozero *** 3,3 3,0 2,4 3,6 3,4 2,6 2,4

Avon Ice Touring ST ** 3,5 2,2 3,4 3,2 2,3 2,9 3,8

Firestone Winterhawk * 2,6 3,0 3,7 3,6 2,9 2,8 1,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Goodride SW602 * 4,6 4,9 2,3 3,2 2,5 2,0 3,1

Kenda Polar Trax KR 19 * 3,4 5,5 3,0 3,4 3,9 2,4 2,2

Zdroj: ADAC Legenda:

najlepšia známka 0,5 (veľmi dobrá),

najhoršia 5,5 (nedostatočná)

**** - veľmi odporúčané

*** - odporúčané

** - s výhradami

* - neodporúčané

Autor: ADAC,OAMTC

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 169
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 998
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 053
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 507
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 423
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 835
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 287
  8. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 2 064
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Švajlen: Ako školy ohýbajú pravidlá hodnotenia (a čo na to zákon)
  2. Igor Vojtek: Budúcnosť umelej inteligencie a humanoidov: Nová trieda pracujúcich?
  3. Ján Valchár: Quo vadis ruský automotive?
  4. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  5. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  6. Janka Bittó Cigániková: Realita slovenského zdravotníctva: Zaplať, aby si sa mohol starať o pacientov!
  7. Vladimír Bilohuščin: Pozmeňovacie tornádo v zákone o vysokom školstve
  8. Dalibor Eštočák: Strácame hodnoty? Pečivo, práca a úcta v čase "sociálnej demokracie"
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 893
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 17 710
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 332
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 262
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 232
  6. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 5 849
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 801
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 802
  1. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  2. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  3. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  4. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  5. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  6. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  7. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  8. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
SkryťZatvoriť reklamu