SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Pneumatiky z netu kupujte pozorne

Kúpou pneumatík cez internet motorista ušetrí. Treba však pozorne čítať obchodné podmienky a spoľahnúť sa na firmy, pre ktoré je predaj pneumatík jednou z hlavných aktivít.

Už pri kúpe z domu treba myslieť na to, v ktorom servise pneumatiky vymeniaUž pri kúpe z domu treba myslieť na to, v ktorom servise pneumatiky vymenia (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Pneumatiky, kúpené cez internet, sú v porovnaní s kamennými obchodmi o tretinu a niekedy aj o polovicu lacnejšie. "Pneumatiky a disky rozmerovo vyhovujú zásielkovému predaju a sú žiadané. Navyše, do ceny sa nepremietajú ďalšie náklady, ako v klasickom obchode," hovorí Vladimír Lukáč, šéf firmy Etop, ktorá predáva disky.

Internetový nákup je pohodlný, motorista môže nakupovať, keď má čas, a sortiment je širší ako v kamenných obchodoch. "Jediné lákadlo, na ktoré sa podľa mojich skúseností e-shopy sústreďujú, je nízka, zľavnená cena, zľavový kupón pri opätovnom nákupe, možno taký benefit, že doprava je v cene," zhrnul Roman Lokšík, konateľ internetového Pneudomu.

Predaj cez internet ponúkajú aj veľké pneuservisné siete Ars a Mikona. "Internetový obchod je fenomén a nemôžeme sa mu brániť," povedal Miroslav Kostiviar z Ars.

Slovenské ceny klesajú

Rozdiely cien medzi našimi a zahraničnými e-shopmi sa postupne vyrovnávajú. Pred letnou sezónou sa dalo na 18-palcových pneumatikách kúpou cez nemeckú stránku D7-reifen ušetriť až 25 eur za kus, teraz je situácia iná.

Zimné plášte sú na slovenskom internete drahšie o päť eur, čo je vzhľadom na cenu dovozu zanedbateľné. "Za dovoz domov som platil 56 eur. Čiže kým na jar sa mi to oplatilo, teraz to nemalo zmysel," hovorí zákazník Michal Karpat.

Zákon o zásielkovom a internetovom predaji hovorí, že zákazník môže vrátiť tovar, ak ho nepoužije, do siedmych dní bez udania dôvodu. Má možnosť si tovar prezrieť a až potom ho prevziať a zaplatiť.

Ak náhodou zaplatí a potom si všimne, že nedostal správne pneumatiky, môže ich poslať naspäť a e-shop mu musí peniaze vrátiť. Môže tak urobiť aj vtedy, ak dostane objednaný tovar, ale pri objednávke sa pomýlil.

"Až v 20 percentách prípadov, keď klient pneumatiky vracia, sa pomýlil a neobjednal správny tovar," hovorí Lokšík.

Objednávajte presne

Lehotu na dodávku tovaru zákon neurčuje, všetko závisí od obchodných podmienok konkrétneho e-shopu. "Je veľmi dôležité, aby ľudia tieto veci nepodceňovali a čítali si obchodné podmienky," upozorňuje Lokšík. Píše sa tam, do koľkých dní e-shop potvrdí objednávku, a do koľko dní je schopný tovar dodať.

"Napríklad v našom obchode je napísané, že do 10 dní štandardne posielame tovar, a pokiaľ nie sme schopní lehotu dodržať, musíme o tom zákazníka informovať," povedal Lokšík. Zákazník rozhodne, či súhlasí aj s neskoršou dodávkou, alebo využije svoje právo a objednávku zruší.

Kupujúci sa nemôže sťažovať, ak obchodným podmienkam nevenoval pozornosť, a neúspešne žiada niečo, čo neplatilo pri objednávke.

Internetové obchody niekedy nedodržia podmienky predaja či akciové ceny. "Internetoví obchodníci nevedia dodržať odstúpenie od zmluvy do siedmich dní a nevracajú peniaze do 15 dní, čo kvalifikujeme ako porušenie podmienok predaja," povedala Danuša Krkošová, hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie.

V roku 2006 podali zákazníci 41 sťažností na zlý postup a nesplnené záväzky internetových obchodov, v minulom roku 82.

Choďte k pneumatikárom

Pneumatiky či disky odporúčame kupovať výlučne od firiem, ktoré ich na internete ponúkajú celý rok, majú tradíciu, zázemie, sklady, prípadne aj sieť pneuservisov. Niektoré dodajú na internete objednané pneumatiky priamo do servisu.

Vyhýbať sa treba stránkam, ktoré ponúkajú desiatky druhov iného tovaru a pneumatiky iba sezónne. Nie je dobré platiť dopredu, a keď kuriér pneumatiky prinesie, treba si skontrolovať typ, rozmer a rok výroby.

Ušetrené peniaze je dobré investovať do kvalitných služieb pneuservisu. Internetový predaj servisy nezničí, iba sa zvýšia nároky na ich služby.

Kúpa cez internet

Výhody

nízka cena pneumatík

doprava až domov

neobmedzený čas nakupovania

široký sortiment

Nevýhody

tovar si nemožno pozrieť

problémy s reklamáciou

skladovanie pneumatík

chýba poradenstvo s odborníkom

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 337
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 245
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 991
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 872
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 622
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 769
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


10 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  8. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 200
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 851
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 360
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 994
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 787
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 730
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 448
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 111
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu