SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Najrýchlejšie BMW X6M ochotne zatáča

Jazdili sme s najrýchlejším SUV na svete. Automobilka musela urobiť kompromisy v oblasti športovej jazdy, ale dosiahla métu ľahko ovládateľného a pritom rozmerného auta. Príprava trvala vyše desať rokov.

Emócie a chuť ísť rýchlo krotili na okruhu Safety car. Aj tak išli dosť rýchlo.Emócie a chuť ísť rýchlo krotili na okruhu Safety car. Aj tak išli dosť rýchlo. (Zdroj: BMW)

SALZBURGRING. Predstavenie najrýchlejšieho SUV a vôbec prvého modelu tohto typu s prívlastkom M je pre automobilku BMW veľkou udalosťou. Rovnakým sviatkom je usadnutie za volant auta, ktoré maximálne využíva zákony fyziky vo svoj prospech. Kľúčovým prvkom auta je podvozok, v duchu tradície značky rýchlejší ako motor.

Ochotne zatáča

Rozdeleniu výkonu 555 koní a krútiaceho momentu 680 Nm napomáha zadný diferenciál Dynamic Performance Control v spolupráci s aktívnym pružením. Na volante nechýba magické tlačidlo M, ktoré dokáže zmeniť nastavenie auta z bežného a veľmi komfortného režimu na športový. Okrem zmeny chrakteristiky motora, radenia, riadenia a podvozka sa vo dvojici výfukov otvoria klapky a motor dýcha na plné hrdlo.

Napriek tomu, že technici priznávajú isté kompromisy pri spájaní svetov milovníkov SUV a čistokrvných modelov M, verzie X6M a X5M prinášajú vzhľadom na svoju hmotnosť nevídanú dynamiku. Prepĺňaný motor využíva vôbec prevé spojenie prepĺňania Twin Turbo s delením výfukových zvodov do turba systémom Twin Scroll. Osemvalec rýchlo reaguje aj na malé zachvenie plynového pedálu a prevodovka iba so šiestimi stupňami znamená dobrý kompromis medzi jazdou na okruhu a každodenným používaním auta.

Napriek výkonu a vysokej pohotovostnej hmotnosti je X6M ľahko ovládateľné aj pre laika v oblasti športových áut. Počas jazdy mimo okruhu poteší vysoký komfort a chod motora bez zbytočného dunenia. Reálne sme po cestách rakúska jazdili za 15 litrov na sto kilometrov a vo veľmi úspornom režime mimo mesta za 9,8 litra. Na okruh sa radšej nepýtajte.

Nazrieť do kuchyne BMW M technik je pre fanúšika motorizmu obrovským zážitkom. Deň na okruhu Salzburgring sme sa snažili zachytiť kamerou a podeliť sa o prežité emócie. Jazdili sme totiž s mimoriadne rýchlymi a po technickej stránke vyspelými strojmi.

Technické parametre - BMW M Twin Power Turbo
s technológiou Twin Scrool Twin Turbo
Model X5M X6M
Motor 4,4 4,4
Usporiadanie/valce/ventily V/8/4 V/8/4
Zdvihový objem (cm3) 4395 4395
Výkon (kW/k) 408/555 408/555
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000
Krútiaci moment (Nm) 680 680
Pri otáčkach (ot./min) 1500-5650 1500-5650
Emisie CO2 (g/km) 325 325
Emisná norma EU 5 EU 5
Prevodovka 6-st.,automat,
Steptronic
6-st.,automat,
Steptronic
Karoséria
Rázvor náprav (mm) 2933 2933
Dĺžka (mm) 4851 4876
Šírka (mm) 1994 1983
Výška (mm) 1764 1684
Rozchod kolies vpredu (mm) 1660 1660
Rozchod kolies vzadu (mm) 1672 1672
Priemer otáčania (m) 12,8 12,8
Aerodynamický odpor (CxxA) 0,38x2,90 0,38x2,85
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2380 2380
Objem palivovej nádrže (l) 85 85
Objem batož. priestoru (l) 620-1750 570-1450
Jazdné výkony
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,7 4,7
Zrýchlenie 0-200 km/h (s) 16,9 16,9
Zrýchlenie 0-1000 m (s) 23,5 23,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 250 250
Prevádzkové hodnoty
Spotreba mesto (l/100 km) 19,3 19,3
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 10,8 10,8
Kombinovaná spotreba 13,9 13,9
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 497
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 274
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 264
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 9 390
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 286
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 959
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 595
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 364
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 201
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 070
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Darine Antalovej (72) z bratislavskej Petržalky vďaka liečbe liekom Keytruda takmer úplne vymizla rakovina krčku maternice. VšZP jej ho však nechce preplácať, lebo nie je hradený z verejného zdravotného poistenia. Trojtýždňová liečba ním stojí 4170 eur.

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.

23 h
Fľaštička s vakcínou proti koronavírusu, ktorú vyvinuli vedci z Oxfordskej univerzity v spolupráci s farmaceutickou spoločnosťou AstraZeneca.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

10 h
Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák zomrel vo veku 72 rokov.

24. máj

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

4 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

22 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan