SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Najrýchlejšie BMW X6M ochotne zatáča

Jazdili sme s najrýchlejším SUV na svete. Automobilka musela urobiť kompromisy v oblasti športovej jazdy, ale dosiahla métu ľahko ovládateľného a pritom rozmerného auta. Príprava trvala vyše desať rokov.

Emócie a chuť ísť rýchlo krotili na okruhu Safety car. Aj tak išli dosť rýchlo.Emócie a chuť ísť rýchlo krotili na okruhu Safety car. Aj tak išli dosť rýchlo. (Zdroj: BMW)

SALZBURGRING. Predstavenie najrýchlejšieho SUV a vôbec prvého modelu tohto typu s prívlastkom M je pre automobilku BMW veľkou udalosťou. Rovnakým sviatkom je usadnutie za volant auta, ktoré maximálne využíva zákony fyziky vo svoj prospech. Kľúčovým prvkom auta je podvozok, v duchu tradície značky rýchlejší ako motor.

Ochotne zatáča

Rozdeleniu výkonu 555 koní a krútiaceho momentu 680 Nm napomáha zadný diferenciál Dynamic Performance Control v spolupráci s aktívnym pružením. Na volante nechýba magické tlačidlo M, ktoré dokáže zmeniť nastavenie auta z bežného a veľmi komfortného režimu na športový. Okrem zmeny chrakteristiky motora, radenia, riadenia a podvozka sa vo dvojici výfukov otvoria klapky a motor dýcha na plné hrdlo.

Napriek tomu, že technici priznávajú isté kompromisy pri spájaní svetov milovníkov SUV a čistokrvných modelov M, verzie X6M a X5M prinášajú vzhľadom na svoju hmotnosť nevídanú dynamiku. Prepĺňaný motor využíva vôbec prevé spojenie prepĺňania Twin Turbo s delením výfukových zvodov do turba systémom Twin Scroll. Osemvalec rýchlo reaguje aj na malé zachvenie plynového pedálu a prevodovka iba so šiestimi stupňami znamená dobrý kompromis medzi jazdou na okruhu a každodenným používaním auta.

Napriek výkonu a vysokej pohotovostnej hmotnosti je X6M ľahko ovládateľné aj pre laika v oblasti športových áut. Počas jazdy mimo okruhu poteší vysoký komfort a chod motora bez zbytočného dunenia. Reálne sme po cestách rakúska jazdili za 15 litrov na sto kilometrov a vo veľmi úspornom režime mimo mesta za 9,8 litra. Na okruh sa radšej nepýtajte.

Nazrieť do kuchyne BMW M technik je pre fanúšika motorizmu obrovským zážitkom. Deň na okruhu Salzburgring sme sa snažili zachytiť kamerou a podeliť sa o prežité emócie. Jazdili sme totiž s mimoriadne rýchlymi a po technickej stránke vyspelými strojmi.

Technické parametre - BMW M Twin Power Turbo
s technológiou Twin Scrool Twin Turbo
Model X5M X6M
Motor 4,4 4,4
Usporiadanie/valce/ventily V/8/4 V/8/4
Zdvihový objem (cm3) 4395 4395
Výkon (kW/k) 408/555 408/555
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000
Krútiaci moment (Nm) 680 680
Pri otáčkach (ot./min) 1500-5650 1500-5650
Emisie CO2 (g/km) 325 325
Emisná norma EU 5 EU 5
Prevodovka 6-st.,automat,
Steptronic
6-st.,automat,
Steptronic
Karoséria
Rázvor náprav (mm) 2933 2933
Dĺžka (mm) 4851 4876
Šírka (mm) 1994 1983
Výška (mm) 1764 1684
Rozchod kolies vpredu (mm) 1660 1660
Rozchod kolies vzadu (mm) 1672 1672
Priemer otáčania (m) 12,8 12,8
Aerodynamický odpor (CxxA) 0,38x2,90 0,38x2,85
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2380 2380
Objem palivovej nádrže (l) 85 85
Objem batož. priestoru (l) 620-1750 570-1450
Jazdné výkony
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,7 4,7
Zrýchlenie 0-200 km/h (s) 16,9 16,9
Zrýchlenie 0-1000 m (s) 23,5 23,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 250 250
Prevádzkové hodnoty
Spotreba mesto (l/100 km) 19,3 19,3
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 10,8 10,8
Kombinovaná spotreba 13,9 13,9
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.