SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer spojazdnia v máji 2010

Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer cez Považskú Bystricu by mali sprejazdniť v plnom profile v máji roku 2010. Termín by sa mohol posunúť len pre extrémne nepriaznivé počasie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer cez Považskú Bystricu by mali sprejazdniť v plnom profile v máji roku 2010.

Neuralgický úsek, ktorého výstavba je doteraz najnáročnejšou časťou budovania diaľnice, stavajú dve združenia. Úsek od terajšieho konca diaľnice vo Sverepci po križovatku Centrum stavia združenie Sverepec - Vrtižer (spoločnosti Doprastav a Skanska BS). Budovať ho začali v júli minulého roka a pôvodne mal byť ukončený do novembra 2010.

Úsek diaľnice od križovatky Centrum po pripojenie vo Vrtižeri na už existujúci úsek smerom do Žiliny stavia združenie Manín (VáhostavSK, Strabag, Bogl a Krýsl). Pôvodne ho mali ukončiť v júli budúceho roka, no spojazdnia ho v plnom profile zároveň s prvou časťou koncom mája.

V zmysle záverov posledných kontrolných dní na stavbe sa spojazdnenie nášho úseku uskutoční v máji budúceho roka," informoval TASR projektový manažér spoločnosti Doprastav Rudolf Kimerling s tým, že termín spojazdnenia môže predĺžiť iba extrémne nepriaznivé počasie, vďaka ktorému by v mesiacoch marec - máj nemohli robiť záverečné technológie - izolácie a ukladanie živíc.

Estakáda v Považskej Bystrici

Najväčšou a najzložitejšou časťou celého úseku je mestská estakáda. Tá bude stáť na siedmich už dokončených pilieroch, ktoré sú od seba vzdialené 122 metrov. Estakáda sa stavia v Európe ojedinelým systémom letmej betonáže, pričom práce prebiehajú už len z pilierov v niekoľkometrovej výške.

"Letmá betonáž nie je ničím výnimočným. V európskom meradle je však atypické to, že celú 26-metrovú šírku vozovky (v oboch smeroch) betónujeme naraz a nie rozdelenú na dve časti," doplnil Kimerling pričom zdôraznil, že jednotlivé piliere spojí cesta v januári.

Pôvodný harmonogram uvažoval s tým, že jednu lamelu (4,88 metra cesty na estakáde) vybetónujú asi za 20 dní. Momentálne však práce prebiehajú takým tempom, že takmer päťmetrový úsek diaľnice na pilieroch dokážu urobiť za 12 dní.

Najvyšší pilier estakády je vysoký 36 metrov, keď sa k jeho výške pripočíta šesť metrov vysoký profil cesty a 14-metrový pylón so závesnými lanami, vychádza, že najvyšší bod unikátnej stavby bude vo výške 56 metrov. Na každom zo siedmich pilierov pracuje denne okolo 70 robotníkov a spolu s druhým úsekom (združenie Manín) je denne v čase pracovnej špičky na diaľnici takmer 900 zamestnancov.

Od prvého verejného prerokovania vplyvov na životné prostredie v októbri v roku 1996 ubehlo už 13 rokov plných hľadania variantov diaľnice cez Považskú Bystricu, protestov obyvateľov či mimovládnych organizácií, mimoriadnych zasadnutí mestského zastupiteľstva, ale i úprav projektov. Samotná výstavba sa začala v januári (združenie Manín), resp. júli (združenie Sverepec - Vrtižer) roku 2008.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 041
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 978
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 309
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 272
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 927
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 526
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 399
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 077
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
  10. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 810
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


23 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu