Menší objem, nižšiu spotrebu pri dodržaní rovnakého výkonu a krútiaceho momentu poskytne nový diesel v spojení s technikou common rail.
BRATISLAVA. Nové motory vybavené technikou vstrekovania common postupne zapĺňajú všetky modely koncernu Volkswagen. Diesel s objemom 1,6 litra a označením TD CR dostane nová Ibiza. Agregát s nižšou hlučnosťou , emisiami a krajším zvukom nahradí roky používaný diesel 1,9 TDI. Novinka ponúkne rovnaký výkon ako predchádzajúci motor, konkrétne 77 kW (105 koní), bude mať časticový filter výfukových plynov a splní normu Euro5. Zníženie objemu neprinieslo pokles krútiaceho momentu, ktorý zostáva na hodnote 250 Nm. Výrobca sľubuje spotrebu 4,3 litra na sto kilometrov a pri jej dodržaní produkciu 112 gramov CO2 na kilometer jazdy. V modeloch Ibiza sa doposiaľ ponúkala slabšia verzia 1,6 TDI CR s výkonom 66 kW (90 koní) a spomenutý diesel 1,9 TDI. Novinka nahradí klepotajúceho ale úsporného starca.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Autor: rch