SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Mazda 6: z Hofu cez Tokio, Detroit a Ženevu do Ríma

Začiatkom júla si prví zákazníci budú odvážať zo showroomov prvé Mazdy 6. Cesta nového automobilu povedie k prvým šťastným majiteľom zo supermoderného výrobného závodu na ostrove Hof cez Tokio, kde sa päťdverová Mazdu 6 objavila po prvý raz


, Detroit, kde mal premiéru štvordverový sedan, a Ženevu, miesto uvedenia verzie kombi.

Tomu všetkému predchádzalo ešte celosvetové uvedenie atraktívnej novinky vo večnom meste Ríme pre približne tisícku novinárov z celého sveta. Cesty v okolí historického talianskeho mesta, ležiaceho len pár desiatok kilometrov od brehov Stredozemného mora, boli prvou masovejšou previerkou od prvého po posledný diel nového automobilu. O ambicióznych cieľoch Mazdy 6 sa prezident spoločnosti Mazda Motor Corporation Mark Fields vyjadril, že je prvým článkom reťazca nových výrobkov reprezentujúcich návrat ku koreňom Mazdy, ktoré formovali také dynamické športové automobily ako Mazda RX-7 a MX-5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Mazda 6 spĺňa zámery najvyššieho šéfa tretej najväčšej japonskej automobilky už na prvý pohľad. Predná časť všetkých troch základných verzií – sedana, liftbacku i kombi, je charakteristická „mazdovskou“ päťuholníkovou mriežkou chladiča, mohutnými otvormi na nasávanie vzduchu a nízkymi pretiahnutými reflektormi s čírym prekrytím. Dynamický, typický športový charakter umocňujú stúpajúce línie bokov karosérie, klenuté blatníky i koncové kombinované svetlá s čírou optikou. V tomto duchu tak sedan ako aj liftback predstavujú dynamiku a eleganciu zrejmú na prvý pohľad.

Asi tak sa o Mazde 6 vyjadril aj šéf dizajnu Mazdy Moray Callum, podľa ktorého Mazda 6 je ako atlét na vrchole svojej kondície. Pre dizajnérov a konštruktérov novej mazdy strednej triedy bolo jedným z najvyšších cieľov nájsť dizajn pre tých, ktorí milujú automobily a túžia po aute s charakterom. A keďže sa im cieľ podarilo splniť, na vzhľade Mazdy 6 je badateľná sebadôveru a srší z nej športová identita, osobitosť a športový duch. Práve tak sme ju videli, obdivovali, ale aj s ňou zaobchádzali na cestách v okolí Ríma.

SkryťVypnúť reklamu

A bolo takmer jedno, či pod kapotou novej Mazdy 6 strednej triedy bilo srdce hocktorého z troch zážihových štvorvalcov, či 1,8 l (88 kW/120 k), 2,0 l (104 kW/141 k) alebo 2,3 l (122 kW/166 k – diesel 2,0 l v dvoch výkonových verziách 88 kW/120 k a 100 kW/136 k bude nasledovať neskôr). S každým z nich automobil výborne akceleroval (10,7 s, 9,7 s a 8,9 s) a vie ísť aj dostatočne rýchlo (197 km/h, 208 km/h a 214 km/h). To všetko pri prijateľnej spotrebe (8,3 l/100 km, 8,5 l/100 km/h a 8.9 l/100 km).

Tuhá štruktúra karosérie spolu s novým predným (dvojité lichobežníky a vzpery MsPherson) i zadným (viacprvková typu-E) nezávislým zavesením kolies zaručujú veľmi dobré jazdné vlastnosti, v prípade kolízie aj účinné pohltenie energii nárazu vďaka špeciálnemu systému, ktorý Mazda 6 má v sebe zabudovaný. Aby však k nárazu nedošlo, automobil môže vďaka účinnému brzdovému systému ABS s EBD i brzdovému asistentovi na krátkej dráhe zastaviť, prípadne s pomocou elektronického systému dynamického riadenia jazdy DSC (Dynamic System Control) predísť kolízii.

SkryťVypnúť reklamu

Nová „šestka“ je oproti Mazde 626 väčšia vo všetkých smeroch – v dĺžke o 80 mm na 4680 mm a v šírke o 70 mm na 1780 mm. Zväčšený rázvor o 65 mm na 2675 mm umožnil zväčšiť vnútorný priestor pre cestujúcich. Nedotknutý nezostal žiadny detail interiéru, čo platí aj o použitých materiáloch. Bezpečnosť cestujúcich chránia vpredu čelné airbagy s dvojstupňovým nafukovaním, bočné a nový systém strešných nafukovacích vakov. Nový spôsob sklápania asymetricky delených zadných sedadiel stlačením jedinej páčky je pohodlný a veľmi praktický.

Prvá generácia Mazdy strednej triedy, modelový rad 626 prišiel na trh v roku 1978. Súčasná Mazda 626 sa vyrába od roku 1997 a je už piatou generáciou tohto modelového radu. Nová Mazda 6 sa na náš trh dostane približne v júni tohto roku. Najprv ako štvordverový sedan, neskôr ako päťdverový liftback a koncom roka aj kombi. Uvažuje sa, že ceny by mali začínať tesne pod hranicou osemstotisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 408
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 879
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 652
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 616
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 471
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 765
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 372
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 934
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  2. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  3. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  4. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  6. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  8. Ján Šeďo: Okrem vlády nás dobehla aj iná pohroma - Covid a nepára sa s nami.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 583
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 090
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 514
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 882
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 799
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 965
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 648
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 364
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu