SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Mazda 6: z Hofu cez Tokio, Detroit a Ženevu do Ríma

Začiatkom júla si prví zákazníci budú odvážať zo showroomov prvé Mazdy 6. Cesta nového automobilu povedie k prvým šťastným majiteľom zo supermoderného výrobného závodu na ostrove Hof cez Tokio, kde sa päťdverová Mazdu 6 objavila po prvý raz


, Detroit, kde mal premiéru štvordverový sedan, a Ženevu, miesto uvedenia verzie kombi.

Tomu všetkému predchádzalo ešte celosvetové uvedenie atraktívnej novinky vo večnom meste Ríme pre približne tisícku novinárov z celého sveta. Cesty v okolí historického talianskeho mesta, ležiaceho len pár desiatok kilometrov od brehov Stredozemného mora, boli prvou masovejšou previerkou od prvého po posledný diel nového automobilu. O ambicióznych cieľoch Mazdy 6 sa prezident spoločnosti Mazda Motor Corporation Mark Fields vyjadril, že je prvým článkom reťazca nových výrobkov reprezentujúcich návrat ku koreňom Mazdy, ktoré formovali také dynamické športové automobily ako Mazda RX-7 a MX-5.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Mazda 6 spĺňa zámery najvyššieho šéfa tretej najväčšej japonskej automobilky už na prvý pohľad. Predná časť všetkých troch základných verzií – sedana, liftbacku i kombi, je charakteristická „mazdovskou“ päťuholníkovou mriežkou chladiča, mohutnými otvormi na nasávanie vzduchu a nízkymi pretiahnutými reflektormi s čírym prekrytím. Dynamický, typický športový charakter umocňujú stúpajúce línie bokov karosérie, klenuté blatníky i koncové kombinované svetlá s čírou optikou. V tomto duchu tak sedan ako aj liftback predstavujú dynamiku a eleganciu zrejmú na prvý pohľad.

Asi tak sa o Mazde 6 vyjadril aj šéf dizajnu Mazdy Moray Callum, podľa ktorého Mazda 6 je ako atlét na vrchole svojej kondície. Pre dizajnérov a konštruktérov novej mazdy strednej triedy bolo jedným z najvyšších cieľov nájsť dizajn pre tých, ktorí milujú automobily a túžia po aute s charakterom. A keďže sa im cieľ podarilo splniť, na vzhľade Mazdy 6 je badateľná sebadôveru a srší z nej športová identita, osobitosť a športový duch. Práve tak sme ju videli, obdivovali, ale aj s ňou zaobchádzali na cestách v okolí Ríma.

Skryť Vypnúť reklamu

A bolo takmer jedno, či pod kapotou novej Mazdy 6 strednej triedy bilo srdce hocktorého z troch zážihových štvorvalcov, či 1,8 l (88 kW/120 k), 2,0 l (104 kW/141 k) alebo 2,3 l (122 kW/166 k – diesel 2,0 l v dvoch výkonových verziách 88 kW/120 k a 100 kW/136 k bude nasledovať neskôr). S každým z nich automobil výborne akceleroval (10,7 s, 9,7 s a 8,9 s) a vie ísť aj dostatočne rýchlo (197 km/h, 208 km/h a 214 km/h). To všetko pri prijateľnej spotrebe (8,3 l/100 km, 8,5 l/100 km/h a 8.9 l/100 km).

Tuhá štruktúra karosérie spolu s novým predným (dvojité lichobežníky a vzpery MsPherson) i zadným (viacprvková typu-E) nezávislým zavesením kolies zaručujú veľmi dobré jazdné vlastnosti, v prípade kolízie aj účinné pohltenie energii nárazu vďaka špeciálnemu systému, ktorý Mazda 6 má v sebe zabudovaný. Aby však k nárazu nedošlo, automobil môže vďaka účinnému brzdovému systému ABS s EBD i brzdovému asistentovi na krátkej dráhe zastaviť, prípadne s pomocou elektronického systému dynamického riadenia jazdy DSC (Dynamic System Control) predísť kolízii.

Skryť Vypnúť reklamu

Nová „šestka“ je oproti Mazde 626 väčšia vo všetkých smeroch – v dĺžke o 80 mm na 4680 mm a v šírke o 70 mm na 1780 mm. Zväčšený rázvor o 65 mm na 2675 mm umožnil zväčšiť vnútorný priestor pre cestujúcich. Nedotknutý nezostal žiadny detail interiéru, čo platí aj o použitých materiáloch. Bezpečnosť cestujúcich chránia vpredu čelné airbagy s dvojstupňovým nafukovaním, bočné a nový systém strešných nafukovacích vakov. Nový spôsob sklápania asymetricky delených zadných sedadiel stlačením jedinej páčky je pohodlný a veľmi praktický.

Prvá generácia Mazdy strednej triedy, modelový rad 626 prišiel na trh v roku 1978. Súčasná Mazda 626 sa vyrába od roku 1997 a je už piatou generáciou tohto modelového radu. Nová Mazda 6 sa na náš trh dostane približne v júni tohto roku. Najprv ako štvordverový sedan, neskôr ako päťdverový liftback a koncom roka aj kombi. Uvažuje sa, že ceny by mali začínať tesne pod hranicou osemstotisíc korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 970
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 211
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 960
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 788
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 544
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 109
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 587
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 181
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 121
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 897
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric