SME

Mazda 6: z Hofu cez Tokio, Detroit a Ženevu do Ríma

Začiatkom júla si prví zákazníci budú odvážať zo showroomov prvé Mazdy 6. Cesta nového automobilu povedie k prvým šťastným majiteľom zo supermoderného výrobného závodu na ostrove Hof cez Tokio, kde sa päťdverová Mazdu 6 objavila po prvý raz


, Detroit, kde mal premiéru štvordverový sedan, a Ženevu, miesto uvedenia verzie kombi.

Tomu všetkému predchádzalo ešte celosvetové uvedenie atraktívnej novinky vo večnom meste Ríme pre približne tisícku novinárov z celého sveta. Cesty v okolí historického talianskeho mesta, ležiaceho len pár desiatok kilometrov od brehov Stredozemného mora, boli prvou masovejšou previerkou od prvého po posledný diel nového automobilu. O ambicióznych cieľoch Mazdy 6 sa prezident spoločnosti Mazda Motor Corporation Mark Fields vyjadril, že je prvým článkom reťazca nových výrobkov reprezentujúcich návrat ku koreňom Mazdy, ktoré formovali také dynamické športové automobily ako Mazda RX-7 a MX-5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mazda 6 spĺňa zámery najvyššieho šéfa tretej najväčšej japonskej automobilky už na prvý pohľad. Predná časť všetkých troch základných verzií – sedana, liftbacku i kombi, je charakteristická „mazdovskou“ päťuholníkovou mriežkou chladiča, mohutnými otvormi na nasávanie vzduchu a nízkymi pretiahnutými reflektormi s čírym prekrytím. Dynamický, typický športový charakter umocňujú stúpajúce línie bokov karosérie, klenuté blatníky i koncové kombinované svetlá s čírou optikou. V tomto duchu tak sedan ako aj liftback predstavujú dynamiku a eleganciu zrejmú na prvý pohľad.

Asi tak sa o Mazde 6 vyjadril aj šéf dizajnu Mazdy Moray Callum, podľa ktorého Mazda 6 je ako atlét na vrchole svojej kondície. Pre dizajnérov a konštruktérov novej mazdy strednej triedy bolo jedným z najvyšších cieľov nájsť dizajn pre tých, ktorí milujú automobily a túžia po aute s charakterom. A keďže sa im cieľ podarilo splniť, na vzhľade Mazdy 6 je badateľná sebadôveru a srší z nej športová identita, osobitosť a športový duch. Práve tak sme ju videli, obdivovali, ale aj s ňou zaobchádzali na cestách v okolí Ríma.

SkryťVypnúť reklamu

A bolo takmer jedno, či pod kapotou novej Mazdy 6 strednej triedy bilo srdce hocktorého z troch zážihových štvorvalcov, či 1,8 l (88 kW/120 k), 2,0 l (104 kW/141 k) alebo 2,3 l (122 kW/166 k – diesel 2,0 l v dvoch výkonových verziách 88 kW/120 k a 100 kW/136 k bude nasledovať neskôr). S každým z nich automobil výborne akceleroval (10,7 s, 9,7 s a 8,9 s) a vie ísť aj dostatočne rýchlo (197 km/h, 208 km/h a 214 km/h). To všetko pri prijateľnej spotrebe (8,3 l/100 km, 8,5 l/100 km/h a 8.9 l/100 km).

Tuhá štruktúra karosérie spolu s novým predným (dvojité lichobežníky a vzpery MsPherson) i zadným (viacprvková typu-E) nezávislým zavesením kolies zaručujú veľmi dobré jazdné vlastnosti, v prípade kolízie aj účinné pohltenie energii nárazu vďaka špeciálnemu systému, ktorý Mazda 6 má v sebe zabudovaný. Aby však k nárazu nedošlo, automobil môže vďaka účinnému brzdovému systému ABS s EBD i brzdovému asistentovi na krátkej dráhe zastaviť, prípadne s pomocou elektronického systému dynamického riadenia jazdy DSC (Dynamic System Control) predísť kolízii.

SkryťVypnúť reklamu

Nová „šestka“ je oproti Mazde 626 väčšia vo všetkých smeroch – v dĺžke o 80 mm na 4680 mm a v šírke o 70 mm na 1780 mm. Zväčšený rázvor o 65 mm na 2675 mm umožnil zväčšiť vnútorný priestor pre cestujúcich. Nedotknutý nezostal žiadny detail interiéru, čo platí aj o použitých materiáloch. Bezpečnosť cestujúcich chránia vpredu čelné airbagy s dvojstupňovým nafukovaním, bočné a nový systém strešných nafukovacích vakov. Nový spôsob sklápania asymetricky delených zadných sedadiel stlačením jedinej páčky je pohodlný a veľmi praktický.

Prvá generácia Mazdy strednej triedy, modelový rad 626 prišiel na trh v roku 1978. Súčasná Mazda 626 sa vyrába od roku 1997 a je už piatou generáciou tohto modelového radu. Nová Mazda 6 sa na náš trh dostane približne v júni tohto roku. Najprv ako štvordverový sedan, neskôr ako päťdverový liftback a koncom roka aj kombi. Uvažuje sa, že ceny by mali začínať tesne pod hranicou osemstotisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: JÁN GOLDBERGER, Rím-Bratislava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu