SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Zhovárame sa: S Ing. Jindřichom Nevrlom, generálnym riaditeľom spoločnosti Auto Palace, importérom automobilov Mazda o Mazde 6, automobile novej generácie

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme? Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme?
Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska. Pre Rím sme sa rozhodli preto, že je to starobylé mesto, má dobrú infraštruktúru ciest, je dostupné letecky a je veľmi zaujímavé pre novinárov z celého sveta.
Kedy sa predvádzanie nového automobilu začalo?
Približne pred troma týždňami a potrvá ešte asi týždeň, takže celé to trvá niečo vyše mesiaca.
Novinári z koľkých krajín sú v Ríme?
Presne to neviem, ale sú tu novinári z celého sveta, zo všetkých štátov, kde sa predáva Mazda, čiže z viac ako stovky krajín.
Koľko ľudí približne?
Je to približne tisícka ľudí.
Mohli by ste stručne charakterizovať tento automobil?
Nový výrobok je vyvinutý a vyrobený od začiatku podľa novej filozofie Mazdy, kde sa Mazda vracia ku svojím koreňom, to znamená, superdizajn, vynikajúce jazdné vlastnosti. Tieto autá by mali byť trochu odlišné od toho, čo sa na ceste bežne vidí, so zachovanou vysokou kvalitou, ktorou bola Mazda vždy povestná. Je to auto, ktoré nemá, keď to poviem slušne, iný „showback“. Je vybavené celohliníkovými úplne novými zážihovými motormi s objemom 1,8 l, 2,0 l, 2,3 a dvoma úplne novými dieselmi Common Rail novej generácie s výkonom 120 k alebo 136 k a päťstupňovými mechanickými a štvorstupňovými samočinnými prevodovkami, má úplne nový podvozok s novou patentovanou zadnou nápravou, ktorá zaručuje vynikajúce vlastnosti a zároveň umožňuje zachovanie veľkého batožinového priestoru. Nová náprava je viacprvková, vďaka čomu má automobil vynikajúce jazdné vlastnosti a pritom si zachováva vnútri obrovský priestor. Zväčšený rázvor 2675 mm poskytuje dostatok miesta pre 5-člennú posádku i pre batožinu a zároveň si zachováva to, čím bola Mazda typická – vynikajúce ovládanie a pocit, že do tohto auta patríte, že vám hneď padne do ruky a že sa v ňom cítite pohodlne.
Konštruktéri a dizajnéri si dosť zakladali na vzhľade. Ako by ste ho charakterizovali?
Je to dizajn, ktorý Mazda nazýva „emotion in motion“, čo by sa dalo preložiť ako emócie v pohybe. Sú tam rysy, ktoré mala Mazda dve generácie späť, napríklad u Lexusa 6, sú tam rysy z Xedosa 9 a je tam chrakteristická päťuholníková maska chladiča s typickým tvarom pre Mazdu, ale pritom si zachováva jednoznačne odlišnosť ako od ostatných modelov Mazdy, tak i od ostatných vozov na ceste.
V koľkých karosárskych variantoch sa bude tento automobil vyrábať?
Bude mať 5 rôznych variantov motorov a 3 karosárske karosérie, to znamená klasický sedan, hatchback a kombi, ktorému Mazda hovorí wagon. Bude mať okrem normálnej päťstupňovej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňovú automatickú prevodovku, neskôr pribudne aj nová samočinná päťstupňovú prevodovka s možnosťou ručného radenia.
Kedy sa začne vyrábať a kedy predávať?
Výroba sa už rozbehla a v Čechách a na Slovensku dostaneme prvú dodávku áut koncom júna - začiatkom júla, takže v lete už budú k dispozícii tak cenníky, vzorové modely, ako aj predvádzacie autá u všetkých dílerov a budeme ich môcť predávať.
V akom poradí prídu na trh?
Dva mesiace bude k dispozícii sedan, v auguste bude potom v obmedzenom množstve aj liftback, v septembri dostaneme prvé kombíky a dá sa povedať, že v októbri a v novembri už budeme mať k dispozícii všetky modelové i motorové varianty.
Aké asi budú ich ceny?
Ceny budú záležať od výbav a špecifikácií jednotlivých modelov, ktoré v súčasnej dobe ešte dolaďujeme. Ale dá sa povedať, že to budú ceny pre túto kategóriu vozov konkurencieschopné, že základná cena bude začínať niekde pod 800 000 a, samozrejme, môže sa vyšplhať aj o niekoľko sto tisíc vyššie, podľa výbavy a motora.
Čo na záver?
Mal som dnes možnosť zviezť sa prvýkrát na tomto aute a môžem povedať, že splnilo všetky moje očakávania, čo sa týka vzhľadu, jazdných vlastností i ovládania v bežnej prevádzke na ceste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 306
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 176
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 805
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 008
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 953
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 006
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 147
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 600
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 513
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 360
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Od soboty sa ulice vyprázdnia.
Premiér Igor Matovič.

Koronavírus: Slovensko má ďalších 19 úmrtí, Oravu a Bardejov čaká plošné testovanie(minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 117 obetí.

Ilustračné foto
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson