SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Zhovárame sa: S Ing. Jindřichom Nevrlom, generálnym riaditeľom spoločnosti Auto Palace, importérom automobilov Mazda o Mazde 6, automobile novej generácie

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme? Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme?
Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska. Pre Rím sme sa rozhodli preto, že je to starobylé mesto, má dobrú infraštruktúru ciest, je dostupné letecky a je veľmi zaujímavé pre novinárov z celého sveta.
Kedy sa predvádzanie nového automobilu začalo?
Približne pred troma týždňami a potrvá ešte asi týždeň, takže celé to trvá niečo vyše mesiaca.
Novinári z koľkých krajín sú v Ríme?
Presne to neviem, ale sú tu novinári z celého sveta, zo všetkých štátov, kde sa predáva Mazda, čiže z viac ako stovky krajín.
Koľko ľudí približne?
Je to približne tisícka ľudí.
Mohli by ste stručne charakterizovať tento automobil?
Nový výrobok je vyvinutý a vyrobený od začiatku podľa novej filozofie Mazdy, kde sa Mazda vracia ku svojím koreňom, to znamená, superdizajn, vynikajúce jazdné vlastnosti. Tieto autá by mali byť trochu odlišné od toho, čo sa na ceste bežne vidí, so zachovanou vysokou kvalitou, ktorou bola Mazda vždy povestná. Je to auto, ktoré nemá, keď to poviem slušne, iný „showback“. Je vybavené celohliníkovými úplne novými zážihovými motormi s objemom 1,8 l, 2,0 l, 2,3 a dvoma úplne novými dieselmi Common Rail novej generácie s výkonom 120 k alebo 136 k a päťstupňovými mechanickými a štvorstupňovými samočinnými prevodovkami, má úplne nový podvozok s novou patentovanou zadnou nápravou, ktorá zaručuje vynikajúce vlastnosti a zároveň umožňuje zachovanie veľkého batožinového priestoru. Nová náprava je viacprvková, vďaka čomu má automobil vynikajúce jazdné vlastnosti a pritom si zachováva vnútri obrovský priestor. Zväčšený rázvor 2675 mm poskytuje dostatok miesta pre 5-člennú posádku i pre batožinu a zároveň si zachováva to, čím bola Mazda typická – vynikajúce ovládanie a pocit, že do tohto auta patríte, že vám hneď padne do ruky a že sa v ňom cítite pohodlne.
Konštruktéri a dizajnéri si dosť zakladali na vzhľade. Ako by ste ho charakterizovali?
Je to dizajn, ktorý Mazda nazýva „emotion in motion“, čo by sa dalo preložiť ako emócie v pohybe. Sú tam rysy, ktoré mala Mazda dve generácie späť, napríklad u Lexusa 6, sú tam rysy z Xedosa 9 a je tam chrakteristická päťuholníková maska chladiča s typickým tvarom pre Mazdu, ale pritom si zachováva jednoznačne odlišnosť ako od ostatných modelov Mazdy, tak i od ostatných vozov na ceste.
V koľkých karosárskych variantoch sa bude tento automobil vyrábať?
Bude mať 5 rôznych variantov motorov a 3 karosárske karosérie, to znamená klasický sedan, hatchback a kombi, ktorému Mazda hovorí wagon. Bude mať okrem normálnej päťstupňovej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňovú automatickú prevodovku, neskôr pribudne aj nová samočinná päťstupňovú prevodovka s možnosťou ručného radenia.
Kedy sa začne vyrábať a kedy predávať?
Výroba sa už rozbehla a v Čechách a na Slovensku dostaneme prvú dodávku áut koncom júna - začiatkom júla, takže v lete už budú k dispozícii tak cenníky, vzorové modely, ako aj predvádzacie autá u všetkých dílerov a budeme ich môcť predávať.
V akom poradí prídu na trh?
Dva mesiace bude k dispozícii sedan, v auguste bude potom v obmedzenom množstve aj liftback, v septembri dostaneme prvé kombíky a dá sa povedať, že v októbri a v novembri už budeme mať k dispozícii všetky modelové i motorové varianty.
Aké asi budú ich ceny?
Ceny budú záležať od výbav a špecifikácií jednotlivých modelov, ktoré v súčasnej dobe ešte dolaďujeme. Ale dá sa povedať, že to budú ceny pre túto kategóriu vozov konkurencieschopné, že základná cena bude začínať niekde pod 800 000 a, samozrejme, môže sa vyšplhať aj o niekoľko sto tisíc vyššie, podľa výbavy a motora.
Čo na záver?
Mal som dnes možnosť zviezť sa prvýkrát na tomto aute a môžem povedať, že splnilo všetky moje očakávania, čo sa týka vzhľadu, jazdných vlastností i ovládania v bežnej prevádzke na ceste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 442
  2. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 649
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 601
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 538
  5. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 361
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 092
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 787
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 737
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 070
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 599
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Voľby by vyhral Hlas.


60m

Slovenský lekár je priamo na EURO 2020.


Michal Šášky a 2 ďalší 6 h
Spolumajiteľ spoločnosti Compass Slovakia Zoltán Berghauer

Rozširujú výrobu aj na Slovensku.


11. jún
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 439 obetí.


a 3 ďalší 14 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún