SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Zhovárame sa: S Ing. Jindřichom Nevrlom, generálnym riaditeľom spoločnosti Auto Palace, importérom automobilov Mazda o Mazde 6, automobile novej generácie

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme? Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme?
Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska. Pre Rím sme sa rozhodli preto, že je to starobylé mesto, má dobrú infraštruktúru ciest, je dostupné letecky a je veľmi zaujímavé pre novinárov z celého sveta.
Kedy sa predvádzanie nového automobilu začalo?
Približne pred troma týždňami a potrvá ešte asi týždeň, takže celé to trvá niečo vyše mesiaca.
Novinári z koľkých krajín sú v Ríme?
Presne to neviem, ale sú tu novinári z celého sveta, zo všetkých štátov, kde sa predáva Mazda, čiže z viac ako stovky krajín.
Koľko ľudí približne?
Je to približne tisícka ľudí.
Mohli by ste stručne charakterizovať tento automobil?
Nový výrobok je vyvinutý a vyrobený od začiatku podľa novej filozofie Mazdy, kde sa Mazda vracia ku svojím koreňom, to znamená, superdizajn, vynikajúce jazdné vlastnosti. Tieto autá by mali byť trochu odlišné od toho, čo sa na ceste bežne vidí, so zachovanou vysokou kvalitou, ktorou bola Mazda vždy povestná. Je to auto, ktoré nemá, keď to poviem slušne, iný „showback“. Je vybavené celohliníkovými úplne novými zážihovými motormi s objemom 1,8 l, 2,0 l, 2,3 a dvoma úplne novými dieselmi Common Rail novej generácie s výkonom 120 k alebo 136 k a päťstupňovými mechanickými a štvorstupňovými samočinnými prevodovkami, má úplne nový podvozok s novou patentovanou zadnou nápravou, ktorá zaručuje vynikajúce vlastnosti a zároveň umožňuje zachovanie veľkého batožinového priestoru. Nová náprava je viacprvková, vďaka čomu má automobil vynikajúce jazdné vlastnosti a pritom si zachováva vnútri obrovský priestor. Zväčšený rázvor 2675 mm poskytuje dostatok miesta pre 5-člennú posádku i pre batožinu a zároveň si zachováva to, čím bola Mazda typická – vynikajúce ovládanie a pocit, že do tohto auta patríte, že vám hneď padne do ruky a že sa v ňom cítite pohodlne.
Konštruktéri a dizajnéri si dosť zakladali na vzhľade. Ako by ste ho charakterizovali?
Je to dizajn, ktorý Mazda nazýva „emotion in motion“, čo by sa dalo preložiť ako emócie v pohybe. Sú tam rysy, ktoré mala Mazda dve generácie späť, napríklad u Lexusa 6, sú tam rysy z Xedosa 9 a je tam chrakteristická päťuholníková maska chladiča s typickým tvarom pre Mazdu, ale pritom si zachováva jednoznačne odlišnosť ako od ostatných modelov Mazdy, tak i od ostatných vozov na ceste.
V koľkých karosárskych variantoch sa bude tento automobil vyrábať?
Bude mať 5 rôznych variantov motorov a 3 karosárske karosérie, to znamená klasický sedan, hatchback a kombi, ktorému Mazda hovorí wagon. Bude mať okrem normálnej päťstupňovej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňovú automatickú prevodovku, neskôr pribudne aj nová samočinná päťstupňovú prevodovka s možnosťou ručného radenia.
Kedy sa začne vyrábať a kedy predávať?
Výroba sa už rozbehla a v Čechách a na Slovensku dostaneme prvú dodávku áut koncom júna - začiatkom júla, takže v lete už budú k dispozícii tak cenníky, vzorové modely, ako aj predvádzacie autá u všetkých dílerov a budeme ich môcť predávať.
V akom poradí prídu na trh?
Dva mesiace bude k dispozícii sedan, v auguste bude potom v obmedzenom množstve aj liftback, v septembri dostaneme prvé kombíky a dá sa povedať, že v októbri a v novembri už budeme mať k dispozícii všetky modelové i motorové varianty.
Aké asi budú ich ceny?
Ceny budú záležať od výbav a špecifikácií jednotlivých modelov, ktoré v súčasnej dobe ešte dolaďujeme. Ale dá sa povedať, že to budú ceny pre túto kategóriu vozov konkurencieschopné, že základná cena bude začínať niekde pod 800 000 a, samozrejme, môže sa vyšplhať aj o niekoľko sto tisíc vyššie, podľa výbavy a motora.
Čo na záver?
Mal som dnes možnosť zviezť sa prvýkrát na tomto aute a môžem povedať, že splnilo všetky moje očakávania, čo sa týka vzhľadu, jazdných vlastností i ovládania v bežnej prevádzke na ceste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 704
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 809
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 702
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 678
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 528
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 564
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 381
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 274
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 126
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 097
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Ilustračné foto.