SME

Zhovárame sa: S Ing. Jindřichom Nevrlom, generálnym riaditeľom spoločnosti Auto Palace, importérom automobilov Mazda o Mazde 6, automobile novej generácie

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme? Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme?
Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska. Pre Rím sme sa rozhodli preto, že je to starobylé mesto, má dobrú infraštruktúru ciest, je dostupné letecky a je veľmi zaujímavé pre novinárov z celého sveta.
Kedy sa predvádzanie nového automobilu začalo?
Približne pred troma týždňami a potrvá ešte asi týždeň, takže celé to trvá niečo vyše mesiaca.
Novinári z koľkých krajín sú v Ríme?
Presne to neviem, ale sú tu novinári z celého sveta, zo všetkých štátov, kde sa predáva Mazda, čiže z viac ako stovky krajín.
Koľko ľudí približne?
Je to približne tisícka ľudí.
Mohli by ste stručne charakterizovať tento automobil?
Nový výrobok je vyvinutý a vyrobený od začiatku podľa novej filozofie Mazdy, kde sa Mazda vracia ku svojím koreňom, to znamená, superdizajn, vynikajúce jazdné vlastnosti. Tieto autá by mali byť trochu odlišné od toho, čo sa na ceste bežne vidí, so zachovanou vysokou kvalitou, ktorou bola Mazda vždy povestná. Je to auto, ktoré nemá, keď to poviem slušne, iný „showback“. Je vybavené celohliníkovými úplne novými zážihovými motormi s objemom 1,8 l, 2,0 l, 2,3 a dvoma úplne novými dieselmi Common Rail novej generácie s výkonom 120 k alebo 136 k a päťstupňovými mechanickými a štvorstupňovými samočinnými prevodovkami, má úplne nový podvozok s novou patentovanou zadnou nápravou, ktorá zaručuje vynikajúce vlastnosti a zároveň umožňuje zachovanie veľkého batožinového priestoru. Nová náprava je viacprvková, vďaka čomu má automobil vynikajúce jazdné vlastnosti a pritom si zachováva vnútri obrovský priestor. Zväčšený rázvor 2675 mm poskytuje dostatok miesta pre 5-člennú posádku i pre batožinu a zároveň si zachováva to, čím bola Mazda typická – vynikajúce ovládanie a pocit, že do tohto auta patríte, že vám hneď padne do ruky a že sa v ňom cítite pohodlne.
Konštruktéri a dizajnéri si dosť zakladali na vzhľade. Ako by ste ho charakterizovali?
Je to dizajn, ktorý Mazda nazýva „emotion in motion“, čo by sa dalo preložiť ako emócie v pohybe. Sú tam rysy, ktoré mala Mazda dve generácie späť, napríklad u Lexusa 6, sú tam rysy z Xedosa 9 a je tam chrakteristická päťuholníková maska chladiča s typickým tvarom pre Mazdu, ale pritom si zachováva jednoznačne odlišnosť ako od ostatných modelov Mazdy, tak i od ostatných vozov na ceste.
V koľkých karosárskych variantoch sa bude tento automobil vyrábať?
Bude mať 5 rôznych variantov motorov a 3 karosárske karosérie, to znamená klasický sedan, hatchback a kombi, ktorému Mazda hovorí wagon. Bude mať okrem normálnej päťstupňovej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňovú automatickú prevodovku, neskôr pribudne aj nová samočinná päťstupňovú prevodovka s možnosťou ručného radenia.
Kedy sa začne vyrábať a kedy predávať?
Výroba sa už rozbehla a v Čechách a na Slovensku dostaneme prvú dodávku áut koncom júna - začiatkom júla, takže v lete už budú k dispozícii tak cenníky, vzorové modely, ako aj predvádzacie autá u všetkých dílerov a budeme ich môcť predávať.
V akom poradí prídu na trh?
Dva mesiace bude k dispozícii sedan, v auguste bude potom v obmedzenom množstve aj liftback, v septembri dostaneme prvé kombíky a dá sa povedať, že v októbri a v novembri už budeme mať k dispozícii všetky modelové i motorové varianty.
Aké asi budú ich ceny?
Ceny budú záležať od výbav a špecifikácií jednotlivých modelov, ktoré v súčasnej dobe ešte dolaďujeme. Ale dá sa povedať, že to budú ceny pre túto kategóriu vozov konkurencieschopné, že základná cena bude začínať niekde pod 800 000 a, samozrejme, môže sa vyšplhať aj o niekoľko sto tisíc vyššie, podľa výbavy a motora.
Čo na záver?
Mal som dnes možnosť zviezť sa prvýkrát na tomto aute a môžem povedať, že splnilo všetky moje očakávania, čo sa týka vzhľadu, jazdných vlastností i ovládania v bežnej prevádzke na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: JÁN GOLDBERGER

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 802
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 771
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 612
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 424
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 107
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 079
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 144
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 925
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  2. Martin Turčan: O čom svedčí aféra Hacienda. O neutralite a zbrojení
  3. Erik Kriššák: Michael McDowell – Blackwater, kniha první
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 6
  5. Lukáš Jankovič: 5 grafov o Slovensku v roku 2025
  6. Jozef Huljak: V tieni rastúceho napätia: Prečo je Han Kuang dôležitejší než kedykoľvek predtým
  7. Tomáš Kiebel: Platba cez kľúčenku? Vitaj vo svete Bitcoinu a bleskových platieb!
  8. Štefan Šturdzík: S každej strany zlé správy do čerta !! Alebo zle počujem ??
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 353
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 324
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 860
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 389
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 953
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 402
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 108
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 435
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu