SME

Zhovárame sa: S Ing. Jindřichom Nevrlom, generálnym riaditeľom spoločnosti Auto Palace, importérom automobilov Mazda o Mazde 6, automobile novej generácie

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme? Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska

Prezentáciu novej Mazdy 6 uskutočňujete tu, v Ríme. Prečo práve v Ríme?
Ide o celosvetovú prezentáciu, a v Ríme si Mazdu 6 už vyskúšali napríklad americkí novinári, novinári z Austrálie i Japonska. Pre Rím sme sa rozhodli preto, že je to starobylé mesto, má dobrú infraštruktúru ciest, je dostupné letecky a je veľmi zaujímavé pre novinárov z celého sveta.
Kedy sa predvádzanie nového automobilu začalo?
Približne pred troma týždňami a potrvá ešte asi týždeň, takže celé to trvá niečo vyše mesiaca.
Novinári z koľkých krajín sú v Ríme?
Presne to neviem, ale sú tu novinári z celého sveta, zo všetkých štátov, kde sa predáva Mazda, čiže z viac ako stovky krajín.
Koľko ľudí približne?
Je to približne tisícka ľudí.
Mohli by ste stručne charakterizovať tento automobil?
Nový výrobok je vyvinutý a vyrobený od začiatku podľa novej filozofie Mazdy, kde sa Mazda vracia ku svojím koreňom, to znamená, superdizajn, vynikajúce jazdné vlastnosti. Tieto autá by mali byť trochu odlišné od toho, čo sa na ceste bežne vidí, so zachovanou vysokou kvalitou, ktorou bola Mazda vždy povestná. Je to auto, ktoré nemá, keď to poviem slušne, iný „showback“. Je vybavené celohliníkovými úplne novými zážihovými motormi s objemom 1,8 l, 2,0 l, 2,3 a dvoma úplne novými dieselmi Common Rail novej generácie s výkonom 120 k alebo 136 k a päťstupňovými mechanickými a štvorstupňovými samočinnými prevodovkami, má úplne nový podvozok s novou patentovanou zadnou nápravou, ktorá zaručuje vynikajúce vlastnosti a zároveň umožňuje zachovanie veľkého batožinového priestoru. Nová náprava je viacprvková, vďaka čomu má automobil vynikajúce jazdné vlastnosti a pritom si zachováva vnútri obrovský priestor. Zväčšený rázvor 2675 mm poskytuje dostatok miesta pre 5-člennú posádku i pre batožinu a zároveň si zachováva to, čím bola Mazda typická – vynikajúce ovládanie a pocit, že do tohto auta patríte, že vám hneď padne do ruky a že sa v ňom cítite pohodlne.
Konštruktéri a dizajnéri si dosť zakladali na vzhľade. Ako by ste ho charakterizovali?
Je to dizajn, ktorý Mazda nazýva „emotion in motion“, čo by sa dalo preložiť ako emócie v pohybe. Sú tam rysy, ktoré mala Mazda dve generácie späť, napríklad u Lexusa 6, sú tam rysy z Xedosa 9 a je tam chrakteristická päťuholníková maska chladiča s typickým tvarom pre Mazdu, ale pritom si zachováva jednoznačne odlišnosť ako od ostatných modelov Mazdy, tak i od ostatných vozov na ceste.
V koľkých karosárskych variantoch sa bude tento automobil vyrábať?
Bude mať 5 rôznych variantov motorov a 3 karosárske karosérie, to znamená klasický sedan, hatchback a kombi, ktorému Mazda hovorí wagon. Bude mať okrem normálnej päťstupňovej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňovú automatickú prevodovku, neskôr pribudne aj nová samočinná päťstupňovú prevodovka s možnosťou ručného radenia.
Kedy sa začne vyrábať a kedy predávať?
Výroba sa už rozbehla a v Čechách a na Slovensku dostaneme prvú dodávku áut koncom júna - začiatkom júla, takže v lete už budú k dispozícii tak cenníky, vzorové modely, ako aj predvádzacie autá u všetkých dílerov a budeme ich môcť predávať.
V akom poradí prídu na trh?
Dva mesiace bude k dispozícii sedan, v auguste bude potom v obmedzenom množstve aj liftback, v septembri dostaneme prvé kombíky a dá sa povedať, že v októbri a v novembri už budeme mať k dispozícii všetky modelové i motorové varianty.
Aké asi budú ich ceny?
Ceny budú záležať od výbav a špecifikácií jednotlivých modelov, ktoré v súčasnej dobe ešte dolaďujeme. Ale dá sa povedať, že to budú ceny pre túto kategóriu vozov konkurencieschopné, že základná cena bude začínať niekde pod 800 000 a, samozrejme, môže sa vyšplhať aj o niekoľko sto tisíc vyššie, podľa výbavy a motora.
Čo na záver?
Mal som dnes možnosť zviezť sa prvýkrát na tomto aute a môžem povedať, že splnilo všetky moje očakávania, čo sa týka vzhľadu, jazdných vlastností i ovládania v bežnej prevádzke na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: JÁN GOLDBERGER

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 314
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 713
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 383
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 800
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 203
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 987
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 939
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 034
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu