SME
Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Clio 1,2 16V Quicksbhift – pohodlný automat

Renault modernizovaným Cliom predstaveným v lete minulého roku chcel presvedčiť doterajších i budúcich užívateľov, že si ich pozornosť zaslúži. Aj preto rozšíril paletu motorov a bohatosť výbav už od základnej Authentique


. Už tá ponúka protiblokovací brzdový systém ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku, brzdový asistent pre podporu brzdenia v núdzi, štyri airbagy, posilňovač riadenia, imobilizér, tónované sklá, nárazníky vo farbe karosérie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické otváranie predných okien, delené zadné sedadlá a iné. Clio 1,2 16V s výkonom 55 kW/75 k v päťdverovom vyhotovení sa predáva za cenu od 389 900 korún.

Náš testovaný s rovnakým motorom a s bohatšou výbavou o rádio s prehrávačom a ovládaním na volante, svetlometmi do hmly, diskmi s ľahkej zliatiny a širšími pneumatikami, no najmä s robotizovanou prevodovkou Quickshift 5 za cenu 462 600 korún. Práve prevodovka Quickshift 5, používaná už v menšom Twingu, bola tým komponentom, na ktorý sme po vlaňajšom teste Clia 1,2 16V s mechanickou prevodovkou boli najviac zvedaví. Quickshift 5 je akýmsi päťstupňovým poloautomatom. Základ má v mechanickej prevodovke, ku ktorej je pričlenené hydraulické ovládanie spojky, ktoré vlastne zastupuje spojkový pedál. Automobil nemá tri pedály, ale len plynový a brzdový, chýba mu pedál spojky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

S quickshiftom sa Clio správa, akoby išlo o samočinnú (automatickú) prevodovku. Navyše veľmi inteligentnú, pretože sa prispôsobuje režimu jazdy vodiča. Ak vodič pridáva plyn pozvoľna, preraďovanie na vyšší prevod sa deje v nižších otáčkach, približne okolo 2500/min.-1. Pri razantnej športovej jazde prevodovka „čaká“, kým sa motor vytočí do otáčok nad 5500/min.-1 a až potom preradí. Ak máte prepnuté na režim „A“, zaradený vyšší prevod a potrebujete náhle zrýchliť, stačí poriadne pritlačiť plynový pedál, prevodovka si sama preradí aj o dva stupne nižšie a primerane zrýchli.

Ak si však prajete radiť jednotlivé prevody ručne, nič v tom nebráni. Vtedy stačí strčiť do radiacej páky a „automat“ sa zmení na „manuál“, alebo stačiť gombík na radiacej páke. Ak by ste pri manuálnom radení vyčkávali s preradením a otáčky by atakovali hranicu blízku maximálnym otáčkam motora, prevodovka si vyšší prevod zaradí sama. Nie je to úžasné? Clio s prevodovkou Quickshift 5 ocenia aj muži, ale najmä ženy v mestskej premávky. Starosť, aký prevod práve zaradiť, leží na prevodovke, ktorá každú situáciu rieši k najvyššej spokojnosti vodiča. Ten okrem pohodlia ocení aj dynamiku nového 16-ventilového  motora, ktorý má síce len 1,2 l, ale výkon 75 k. Radosť z takejto jazdy je pre osobu za volantom veľká.

Skryť Vypnúť reklamu

Umocňuje ju aj pohodlné sedadlo, menší volant s hrubším vencom, presné riadenie a spomínané bezstarostné radenie. Pôžitkom je aj jazda pri rýchlom prechádzaní zákrut, kde sa Clio správa športovo - reaguje na korekcie volantu a plynu rýchle a poslušne. Menšia nedotáčavosť sa prejavuje až pred hranicou straty priľnavosti, ale po krátkom pribrzdení alebo ubratí plynu sa veľmi ľahko zvláda. Výborné a spoľahlivé sú aj brzdy s ABS a EBV a brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení.

Clio s robotizovanou prevodovkou a najmenším benzínovým motorom poteší. Okrem spomínaných vlastností aj nízkou spotrebou, bežnou aj pod 6 l/100 km. Takto úsporne jazdiť možno bez väčšieho obmedzovania dynamiky jazdy. Najlepší dojem je však z päťstupňovej robotizovanej prevodovky Quichshift. Clio s ňou dokazuje, že aj u takto malého auta je jej prínos nad očakávanie dobrý.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Renault Clio 1,2 16V Authentique Quickshift 5

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci so samočinným vymedzovaním vôle. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1149 cm3, vŕtanie a zdvih 69,0/76,8 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 105 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová samočinná prevodovka Quichshift s možnosťou sekvenčného radenia.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie všetkých kolies. Vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na pozdĺžnych ramenách spojených torznou pružnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1405/1385 mm. Priemer otáčania 10,7 m. Pohotovostná hmotnosť 910 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 l. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,6/4,8/5,8 l/100 km.

Cena  389 000 Sk

testovaný model 462 600 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  13,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  8,1 s 
80 – 120 km/h  – 11,8 s
Max.  rýchlosť   163 km/h
Spotreba počas testu 6,8 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Punto 1,2 16V Dynamic
Zdvih. objem 1242 cm³
Výkon 59kW/80 k
Krút. mom. 114/4300 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,6 s
Max. rých. 165 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 527 700                               
 
Opel Corsa Selection 1,2 16V Easytronic

Zdvih. objem 1199  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 110/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 14,0 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,2 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 474 800 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda Fabia 1,4 16V Aut Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 17,0 s
Max. rých. 166 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,9 l/100 km
Cena 493 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Odpady nad zlato
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Odpady nad zlato
  4. Schneider Electric má podporiť VELUX v uhlíkovej neutralite
  5. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  6. Znalec slovenského brandy
  7. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  8. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  9. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 154
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 789
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 110
  4. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 612
  5. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 031
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 882
  7. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 2 793
  8. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 715
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 321
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 148
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič.

Nájomné byty boli kľúčovou témou Sme rodina aj pred voľbami.


2 h
Šéf Inštitútu zdravotníckych analýz Matej Mišík počas brífingu k aktuálnej epidemiologickej situácii.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 403-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 589 obetí.


a 4 ďalší 16 h

Akciu nazvanú Konzervatívny summit svojim príhovorom otvoril Boris Kollár. Takí skrátka konzervatívci sú.


Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Stanislav Martinčko: Bude Róbert Fico aj Borisovi Kollárovi ďakovať za dobre odvedenú prácu?
  2. Unicef Slovensko: Haiti: Mesiac po zemetrasení
  3. Rudolfa Vallová: Rovnaký meter pre každého
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – Zmluva AUKUS a Irán.
  5. Tupou Ceruzou: Monsterproces s Kováčikom
  6. Štefan Vidlár: O žití
  7. Věra Tepličková: Čítala som titulok: Lekári štrajkovať nebudú. Jednoducho odídu
  8. Peter Mrázik: Príprava na pohovor & kariérny rast 2
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 24 057
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 427
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 883
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 635
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 026
  6. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 5 762
  7. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 236
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 720
Skryť Zatvoriť reklamu