SME

Renault Clio 1,2 16V Quicksbhift – pohodlný automat

Renault modernizovaným Cliom predstaveným v lete minulého roku chcel presvedčiť doterajších i budúcich užívateľov, že si ich pozornosť zaslúži. Aj preto rozšíril paletu motorov a bohatosť výbav už od základnej Authentique


. Už tá ponúka protiblokovací brzdový systém ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku, brzdový asistent pre podporu brzdenia v núdzi, štyri airbagy, posilňovač riadenia, imobilizér, tónované sklá, nárazníky vo farbe karosérie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické otváranie predných okien, delené zadné sedadlá a iné. Clio 1,2 16V s výkonom 55 kW/75 k v päťdverovom vyhotovení sa predáva za cenu od 389 900 korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náš testovaný s rovnakým motorom a s bohatšou výbavou o rádio s prehrávačom a ovládaním na volante, svetlometmi do hmly, diskmi s ľahkej zliatiny a širšími pneumatikami, no najmä s robotizovanou prevodovkou Quickshift 5 za cenu 462 600 korún. Práve prevodovka Quickshift 5, používaná už v menšom Twingu, bola tým komponentom, na ktorý sme po vlaňajšom teste Clia 1,2 16V s mechanickou prevodovkou boli najviac zvedaví. Quickshift 5 je akýmsi päťstupňovým poloautomatom. Základ má v mechanickej prevodovke, ku ktorej je pričlenené hydraulické ovládanie spojky, ktoré vlastne zastupuje spojkový pedál. Automobil nemá tri pedály, ale len plynový a brzdový, chýba mu pedál spojky.

SkryťVypnúť reklamu

S quickshiftom sa Clio správa, akoby išlo o samočinnú (automatickú) prevodovku. Navyše veľmi inteligentnú, pretože sa prispôsobuje režimu jazdy vodiča. Ak vodič pridáva plyn pozvoľna, preraďovanie na vyšší prevod sa deje v nižších otáčkach, približne okolo 2500/min.-1. Pri razantnej športovej jazde prevodovka „čaká“, kým sa motor vytočí do otáčok nad 5500/min.-1 a až potom preradí. Ak máte prepnuté na režim „A“, zaradený vyšší prevod a potrebujete náhle zrýchliť, stačí poriadne pritlačiť plynový pedál, prevodovka si sama preradí aj o dva stupne nižšie a primerane zrýchli.

Ak si však prajete radiť jednotlivé prevody ručne, nič v tom nebráni. Vtedy stačí strčiť do radiacej páky a „automat“ sa zmení na „manuál“, alebo stačiť gombík na radiacej páke. Ak by ste pri manuálnom radení vyčkávali s preradením a otáčky by atakovali hranicu blízku maximálnym otáčkam motora, prevodovka si vyšší prevod zaradí sama. Nie je to úžasné? Clio s prevodovkou Quickshift 5 ocenia aj muži, ale najmä ženy v mestskej premávky. Starosť, aký prevod práve zaradiť, leží na prevodovke, ktorá každú situáciu rieši k najvyššej spokojnosti vodiča. Ten okrem pohodlia ocení aj dynamiku nového 16-ventilového  motora, ktorý má síce len 1,2 l, ale výkon 75 k. Radosť z takejto jazdy je pre osobu za volantom veľká.

SkryťVypnúť reklamu

Umocňuje ju aj pohodlné sedadlo, menší volant s hrubším vencom, presné riadenie a spomínané bezstarostné radenie. Pôžitkom je aj jazda pri rýchlom prechádzaní zákrut, kde sa Clio správa športovo - reaguje na korekcie volantu a plynu rýchle a poslušne. Menšia nedotáčavosť sa prejavuje až pred hranicou straty priľnavosti, ale po krátkom pribrzdení alebo ubratí plynu sa veľmi ľahko zvláda. Výborné a spoľahlivé sú aj brzdy s ABS a EBV a brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení.

Clio s robotizovanou prevodovkou a najmenším benzínovým motorom poteší. Okrem spomínaných vlastností aj nízkou spotrebou, bežnou aj pod 6 l/100 km. Takto úsporne jazdiť možno bez väčšieho obmedzovania dynamiky jazdy. Najlepší dojem je však z päťstupňovej robotizovanej prevodovky Quichshift. Clio s ňou dokazuje, že aj u takto malého auta je jej prínos nad očakávanie dobrý.

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Renault Clio 1,2 16V Authentique Quickshift 5

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci so samočinným vymedzovaním vôle. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1149 cm3, vŕtanie a zdvih 69,0/76,8 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 105 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová samočinná prevodovka Quichshift s možnosťou sekvenčného radenia.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie všetkých kolies. Vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na pozdĺžnych ramenách spojených torznou pružnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1405/1385 mm. Priemer otáčania 10,7 m. Pohotovostná hmotnosť 910 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 l. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,6/4,8/5,8 l/100 km.

Cena  389 000 Sk

testovaný model 462 600 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  13,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  8,1 s 
80 – 120 km/h  – 11,8 s
Max.  rýchlosť   163 km/h
Spotreba počas testu 6,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Punto 1,2 16V Dynamic
Zdvih. objem 1242 cm³
Výkon 59kW/80 k
Krút. mom. 114/4300 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,6 s
Max. rých. 165 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 527 700                               
 
Opel Corsa Selection 1,2 16V Easytronic

Zdvih. objem 1199  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 110/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 14,0 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,2 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 474 800 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda Fabia 1,4 16V Aut Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 17,0 s
Max. rých. 166 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,9 l/100 km
Cena 493 900 Sk                                   

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 772
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 532
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 307
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu