SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Clio 1,2 16V Quicksbhift – pohodlný automat

Renault modernizovaným Cliom predstaveným v lete minulého roku chcel presvedčiť doterajších i budúcich užívateľov, že si ich pozornosť zaslúži. Aj preto rozšíril paletu motorov a bohatosť výbav už od základnej Authentique


. Už tá ponúka protiblokovací brzdový systém ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku, brzdový asistent pre podporu brzdenia v núdzi, štyri airbagy, posilňovač riadenia, imobilizér, tónované sklá, nárazníky vo farbe karosérie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické otváranie predných okien, delené zadné sedadlá a iné. Clio 1,2 16V s výkonom 55 kW/75 k v päťdverovom vyhotovení sa predáva za cenu od 389 900 korún.

Náš testovaný s rovnakým motorom a s bohatšou výbavou o rádio s prehrávačom a ovládaním na volante, svetlometmi do hmly, diskmi s ľahkej zliatiny a širšími pneumatikami, no najmä s robotizovanou prevodovkou Quickshift 5 za cenu 462 600 korún. Práve prevodovka Quickshift 5, používaná už v menšom Twingu, bola tým komponentom, na ktorý sme po vlaňajšom teste Clia 1,2 16V s mechanickou prevodovkou boli najviac zvedaví. Quickshift 5 je akýmsi päťstupňovým poloautomatom. Základ má v mechanickej prevodovke, ku ktorej je pričlenené hydraulické ovládanie spojky, ktoré vlastne zastupuje spojkový pedál. Automobil nemá tri pedály, ale len plynový a brzdový, chýba mu pedál spojky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

S quickshiftom sa Clio správa, akoby išlo o samočinnú (automatickú) prevodovku. Navyše veľmi inteligentnú, pretože sa prispôsobuje režimu jazdy vodiča. Ak vodič pridáva plyn pozvoľna, preraďovanie na vyšší prevod sa deje v nižších otáčkach, približne okolo 2500/min.-1. Pri razantnej športovej jazde prevodovka „čaká“, kým sa motor vytočí do otáčok nad 5500/min.-1 a až potom preradí. Ak máte prepnuté na režim „A“, zaradený vyšší prevod a potrebujete náhle zrýchliť, stačí poriadne pritlačiť plynový pedál, prevodovka si sama preradí aj o dva stupne nižšie a primerane zrýchli.

Ak si však prajete radiť jednotlivé prevody ručne, nič v tom nebráni. Vtedy stačí strčiť do radiacej páky a „automat“ sa zmení na „manuál“, alebo stačiť gombík na radiacej páke. Ak by ste pri manuálnom radení vyčkávali s preradením a otáčky by atakovali hranicu blízku maximálnym otáčkam motora, prevodovka si vyšší prevod zaradí sama. Nie je to úžasné? Clio s prevodovkou Quickshift 5 ocenia aj muži, ale najmä ženy v mestskej premávky. Starosť, aký prevod práve zaradiť, leží na prevodovke, ktorá každú situáciu rieši k najvyššej spokojnosti vodiča. Ten okrem pohodlia ocení aj dynamiku nového 16-ventilového  motora, ktorý má síce len 1,2 l, ale výkon 75 k. Radosť z takejto jazdy je pre osobu za volantom veľká.

Skryť Vypnúť reklamu

Umocňuje ju aj pohodlné sedadlo, menší volant s hrubším vencom, presné riadenie a spomínané bezstarostné radenie. Pôžitkom je aj jazda pri rýchlom prechádzaní zákrut, kde sa Clio správa športovo - reaguje na korekcie volantu a plynu rýchle a poslušne. Menšia nedotáčavosť sa prejavuje až pred hranicou straty priľnavosti, ale po krátkom pribrzdení alebo ubratí plynu sa veľmi ľahko zvláda. Výborné a spoľahlivé sú aj brzdy s ABS a EBV a brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení.

Clio s robotizovanou prevodovkou a najmenším benzínovým motorom poteší. Okrem spomínaných vlastností aj nízkou spotrebou, bežnou aj pod 6 l/100 km. Takto úsporne jazdiť možno bez väčšieho obmedzovania dynamiky jazdy. Najlepší dojem je však z päťstupňovej robotizovanej prevodovky Quichshift. Clio s ňou dokazuje, že aj u takto malého auta je jej prínos nad očakávanie dobrý.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Renault Clio 1,2 16V Authentique Quickshift 5

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci so samočinným vymedzovaním vôle. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1149 cm3, vŕtanie a zdvih 69,0/76,8 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 105 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová samočinná prevodovka Quichshift s možnosťou sekvenčného radenia.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie všetkých kolies. Vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na pozdĺžnych ramenách spojených torznou pružnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1405/1385 mm. Priemer otáčania 10,7 m. Pohotovostná hmotnosť 910 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 l. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,6/4,8/5,8 l/100 km.

Cena  389 000 Sk

testovaný model 462 600 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  13,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  8,1 s 
80 – 120 km/h  – 11,8 s
Max.  rýchlosť   163 km/h
Spotreba počas testu 6,8 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Punto 1,2 16V Dynamic
Zdvih. objem 1242 cm³
Výkon 59kW/80 k
Krút. mom. 114/4300 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,6 s
Max. rých. 165 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 527 700                               
 
Opel Corsa Selection 1,2 16V Easytronic

Zdvih. objem 1199  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 110/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 14,0 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,2 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 474 800 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda Fabia 1,4 16V Aut Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 17,0 s
Max. rých. 166 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,9 l/100 km
Cena 493 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 687
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 701
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 913
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 106
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 144
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 115
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 429
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 209
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 012
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 912
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra SR Roman Mikulec, predseda vlády SR Igor Matovič a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí počas tlačového brífingu k vyhodnoteniu doterajších výsledkov celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

7 h
Petra Vlhová reaguje po vypadnutí v super-G.

Sledujte online prenos s nami.

5 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan
Conor McGregor.

McGregor nezvládol svoj návrat do klietky.

6 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan