SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Renault Clio 1,2 16V Quicksbhift – pohodlný automat

Renault modernizovaným Cliom predstaveným v lete minulého roku chcel presvedčiť doterajších i budúcich užívateľov, že si ich pozornosť zaslúži. Aj preto rozšíril paletu motorov a bohatosť výbav už od základnej Authentique


. Už tá ponúka protiblokovací brzdový systém ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku, brzdový asistent pre podporu brzdenia v núdzi, štyri airbagy, posilňovač riadenia, imobilizér, tónované sklá, nárazníky vo farbe karosérie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické otváranie predných okien, delené zadné sedadlá a iné. Clio 1,2 16V s výkonom 55 kW/75 k v päťdverovom vyhotovení sa predáva za cenu od 389 900 korún.

Náš testovaný s rovnakým motorom a s bohatšou výbavou o rádio s prehrávačom a ovládaním na volante, svetlometmi do hmly, diskmi s ľahkej zliatiny a širšími pneumatikami, no najmä s robotizovanou prevodovkou Quickshift 5 za cenu 462 600 korún. Práve prevodovka Quickshift 5, používaná už v menšom Twingu, bola tým komponentom, na ktorý sme po vlaňajšom teste Clia 1,2 16V s mechanickou prevodovkou boli najviac zvedaví. Quickshift 5 je akýmsi päťstupňovým poloautomatom. Základ má v mechanickej prevodovke, ku ktorej je pričlenené hydraulické ovládanie spojky, ktoré vlastne zastupuje spojkový pedál. Automobil nemá tri pedály, ale len plynový a brzdový, chýba mu pedál spojky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S quickshiftom sa Clio správa, akoby išlo o samočinnú (automatickú) prevodovku. Navyše veľmi inteligentnú, pretože sa prispôsobuje režimu jazdy vodiča. Ak vodič pridáva plyn pozvoľna, preraďovanie na vyšší prevod sa deje v nižších otáčkach, približne okolo 2500/min.-1. Pri razantnej športovej jazde prevodovka „čaká“, kým sa motor vytočí do otáčok nad 5500/min.-1 a až potom preradí. Ak máte prepnuté na režim „A“, zaradený vyšší prevod a potrebujete náhle zrýchliť, stačí poriadne pritlačiť plynový pedál, prevodovka si sama preradí aj o dva stupne nižšie a primerane zrýchli.

Ak si však prajete radiť jednotlivé prevody ručne, nič v tom nebráni. Vtedy stačí strčiť do radiacej páky a „automat“ sa zmení na „manuál“, alebo stačiť gombík na radiacej páke. Ak by ste pri manuálnom radení vyčkávali s preradením a otáčky by atakovali hranicu blízku maximálnym otáčkam motora, prevodovka si vyšší prevod zaradí sama. Nie je to úžasné? Clio s prevodovkou Quickshift 5 ocenia aj muži, ale najmä ženy v mestskej premávky. Starosť, aký prevod práve zaradiť, leží na prevodovke, ktorá každú situáciu rieši k najvyššej spokojnosti vodiča. Ten okrem pohodlia ocení aj dynamiku nového 16-ventilového  motora, ktorý má síce len 1,2 l, ale výkon 75 k. Radosť z takejto jazdy je pre osobu za volantom veľká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Umocňuje ju aj pohodlné sedadlo, menší volant s hrubším vencom, presné riadenie a spomínané bezstarostné radenie. Pôžitkom je aj jazda pri rýchlom prechádzaní zákrut, kde sa Clio správa športovo - reaguje na korekcie volantu a plynu rýchle a poslušne. Menšia nedotáčavosť sa prejavuje až pred hranicou straty priľnavosti, ale po krátkom pribrzdení alebo ubratí plynu sa veľmi ľahko zvláda. Výborné a spoľahlivé sú aj brzdy s ABS a EBV a brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení.

Clio s robotizovanou prevodovkou a najmenším benzínovým motorom poteší. Okrem spomínaných vlastností aj nízkou spotrebou, bežnou aj pod 6 l/100 km. Takto úsporne jazdiť možno bez väčšieho obmedzovania dynamiky jazdy. Najlepší dojem je však z päťstupňovej robotizovanej prevodovky Quichshift. Clio s ňou dokazuje, že aj u takto malého auta je jej prínos nad očakávanie dobrý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TECHNICKÉ ÚDAJE

Renault Clio 1,2 16V Authentique Quickshift 5

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci so samočinným vymedzovaním vôle. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1149 cm3, vŕtanie a zdvih 69,0/76,8 mm. Kompresný pomer 9,6:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 105 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová samočinná prevodovka Quichshift s možnosťou sekvenčného radenia.

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie všetkých kolies. Vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na pozdĺžnych ramenách spojených torznou pružnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1405/1385 mm. Priemer otáčania 10,7 m. Pohotovostná hmotnosť 910 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 l. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,6/4,8/5,8 l/100 km.

Cena  389 000 Sk

testovaný model 462 600 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  13,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  8,1 s 
80 – 120 km/h  – 11,8 s
Max.  rýchlosť   163 km/h
Spotreba počas testu 6,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Punto 1,2 16V Dynamic
Zdvih. objem 1242 cm³
Výkon 59kW/80 k
Krút. mom. 114/4300 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,6 s
Max. rých. 165 km/h
Spotreba mesto 8,7 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 527 700                               
 
Opel Corsa Selection 1,2 16V Easytronic

Zdvih. objem 1199  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 110/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 14,0 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,2 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 474 800 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda Fabia 1,4 16V Aut Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 17,0 s
Max. rých. 166 km/h
Spotreba mesto 10,9 l/100 km
mimo mesta 6,1 l/100 km
kombinovaná 7,9 l/100 km
Cena 493 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 524
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 071
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 631
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 455
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 272
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 150
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 112
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 494
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 130
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 474
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 769
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 502
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 475
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu