SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Aby deti neboli súčasťou dopravných nehôd

Detský fond Slovenskej republiky pokračuje v kampani Aby deti nezomierali, zameranej na zníženie úrazov detí. Jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť detí na ceste do školy a zo školy.

Detský fond Slovenskej republiky pokračuje v kampani Aby deti nezomierali, zameranej na zníženie úrazov detí. Jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť detí na ceste do školy a zo školy zvýšením ich informovanosti a viditeľnosti na ceste. Súčasťou je aj informačná kampaň zameraná na dospelých.

Aby sme predišli úrazu, je potrebné naučiť deti správať sa na ceste bezpečne a súčasne, vytvárať pre deti bezpečné prostredie. Jedno bez druhého nefunguje.

Takmer 30% nehôd zavinených chodcami mali na svedomí deti

V roku 2008 bolo na Slovensku 926 nehôd zavinených chodcom, z toho 267 nehôd bolo zavinených deťmi. Deti od 5 do 9 rokov predstavujú druhú najrizikovejšiu skupinu chodcov - zapríčinili 180 nehôd. V roku 2008 pri dopravných nehodách celkovo zomrelo 28 detí (PZ SR 2008).

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hrozbou pre chodcov a hlavne pre deti sú vodiči motorových vozidiel, ktorí svojou neohľaduplnosťou, slabou predvídavosťou, agresivitou a hazardným spôsobom jazdy majú na nehodách veľký podiel viny.

Dôležitým momentom, ktorý môže rozhodnúť o bezpečnosti dieťaťa na ceste je jeho viditeľnosť. Každá sekunda medzi zaregistrovaním dieťaťa na ceste a zareagovaním vodiča môže byť tou rozhodujúcou. Pestrým oblečením a používaním reflexných predmetov je možné zvýšiť bezpečnosť dieťaťa na ceste.

Aby bolo deti vidno zďaleka

Osemdesiat tisíc detí na celom Slovensku dostalo vo štvrtok reflexného smajlíka. Spolu s reflexnými predmetmi im rozdávali informačné materiály pre lepšie zvládanie rizík na ceste.

Informačný materiál zahŕňa viaceré situácie, s ktorými sa dieťa stretáva pri ceste do školy, a pri ktorých dochádza často k úrazom. Informačný materiál môžu využiť aj učitelia pri dopravnej výchove.

Skryť Vypnúť reklamu

Smajlíkov a informačné materiály rozdávali učitelia na školách prvákom (54.500 detí) a na uliciach pri vybraných priechodoch pre chodcov policajné hliadky (20.000 detí).

Súčasťou kampane sú aj letáky pre dospelých. Leták má formu listu napísaného dieťaťom a apeluje na opatrnosť vodičov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 676
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 767
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 772
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 110
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 711
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 518
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 601
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 527
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 409
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 346
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

19 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

1 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

1 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

19 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan